Gå til innhold

Tommy Sharif

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som ble overrasket over Sharifs iq på 74???Helt sjokkert jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Flere som ble overrasket over Sharifs iq på 74???Helt sjokkert jeg.

Hvor har du det fra at han har en IQ på 74?

Skrevet

På Ylvis møter veggen i går var det ett av spørsmålene og Sharif bekreftet det selv. Det hørtes ikke ut som tull.

Skrevet

Mange sier mye rart for publisitet .. :ler:

Skrevet

Ja, men hvorfor skulle han lyve på seg lav IQ. Jeg tror faktisk ikke det var spøk..

Skrevet
Ja, men hvorfor skulle han lyve på seg lav IQ. Jeg tror faktisk ikke det var spøk..

Ja, det var et godt spørmål. Hvorfor late som om man er dum?

Skrevet

For det er slik man ordner seg at folk snakker om det :ler: noe som tydligvis har virka :ler:

Skrevet

Jeg tror faktisk det er sant jeg, men da er det jo fantastisk at han har klart det han har klart.-..

Skrevet

All Pr er ikke nødvendigvis god PR.. Men nå er de IQtestene veldig basert på matte da...Han har jo en utrolig sosial intelligens. Det er nok mer viktig når man skal drive som han gjør.

Skrevet
All Pr er ikke nødvendigvis god PR.. Men nå er de IQtestene veldig basert på matte da...Han har jo en utrolig sosial intelligens. Det er nok mer viktig når man skal drive som han gjør.

IQ-tester er vel ikke basert på matte?

Skrevet

Det tror jeg ikke helt på... IQ-tester dekker selvsagt ikke alle evner vi har, men med en IQ på 74 regnes du faktisk som nokså psykisk utviklingshemmet, og det er tross alt ikke Tommy Sharif. Evne til å lære, tenke logisk osv - han kan være så "teit" han vil, men jeg tror nok han har høyere IQ enn 74. Jeg har jobbet med psykisk utviklingshemmede som har fungert ganske bra i hverdagen, noen har hatt lappen og de klarer å ta i mot beskjeder og utføre forholdsvis normale, men enkle jobber, men derfra til Sharif tror jeg likevel det er et lite stykke :klø:

Skrevet

Man er ikke psykisk utviklingshemmet om man har en iq på 74. Om du regner folk med iq på 74 som "ganske psykisk utviklingshemmet" så syns jeg synd på de rundt deg...

• Liker 1
Skrevet
Jeg tror faktisk det er sant jeg, men da er det jo fantastisk at han har klart det han har klart.-..

Man trenger ikke være boksmart for å være streetsmart t.ex.

Det er også forskjell på intelligens

Skrevet

Det overrasket meg veldig. Jeg har høyere IQ en han.

Det går nesten ikke an at det stemmer. Men jeg er litt som dere.

Hvorfor skulle han lyve om det??

Skrevet
IQ-tester er vel ikke basert på matte?

Veldig mange iq-tester er basert på veldig mye matte.

Skrevet

Sa han noe om hvorfor han vet at han har en IQ på 74? Folk flest har aldri tatt en IQ-test.

• Liker 1
Skrevet

Han sa han nylig hadde tatt en IQ-test.

Skrevet

....og så søkte jeg på Wikipedia og fant ut dette:

"IQ oppgir vanligvis som en score på en normalfordelt skala som har snitt og median på 100 og standardaavik på 15. Det innebærer at om lag 68 prosent av en normalbefolkning scorer mellom 85 og 115 og at om lag 96 prosent av en normalbefolkning scorer mellom 70 og 130.

Ifølge medisinske begreper er personer med IQ mellom 50–70 lettere psykisk utviklingshemmet."

Gjest morsom episode ja
Skrevet

Han sa helt alvorlig i all fleipen at han hadde tatt en slik ordentelig IQ-test og at han fikk 74 på den.

Dette er det nyeste eksempelet på at IQ og alle testingen på denne er egentlig noe tull. De kan faktisk ikke bli brukt til noe som helst.

Selv om de tradisjonelle har bygget på mange matematiske begreper og matematiske forståelser, så er gjerne moderne IQ-tester inkludert forståelse for språk og forståelse for typisk mennesklig oppførsel. Man kan få spørsmål som f.ek.s man vet betydningen av ordtak som: En fugl i hånden er bedre enn ti på taket og man kan også få spørsmål om å fullføre kjente ord og uttrykk.

Forståelse er altså meget viktig. Men bare ved å stille spørsmålene i testen på en annerledes måte (kunnskap og forståelse for innhold er det samme) kan man score opp til 20 poeng bedre. Og i tillegg så er det jo mange spørsmål som måler mer kunnskap enn forståelse, så det er fullt mulig å lære seg til en mye høyere IQ.

Jeg tror Sharif er mye mer intelligent enn det testen viser. Han har i alle fall ikke mangel på god intelligent humor.

Skrevet

Det heter selvironi, i dette tilfellet et resultat av tørr humor og selvtillit i forhold til egen intelligens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...