Gjest Stjernedryss Skrevet 21. oktober 2008 #1 Del Skrevet 21. oktober 2008 Hvert år hele mitt liv har jeg feiret jul sammen med familien. De siste årene synes jeg det begynner å bli litt stusselig. Spesiellt de årene søstern min ikke er hos oss med familien sin. Jeg må anstrenge meg skikkelig for å ikke gå rundt å være sur, og føler meg ofte som er misfornøyd tenåring. Jeg kan ikke noe for det, men jeg blir i dårlig humør av å se alle andre er så glade hele tiden. Pleier å trekke meg unna når de andre maser om pynting av treet og sånt, klarer ikke å engasjere meg i det. Nå er det jo egentlig sånn at jeg synes julen i seg selv er veldig koselig, men med alt det familigreiene og sånt så blir jeg bare i dårlig humør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #2 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg tror ikke det er unormalt å føle det slik noen år. Særlig i slutten av tennårene og begynnelsen av tjueårene. Selv var jeg slik i 15-19 års alderen. Men så flyttet jeg hjemmefra og da ble det superkoselig å "komme hjem til jul". Dessuten lagde jeg og hybelkameratene mine mye førjulskos som felles kalender og pepperkakebaking. Senere har jeg syntes det var ekstra hyggelig med første jul sammen med min mann, første jul i eget hus. Og nå gleder jeg meg til første jul med egne barn. Jeg tror nok at julen "kommer tilbake" for deg også etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 21. oktober 2008 #3 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jag förstår dig... jag har själv haft liknande tankar. Delvis uppkopplat till att jag känner en önskan om att "allt ska bli så bra, nu är vi glada allesammans"-inställning som känns lite påklistrad. Kanske också i kombination med drömmar och tankar om en storfamiljsjul hos en allt mindre familj på 3-4 personer. För egen del har det blivit bättre både när jag fått barn själv och när vi blandat upp firandet genom att vara på olika platser olika år, och på så sätt inte fastna i exakt samma rutiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 21. oktober 2008 #4 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg håper den kommer tilbake en gang ja. Jeg er ikke i begynnelsen av 20 årene lenger da, er vel mer i midten av 20 årene. Er ferdig med å studere og alt. Bor alene, men ser i grunn foreldrene mine ofte nok, så akuratt det er ikke så spesiellt med julen. Jeg kan godt kose meg med førjulsforberedelser og sånt, det er selve juleferien jeg synes er ganske kjip. Nå er det jo selfølgelig frivillig å at jeg er sammen med familien min i jula, men siden jeg ikke har noe annet sted å være har jeg liksom ikke noe valg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå