Gå til innhold

Koldtbord/buffet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber med å sette opp et budsjett for bryllupet, og lurer på om noen her inne har hatt koldtbord/buffe? Med god hjelp fra venner og familie planlegger vi å gjøre alt selv, så jeg er kun interessert i pris på ingrediensene.

Hvor mye kostet deres koldtbord pr. person (kun maten, drikke/alkohol blir en egen budsjettpost), og hva inneholdt det? Jeg er interessert i alt fra tradisjonelt koldtbord til tapas til en mix av kalde og varme retter. Nevn gjerne antall gjester også, regner med at kuvertprisen blir litt lavere hvis man har veldig mange gjester.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prisen blir jo veldig variabel ettersom hvilke ting man har på koldtbordet. Det går an å velge billige eller dyre produkter.

Men jeg kan si noe om mengde: Vi pleier å regne ca 400 gr kjøtt/fisk pr person på koldtbort. Det vil si at om du har 10 gjester (bare for å ta et pent lite rundt tall) så kan du ha

500 gram røkelaks

500 gram reker (ferdig pellet)

500 gram stekt pepperlaks som serveres kald

500 gram kalkunsteik (avkjølt)

500 gram roastbiff

500 gram skinke

500 gram lammerull

500 gram hamburgerrygg

I tillegg kommer 2-3 sorter brød, smør, grønne salater, potetsalat, waldorfsalat, sauser/dressinger.

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg lagde maten til vårt bryllup selv, og det var koldtbord/tapas, både varm og kald mat.

Jeg brukte flott råvarer,bl.a filèter av okse, svin, kalkun og kylling, karbonadedeig (til kjøttboller), jeg hadde varmrøkt lammelår, serranoskine, fenalår og ellers mye godt. Jeg kom ut med en pris på ca kr.100,- pr.pers, og da var det ikke sparet på noe (men endel av råvarene ble handlet inn i Sverige). Desserten er ikke regnet med i denne kostnaden.

Skrevet

Hvis du går inn her kan du få en god del tips til koldtbordmenyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...