Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #21 Skrevet 1. november 2008 Akkurat det samme skjedde meg (slapp unnå inkasso da men) Litt irriterende for det ser ut som pakkeseddel. Dessuten hadde jeg bestilt kun 1m stoff og det kostet meg nesten 500 kr å sende...FRA SVERIGE (og det bli IKKE opplyst når jeg bestilt heller). Aldri igjen....jeg hater UPS!! Hehe, ut fra det jeg forstår av det uoversiktlige innlegget ditt så er det avsender sin feil, og ikke UPS. Hør nå her; UPS er et transportfirma, på lik linje med posten, bare at istedenfor å gå gjennom et postkontor, så leverer de pakken på døren. Fortollingen skjer i etterkant, ut fra en handelsfaktura mottatt fra AVSENDER. Det som AVSENDER har skrevet av verdi på denne fakturaen, er den som blir benyttet. De sitter ikke akkurat og finner på tall for morro skyld kan jeg tenke meg! hehe UPS!!!!!!!! Vil dette si at jeg kan regne med å få ei saftig regning snart? Jeg har handlet masse hudpleieprodukter fra skin-etc.com og ble overlykkelig over at de ikke ble stoppet i tollen.. Pakker blir ikke stoppet i tollen på samme måte som charterturister på vei hjem fra Kreta. Avsender opplyser alltid transportfirmaet de benytter seg av, verdien på pakken. Derfra blir pakker automatisk lagt til innfortolling. Unntaket er selvfølgelig dersom avsender svindler den norske staten ved å opplyse for lav verdi på pakken, eller feil innhold. Så du må nok vente deg en bra regning ja, om pakken blir sendt via UPS:P De som blir oppringt fra UPS, er nok bare fordi de trenger informasjon angående pakken som ikke finnes på handelspapirene. Har blitt oppringt selv, og jeg synes ikke det er noe problem å hjelpe. De gjør bare jobben sin. Dessuten elsker jeg å få klærne mine fra Victorias Secret/Asos/Amazon på døren, framfor å traske den laaange kjedelige veien ned på postkontoret, og jeg slipper å betale for å få den ut, da regningen kommer i etterkant:) Har bare fine opplevelser, og kan ganske mye om fortolling nå hehe, rene importguruen^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå