Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #1 Del Skrevet 21. oktober 2008 hei, hvordan pynter du på grava til jul? for de av oss det gjelder da.. er første året i år og har ikke peil.. ikke vært på kirkegården på julaften før.. takk for hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momajoja Skrevet 21. oktober 2008 #2 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg kjøper som regel et gravlys (får kjøpt i blomsterbutikker og sikkert butikker med lys), og gjerne en krans eller noe anna tørt som man kan legge oppå graven (det nytter jo ofte ikke å sette noe ned i jorda pga kulde og blomster i vase dør og ganske fort). Synes det er fint, vemodig å stemingsfylt å se kirkegården lyst opp med med masse lys på julaften ettermiddag i mørket. En fin minnemarkering av de som ikke er hos oss og feirer jul sammen med oss lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mariaja Skrevet 21. oktober 2008 #3 Del Skrevet 21. oktober 2008 Kjøp et fint, stort gravlys, et slikt som brenner i to døgn tror jeg. Det er så fint å se på kirkegården på slike dager som julaften og nyttårsaften når hele kirkegården er opplyst av gravlys! Ideen om å legge en krans på har vi også brukt i vår familie. Har også laget kranser selv, med gran og slike ting, å pyntet med stjerner og annen rød pynt på. Kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 23. oktober 2008 #4 Del Skrevet 23. oktober 2008 Krans og gravlykt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 23. oktober 2008 #5 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg syns det er fint å dekke grava med granbar allerede om høsten, det ser bedre ut enn halvvisne blomster. Til jul legger vi på krans og tenner lys, men lys tenner vi mange andre dager også, det er ikke forbeholdt høytider. På Rema1000 selger de billige gravlys, men de brenner ikke så lenge, så det kan nok lønne seg å kjøpe "48-timers"lys i stedet for. Jeg syns at det å gå på kirkegården på julaften er veldig stemningsfullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå