Gjest ts Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Hei hunden min spyr avogtil. Spyet er helt gult. Er dette normalt eller bør jeg få han til dyrelegen. Har vært slik siden vi fikk han.
Gjest Gjest_ally_* Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Du må følge godt med her. Begynner han å spy opp mat også, så er det noe alvorlig galt. Vår hund døde av dette p.g.a. en inkompetent dyrlege som mente han kune ha magesår. Det var omtrent full stengsel i åpningen mellom magesekk og tarm (pylorusstenose). Hadde vi visst dette før, så hadde hunden vært i live idag. Ta deg en tur til dyrlegen hvis du er bekymret.
Gjest lillelinn Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 min hund gjør også dette.. ikke ofte, men innimellom .. noen ganger i året. det er ikke noe galt med han. de er syke innimellom de,som oss.. spiser litt gress og kaster opp eller får i seg noe de ikke kulle hatt. så om det er en sjelden gang er det nok ikke noe farlig.. noen ganger kaster han opp maten sin, noen ganger gult.. mindre enn en gang i mnd gjennomsnittlig
Gjest Vims Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Min hund gjør akkurat det samme som Lillelinn sin.. Og han er helt frisk og rask ellers.. Han spiser gress og blir bra igjen:) Men selvfølgelig er det lurt å oppsøke veterinær om det skjer veldig ofte.
Frey Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Helt vanlig når det skjer engang iblant. At det er gult slim er fordi det er tomt i magen. Jeg bruker å gi mine tilbud om mat når dette skjer.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Hunden min gjør også dette et par ganger i året. Da pleier jeg å koke ris og blande det med fiskeboller. Pleier også å gi en ormekur hvis det er på tide. Det har ordnet seg av seg selv etter en dag eller to. Hvis det fortsatte mer enn to dager ville jeg nok kontaktet veterinær. Ville også kontaktet veterinær hvis allmenntilstanden var dårlig.
S_Dreams Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Det er magesyre som kommer opp. Magen har ikke mer å jobbe med og det kan blitt for mye magesyre, og da kan det komme opp. Du bør kanskje fore hunden litt oftere. Mål opp mengden for du gir om morgenen og fordel den på flere måltider for dagen.
Gjest lillelinn Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 min hund har alltid mat i skålen. han spiser ikke så mye at jeg trenger å dele det opp. men det skjer innimellom likevel... mest om natten da han har sovet... mistenker han for å være for lat til å gå ut av senga for å spise
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 min hund har alltid mat i skålen. han spiser ikke så mye at jeg trenger å dele det opp. men det skjer innimellom likevel... mest om natten da han har sovet... mistenker han for å være for lat til å gå ut av senga for å spise Jeg vil anbefale deg å gi for to ganger om dagen. Morgen og kveld. Hvis hunden ikke spiser opp så ta det vekk etter 10 min. Og som jeg skrev så anbefaler jeg ris og fiskeboller en eller to dager inntil magen stabiliserer seg. Gå da tilbake til tørrfor og gi anbefalt mengde fordelt på to måltider (morgen og kveld).
Gjest ts Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Tusen takk for råd:) Var ganske logisk det med maten, fordi dagen før han spydde fikkk han ikke fullt så mye hundemat som han pleier. Så er sikkert derfor:)
Full_Storm Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 min hund gjør også dette.. ikke ofte, men innimellom .. noen ganger i året. det er ikke noe galt med han. de er syke innimellom de,som oss.. spiser litt gress og kaster opp eller får i seg noe de ikke kulle hatt. så om det er en sjelden gang er det nok ikke noe farlig.. noen ganger kaster han opp maten sin, noen ganger gult.. mindre enn en gang i mnd gjennomsnittlig Min også gjør dette.Og har innimellom sett gress i spyet.Også er han en søppeltyv til tider,kan spy av det også.Dette skjer skjelden.(både spyinga og "søppeltyveri" hehe).Har ikke merket noe på formen hans.
Gjest lillelinn Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 søppeltyv er nok min og... men ikke så ille som stjelematutavhendenetilungene tyv eller få mat så de kan si de har spist opp.. det hender nok ofte det og :D
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 huden min kan spy opp til 3 ganger i uka. som regel gult, men kan være av og til for. hun spyr "3" ganger om gangen ca....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå