Gå til innhold

barn i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres ut som en veldig bra løsning, sirre - håper det blir vellykket på Den Store Dagen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har invitert 4 barn i alderen 2 til 5 år (nieser, nevøer, brudesvenn og datter), men vi ønsker at de skal forlate festen kl 21. Dvs. mellom middagen og kakene. Jeg mener at barn og alkohol ikke hører sammen og føler at den beste tiden til å ta farvel med er da. Må jo nevne at vi store diskusjoner med min svigerinne som at mener at barna kan være så lenge de vil........ Vi ønsker ikke slitne og sutrende barn utover kvelden.... :evil:

16.aug 2003

Skrevet
Vi har invitert 4 barn i alderen 2 til 5 år (nieser, nevøer, brudesvenn og datter), men vi ønsker at de skal forlate festen kl 21. Dvs. mellom middagen og kakene. Jeg mener at barn og alkohol ikke hører sammen og føler at den beste tiden til å ta farvel med er da. Må jo nevne at vi store diskusjoner med min svigerinne som at mener at barna kan være så lenge de vil........ Vi ønsker ikke slitne og sutrende barn utover kvelden.... :evil:

Veldig godt poeng. Har dere en barnevakt som kan ta de med hjem slik at de voksne slipper å ta det ansvaret?

Forøvrig; blås i hva svigerinnen din måtte mene. Det er DERES bryllup, og da får DERE bestemme hvordan DERE vil ha det. Hun kan bestemme i sitt eget bryllup.....

Gjest Tabby
Skrevet

I vår omgangskrets er det ikke vanlig å ha med andre barn enn sine egne, så da vi har sagt vi vil ha kun voksne var det ingen reaksjoner på dette. Selvsagt er våre tre barn med, men ingen andre. Og barna skal ha muligheten til å dra hjem til barnevakt. Satser på å få barnevakt til de nærmeste gjestene (søsken og forlovere) i vårt hus og så kan barna våre bli kjørt dit når de føler de heller vil leke, og i hvert fall før det blir inntatt gode mengder alkohol. Dvs de blir ikke lenger enn til kakene er satt frem og smakt på.

Gjest Anonymous
Skrevet

Veldig godt poeng. Har dere en barnevakt som kan ta de med hjem slik at de voksne slipper å ta det ansvaret?

Barna blir kjørt til en barnevakt de kjenner.....

16 aug 2003

Gjest Anonymous
Skrevet

Så det blir ikke stil over et bryllup når det er barn der? Det synes jeg var en merkelig konklusjon!! :forvirra:

det blir langt fra en slik stil vi ønsker i alle fall!!

skulle vi ta med barn, ville det bli noen pjokker i alderen 3-8.. med maur i ræva og masse "spring" i beina..

jeg tror det blir langt bedre for barna, foreldrene og oss at de blir hjemme..

vi har tenkt å ha fest med 40-talls tema og coctails.. tror det er typisk "voksenmorro"

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Hvis man ønsker ett stiligere bryllup med litt standard over det tradisjonelle "familiebryllupet" så er jeg helt enig i at barn ikke passer inn.

Foreldre flest er ikke i stand til å ha kontroll på sine egne barn uten at det blir mas, skriking, gråt og stress og dette er elementer jeg tror de fleste brudepar ikke ønsker å ha på sin bryllupsdag- de tør bare ikke å si ifra fordi de er redde for å bli sett på som "barnehatere". Her er det bryllupsgjestene som må bruke hodene sine og ordne med barnevakt denne ene dagen.

Nå snakker jeg ikke om spedbarn som skal ammes og babyer, nå snakker jeg om større barn.

Mitt bryllup skal feires i NY med nærmeste familie og venner men vi skal ha ett stort selskap når vi kommer hjem til Norge få dager etterpå. Dette selskapet skal en god venn arrangere for oss så vi har ikke hatt så mye med det å gjøre- men vi har lagt ned totalt barneforbud iom. at vi skal ha fri bar mm. Dette har blitt akseptert uten problemer av de gjestene som har barn. Dette kvelden skal de være fri for ungemas og det tror jeg de setter pris på.

Minnie

Skrevet

det blir langt fra en slik stil vi ønsker i alle fall!!

skulle vi ta med barn, ville det bli noen pjokker i alderen 3-8.. med maur i r### og masse "spring" i beina..

jeg tror det blir langt bedre for barna, foreldrene og oss at de blir hjemme..

vi har tenkt å ha fest med 40-talls tema og coctails.. tror det er typisk "voksenmorro"

Ja, det er nå godt vi lager ulike type bryllup og har ulike meninger! Jeg er iallfall glad vi hadde med barna i vårt bryllup, og jeg føler ikke at det ble noen dårligere stil over bryllupet av den grunn. Stilen har mer med hvilket "nivå" man ønsker å legge bryllupet på og hva man legger i planleggingen, ikke om det er barn der eller ei...

Gjest Helenius
Skrevet

Jeg har faktisk aldri vært i et bryllup uten unger - og har aldri reagert et øyeblikk på det! (I de fleste av bryllupene jeg har vært i, var jeg faktisk selv unge...) Vi har valgt å invitere søskenbarna våre, som er i alderen 4 til 15 år. Noen av foreldrene deres velger nok å sette barna igjen hjemme hos besteforeldre e.l, og det må være deres valg. Men siden det ikke er så mange av dem, og siden de fleste er i skolealder og i stand til å oppføre seg, så gleder vi oss til å ha dem der på den store dagen. De skal få et rom med videospiller som de kan sette på selv i tilfelle alt voksenpreiket blir for kjipt og talene altfor lange...

Nå har ikke vi noen venner med barn, men hadde vi hatt det, ville vi nok ikke invitert de barna.

Når det er sagt, er jeg enig i at det er UTROLIG masete med unger som hyler og skriker - men jeg synes ikke at det ødelegger stilen, akkurat.

Folk kjenner vel sine egne potensielle barnegjester best og vet hva som går og hva som ikke går!

Gjest Zalomine
Skrevet

Tenk, en aldersgrense på 15 år, det ville for oss innebære at vi ikke KUNNE giftet oss før om tidligst 4 år (for sambos yngste søster har nettopp blitt 11) Nja, vi er 24 nå, og har vært sammen i 2 år, bodd sammen i halvannet, og vet at det er oss to for resten av livet. Når det blir bryllup, det har vi ingen planer om, men jeg skal love en ting, noe slikt skal definitivt IKKE sette noen grense for oss.

Tante/onkelbarn, det har vi ikke, og får det neppe med det første. Men søskenbarn, det har vi mange av, båre mitt og hans yngste er 2 år i år.

Hvem som inviteres når den tid kommer, det vet jeg ikke, men jeg kan ikke tenke meg å utelate barn, SÆRLIG dersom vi har barn selv. Jeg ahr vært i et bryllups jeg, som ung tenåring (13-14 år) der jeg og min bror var de eneste som ikke var voksne. Kan du tenke deg noe kjedeligere? Vi var langt hjemmefra, og måtte være til det var slutt, og det var kjempekjedelig (ja, men, jeg trur selv de voksne kjedet seg litt da....)

Ja, man kjenner sine gjester, og barnegjester, best selv.

Men, barn trenger ikke bety mangel på stil!

(Dessverre er det en del håpløse foreldre her og der, det skaper litt problemer, men tar man hensyn, og "oppdrar" foreldrene litt (si fra om at det ikke aksepteres at barna løper under middagen, PÅ FORHÅND, og finn på et alternativt sted for dem å være når det blir for langdrygt, dersom det er utolmodige småbarn) Men jeg gjentar, barn tilstede er IKKE ensbetydende med mangel på stil.

Skrevet

Hei!!!

Vi har invitert nieser og nevøer (selvsagt)

Og de som har babyer tar selvsagt med dem, ellers ingen barn...

Skrevet

Fredagsbarn: Du hadde en utrolig fin forklaring og beskrivelse i det innlegget ditt! Må bare si meg helt enig!

Skrevet

Jeg skal ha alkohol i mitt brullup-altså ingen barn.

Skrevet

Tror jeg har nevnt det tidligere, men jeg tipser gjerne igjen om hvordan vi ordnet det under vårt bryllup:

Vi inviterte våre nevøer og nieser til bryllupet. De var i alderen 5 til 12 år.

Ettersom vi hadde en forholdsvis formell bryllupsmiddag med syv retter og masse taler, så ordnet vi det slik at barna (hvis de ønsket det) fikk egen barnemeny (en grei treretters).

Vi hadde ordnet med et barnerom rett ved spisesalen. I dette barnerommet var det diverse leker, TV-spill, videoer og en egen leketante! Leketanten var en 15-årig datter av noen venner av oss. Barna satt ikke på eget barnebord, men sammen med oss voksne. De fikk lov til å komme og gå til og fra middagsbordet så lenge de ikke løp eller bråkte i spisesalen.

Dette fungerte utmerket! :D

Barna satt som tente lys når de var sammen med oss ved bordet. De satte veldig pris på å bli behandlet som voksne, samtidig som de kunne stikke av når det ble for kjedelig for dem. Foreldrene slappet også godt av fordi de viste at barna hadde det fint og at noen så etter dem når de ikke satt ved bordet.

Synes egentlig Lisemor har et godt argument ved å ikke blande barn og alkohol. Vi hadde gode viner osv. til maten og frie drinker etterpå. Til tross for at barna var der.

Men dette ble ikke noe problem, da ingen i vårt selskap drakk seg fulle likevel. (Jeg hadde blitt veldig overrasket hvis de gjorde det!) :D

Men det finnes jo de bryllupene hvor det er lagt opp til at det skal gå "friere" for seg, og da synes jeg det er riktig å vurdere hvorvidt barn skal være med eller ikke.

Uansett: planlegg et bryllup som er etter din og din tilkommendes smak!

Det er deres bryllup!

:briller:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er enig med gjesten over. Dessuten synes jeg ikke barn har noe å gjøre der det serveres alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...