Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen der ute som har erfart at partneren over flere år har mistet følesen for deg, men fått dem tilbake etter en stund fra hverandre?

Er det mulig at den som slår opp og flytter ut finner ut etter noen måneder eller et år likevel savner deg og vil tilbake?

Bør jeg ha håp, og hvordan bør jeg gå frem om jeg ønsker henne tilbake?

Jeg vil nevne at vi har generelt har hatt det veldig fint sammen, vi har tulla og tøysa og vært kjempe gode venner, men jeg har ikke vært flink nok til "kjæresterier"

Det skal nevnes at jeg har tenkt mye, og har innsett at jeg ikke har vært god nok.

Jeg har bestemt meg for å forandre meg på dette, men for øyeblikket er det for sent.

Hun har foresten mange ganger sagt til meg helt uoppfordret at jeg er snill.

Alt i alt, det som var galt i forholdet var for lite sex og kos.

Håper på svar fra noen med erfaring, og med gode råd.

Jeg er forberedt på å ta tiden til hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, bare at jeg var på andre enden. Jeg var sammen med kjæresten i flere år og mistet følelsene mine.. Vi flyttet langt fra hverandre, men i mange måneder nå (ett år siden vi gjorde det slutt) har jeg savnet ham fryktelig! Vil virkelig ha ham tilbake.. Jeg innså at jeg ga opp for fort. Men jeg kan ikke fortelle hvordan jeg føler, fordi han har fått ny kjæreste..

Så jeg foreslår du snakker med henne, jeg! Lykke til :)

Skrevet

Vi har pratet masse om det i det siste, men jeg kommer ikke noen vei.

Jeg vet jo at jeg ikke kan tvinge henne til å føle noe mer enn vennskap for meg.

Er det noe jeg likevel kan gjøre?

Bør jeg la henne være i fred for en stund uten å ta kontakt med henne?

Kanskje få la henne kjenne etter at hun faktisk savner meg litt?

Hvor lenge bør jeg i så fall holde meg vekk fra tlf. og SMS?

Hvis jeg holder meg for lenge vekk fra henne kan hun på en måte "glemme" meg.

Hvis jeg kontakter henne for ofte, får hun ikke mulighet til å savne meg.

Erfaringer?

Gjest den som gikk
Skrevet

Jeg har selv vært den som gikk. Vi hadde det godt på mange måter, men jeg mistet følesene for han. Dette skjedde gradvis. Vi var gode venner, kranglet lite, koste litt, men lite sex (jeg hadde ikke lyst).

Vi måtte ha kontakt etter bruddet. Av div årsaker. Jeg fryktet hele tiden at han ikke var like ferdig med oss, som jeg var. Og det viste seg rett. Han kom tilbake etter en tid og ville vi skulle forsøke igjen... For å gjøre det kort og enkelt. Det ble ikke slik, jeg hadde gått videre.

Det beste rådet jeg egentlig kan gi, er å ta litt tid til hjelp. Snakk så med henne om det igjen etter en tid, men ikke press henne. Vil hun ikke, så må du bare godta det, og komme deg videre. Å presse kan gjøre større skade en man aner. Og uansett hvordan en ser det, så er ikke det et gunnlag å gå tilbake på.

Hvor lang tid en stund er, kommer ann på situasjonen. Jeg vil si til du har fått det litt på avstand. La eventuell bitterhet og såre føleser få roe seg. Først da kan en snakke konstruktivt om tingene.

Når det gjelder sms, så les mellom linjene. Er det noe i måten hun svarer deg på som oppmuntrer til kontakt, eller er svarene "kliniske". Kanskje den beste starten er en hvordan går det med deg melding. Uten for mye klisjeer... Hvor ofte kontakt, må du la svarene hennes avgjøre. Er hun varm i svaret, så send en melding oftere, er hun kjøligere, la det gå tid mellom hver gang.

Det er mine tanker, det jeg hadde ønsket den gang...

Skrevet

Min søster og hennes mann flyttet fra hverandre etter 8 år sammen. De var fra hverandre i 1,5 år, og fant tilbake til hverandre etter både savn og prøving med andre.

Nå er de gift på 3 året og har vært sammen totalt i snart 15 år og har fått to små herlige barn.

For noen er det nok lykkelig slutt.

Skrevet
Vi har pratet masse om det i det siste, men jeg kommer ikke noen vei.

Jeg vet jo at jeg ikke kan tvinge henne til å føle noe mer enn vennskap for meg.

Er det noe jeg likevel kan gjøre?

Bør jeg la henne være i fred for en stund uten å ta kontakt med henne?

Kanskje få la henne kjenne etter at hun faktisk savner meg litt?

Hvor lenge bør jeg i så fall holde meg vekk fra tlf. og SMS?

Hvis jeg holder meg for lenge vekk fra henne kan hun på en måte "glemme" meg.

Hvis jeg kontakter henne for ofte, får hun ikke mulighet til å savne meg.

Erfaringer?

Hvis du i det hele tatt skal ha en sjanse hos henne igjen vil jeg råde deg til å la henne være sånn at hun kan savne deg litt.

Om du maser på henne nå som hun er lei er jeg redd hun bare føler seg kvalt og blir enda mer lei.

Skrevet

Jeg ville latt henne være. La henne oppleve savn også. Det kan være det smarteste du gjør. Kanskje du rett og slett er litt for tilgjengelig?

Gjest Cederic Rueben
Skrevet

nei du kan ikke få følk til å føle noe du vil de skal føle

Skrevet

For det første bør du unngå for mye kontakt. En sms en gang i blant for å høre hvordan hun har det kan være bra. Dette for at hun skal kunne få større anledning til å kjenne etter et eventuelt savn. Du bør også fortelle henne, med mindre du allerede har gjort det, hva du er villig til å forandre i forholdet.

Ellers må du ta tiden til hjelp. Skjønner veldig godt den fortvilelsen du føler nå. Det er vondt å få beskjed om at man ikke er elsket lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...