Gjest Sminkefrøkna Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Hei! Jeg skal sminke meg selv på bryllupsdagen og trenger tips til gode produkter som holder lenge og ikke smitter av Det er snakk om "full pakke", dvs foundation, transparent pudder, øyeskygge. Noen som har tips til god vannfast eyeliner og mascara? Bruker til vanlig Diorshow sin mascara, men har ikke prøvd den vannfaste (regner med det blir noen tårer, så må nesten ha vannfast ) Har kanskje tenkt på ID sin foundation, for den er kjempegod, men trenger innspill
Gjest Deception Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Den vannfaste mascaraen til Diorshow er ikke særlig vannfast; da vil jeg heller anbefale en av Lancome sine, eventuelt Kanebo 38°, som fjernes med vann varmere enn 38°, men som er vannfast ellers. Det sies ellers at mineralfoundation har en tendens til å reflektere lyset på en ufordelaktig måte slik at man kan se likblek ut på bilder, så jeg ville nok heller funnet en annen foundation akkurat til denne dagen, samt at det er lurt å kutte solfaktor under av samme grunn. Og ellers påstås det at bryllupssminke bør være matt, men det har jeg ikke selv tenkt å respektere. Jeg har selv tenkt å bruke Teint Innocence fra Chanel på brudebildene, men ellers har jeg ikke helt bestemt meg. Jeg kan anbefale deg å bruke en primer under øyensminken, for da holder den bom fast hele dagen. Jeg liker Lumene og Urban Decay til dette formålet.
msDelenn Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 jeg sverger til Clinque sin serie, og kommer ikke til å endre for den dagen. Men jordnære farger. Jeg er oliven i huden og mørkt hår, så jeg går får mer fersken/brune toner.
Christal Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Av anbefalinger så vil jeg bare anbefale i.d sine produkter, de sitter hvertfall som støpt på meg en hel dag og kveld ute på byen.
Gjest Sminkeguri Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har selv tenkt å bruke Teint Innocence fra Chanel på brudebildene, men ellers har jeg ikke helt bestemt meg. Jeg kan anbefale deg å bruke en primer under øyensminken, for da holder den bom fast hele dagen. Jeg liker Lumene og Urban Decay til dette formålet. Skal du sminke deg to ganger, eller misforstår jeg deg når du sier at du skal bruke Teint Innocence til brudebildene? Syns den serien virker bra, men er ikke interessert i å sminke meg to ganger.. Men regner med at den er like bra til resten av dagen også .
Gjest Deception Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Skal du sminke deg to ganger, eller misforstår jeg deg når du sier at du skal bruke Teint Innocence til brudebildene? Syns den serien virker bra, men er ikke interessert i å sminke meg to ganger.. Men regner med at den er like bra til resten av dagen også . Jeg har ikke tenkt å sminke meg flere ganger, nei; jeg har rett og slett tenkt å bruke Teint Innocence den dagen pga. faren for å se ut som en hvit diskokule på bildene. Av anbefalinger så vil jeg bare anbefale i.d sine produkter, de sitter hvertfall som støpt på meg en hel dag og kveld ute på byen. Som sagt Bare Minerals sitter bra, men hvis man risikerer at mineralene reflekterer blitzen, er det lurt å teste ut på forhånd. Endret 21. oktober 2008 av Deception
Christal Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har ikke tenkt å sminke meg flere ganger, nei; jeg har rett og slett tenkt å bruke Teint Innocence den dagen pga. faren for å se ut som en hvit diskokule på bildene. Som sagt Bare Minerals sitter bra, men hvis man risikerer at mineralene reflekterer blitzen, er det lurt å teste ut på forhånd. Det er testet ut og det ble ikke noen refleksjon, flinke make up artister vettu
Gjest Deception Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Det er testet ut og det ble ikke noen refleksjon, flinke make up artister vettu Ikke for å være mer vrang enn jeg er normalt, men: Det har vel lite å gjøre med flinke eller ikke flinke sminkører hvis det er egenskapene ved sminken i seg selv som gjør at lyset reflekteres. Eller tror du de faktisk kan trylle slik at pigmentene oppfører seg annerledes plutselig? Mineralsminke består til en stor del av sinkoksid og titandioksid, og det er disse partiklene som har denne egenskapen.
øyenstikker Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ble sminket med id produkter på min bryllupsdag, og ble suuper fornøyd Jeg ble ikke bleik av refleksjoner på bildene! Sminken satt hele dagen. Til og med øyenskyggen, enda det ble en god del tårer Og sminken så utrolig naturlig ut på huden. Det sminkøren brukte var: concealer, fondation, ruge, 2 eller 3 farger øyenskygge og litt farge på øyenbrynene. jeg bruktediorshow vannfast maskara, og den var flott! Fikk ingen panda øyne. Jeg fikk testet den skikkelig når jeg dro på bryllupsreise til Thailand. Brukte den hver dag, men sol, strand og bading, og den rant ikke av. Jeg vil anbefale id sminken, og er så glad jeg brukte det på den store dagen
Cienna Skrevet 21. oktober 2008 #10 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) Anbefaler deg å stikke innom et parfymeri og bestille en makeuptime til brudesminke...der får du hele makeupen fra grunn og så kjøper du de produktene du trenger til dagen samtidig.... Ellers er jeg Makeupartist, og vil absolutt anbefale foundation på en slik dag. En god del pudder i t-sonen, da det er disse punktene som oftest reflekterer mest ved bilder. Endret 21. oktober 2008 av Cienna
Rampolina Skrevet 21. oktober 2008 #11 Skrevet 21. oktober 2008 Også sverger jeg til en sånn spray fra Models co som "låser" sminken, på en måte. Kommer ikke på hva den heter i darten, men du bare sprayer den på etter du har sminket deg og sminken flytter søren ikke på seg! Jeg har til og med prøvd den på trening hehe, bare for test;) Sitter pøøørfekt! Så slipper man sminke seg gjennom kvelden:)
pinkybride Skrevet 29. oktober 2008 #12 Skrevet 29. oktober 2008 Sminken min satt som støpt HELE bryllupet, da vi gik på badet for å freshe opp sminken etter middagen fant vi ut ingen ting trengte å freshes opp, kunn litt ny lipgloss! Var superfornøyd! Noen tips til produkter fra mitt bryllup som fungerte bra: - vippe-extentions!!! sånne som festes 2-3 vipper til hver av dine egne vipper, varer ca 2 uker koster ikke all verden heller. Absolutt verdt pengene, flott lengde og volum og ingen behov for maskara , ergo gråt så mye du vil uten søl! - Studio foundation fra makeup store. Dekker fantastisk, ser naturlig ut og sitter hele dagen og perfekt på bilder. Er egentlig bereget for bruk i studio så perfekt for en slik dag! Hos makeup store får man veldig god veiledning. Brukte transparent pudder utenpå. Fikk faktisk med prøver på dette fra butikken for å finne ut hvilken farge som passet best og hun ga faktisk med så mye at det holdt både til prøvesminking, bryllupet og litt til , var ikke så mye som skulle til. - Makeup store har også utrolig stort utvalg i øyeskygger også ellers er øyeskygger fra mac også veldig veldig bra! - eyeliner brukte jeg den vannfaste til loreal ( sånn skru greie sølvfarget utenpå) - Til slutt bruk modelco sin fixerings spray som får sminken til å sitte som støpt! Den er helt fantastisk ! Lykke til og husk gode redskaper til å legge produktene, skyggen ol.
eleit Skrevet 29. oktober 2008 #13 Skrevet 29. oktober 2008 Vil bare si til dere som er skeptiske til mineral-sminke. Jeg var model på en Make-up eksamen. Oppgaven var å få sminken til å bli bra for studiobilder (altså sterk blitz, ikke vanlig dagslys. Det ble kun brukt mineral-sminke og jeg ble definitivt ikke blek av det. Så, jeg vet ikke om jeg ville bekymret meg for akkurat det.. Det var ikke i.d-produkter, men et annet lignende merke. Kommer ikke på hva det heter i øyeblikket.. Men, poenget er, make-up artistene hadde i oppgave og sminke for photoshoot, og brukte minerals. Resultatet ble supert. Jeg kommer ikke til å være redd for å bruke det i mitt bryllup!
Lille Rosa Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 (endret) Også sverger jeg til en sånn spray fra Models co som "låser" sminken, på en måte. Kommer ikke på hva den heter i darten, men du bare sprayer den på etter du har sminket deg og sminken flytter søren ikke på seg! Jeg har til og med prøvd den på trening hehe, bare for test;) Sitter pøøørfekt! Så slipper man sminke seg gjennom kvelden:) Hvor får man kjøpt denne og hvor mye koster den? Fant ut selv, men får ikke slettet innlegget mitt men Endret 30. oktober 2008 av Lille Rosa
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2008 #15 Skrevet 30. oktober 2008 Hvor får man kjøpt denne og hvor mye koster den? Fant ut selv, men får ikke slettet innlegget mitt men kan du skrive hvor du fant det?
Lille Rosa Skrevet 30. oktober 2008 #16 Skrevet 30. oktober 2008 kan du skrive hvor du fant det? Jeg fant det inne på nettbutikken til Estetique, så da får man helt sikkert kjøpt det i butikkene også
Lilly-L Skrevet 2. november 2008 #17 Skrevet 2. november 2008 Noen som vet om en bra frisør- og makeupsalong i Moss? Har hørt om et sted på Høyda, men husker ikke hva det heter! Har lest om det et sted, her fikk man "full pakke" på den store dagen, til og med litt champagne om man ønsket det om jeg ikke husker feil (Ikke at akkurat det har så mye å si da hehe).
Furstina Skrevet 3. november 2008 #18 Skrevet 3. november 2008 Tråden er ryddet. se reglerne /Furstina (moderator)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå