Gå til innhold

Resirkulert papir

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om butikker med stort utvalg og lave priser på resirkulert papir? Det skal brukes til hjemmelagete invittasjoner, så det bør finnes i forskjellige farger osv. Eller andre tips til et litt mer miljøvennlig bryllup. Jeg er ikke interessert i de store inngrepene, men har lyst til å ta litt bevisste valg likevel. Det beste hadde selvfølgelig vært å sende invitasjonene på mail, ønske oss gaver til et godt formål osv, men vi håper og tror at alle monner drar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noen tips til deg, men jeg skal ihvertfall "låne" idèen din! :jupp:

Gjest Elfrida
Skrevet

http://www.hippo.no/

De har nettbutikk, men du kan jo sende dem en e-post og spørre om de har noen tips til en butikk som har mange av produktene deres.

Skrevet

Ja, både Døvigen og Hippo (leverer samme varer) er gode leverandører på resirkulert papir.

Forøvrig har også Panduro en del fine naturpapirer. I denne linken kan du forøvrig bla i alle Panduros papirtyper... :)

Skrevet
Er det noen som vet om butikker med stort utvalg og lave priser på resirkulert papir? Det skal brukes til hjemmelagete invittasjoner, så det bør finnes i forskjellige farger osv. Eller andre tips til et litt mer miljøvennlig bryllup. Jeg er ikke interessert i de store inngrepene, men har lyst til å ta litt bevisste valg likevel. Det beste hadde selvfølgelig vært å sende invitasjonene på mail, ønske oss gaver til et godt formål osv, men vi håper og tror at alle monner drar!

Å, så artig at det er flere som tenker grønt :)

Og takk, her var mange gode tips til papir.

Her er hva vi gjør for en "grønn-dag":

* Hjemmelaget invitasjon på resirkulert papir

* Bryllupsblogg hvor gjestene kan hente info om hotell, reisevei, gavelister etc.

* Alternativ ønskeliste som inneholder: Gaver til formål, opplevelser, arvegods og antikviteter, retor møbler etc.

* Kjøper ingen dill-dall til pynt på dagen. Her blir alt gjenbruk. Lysholdere blir gamle syltetøyglass etc.

* Kun naturlige blomster i buketten og pynt ellers i kirke og lokale

* Økologisk (brude)kjole (hvis jeg får det til da..)

* Økologisk/kortreist middag

* Setter opp buss til og fra bryllupslokalet

Hva gjør dere ellers TS? Alle tips tas i mot med TAKK :)

Skrevet

Hei, TS her. Vi har ikke tenkt så mye enda, men det blir nok noe gjenbruk. Ellers::

- Prøve å finne en brukt brudekjole som jeg kan selge igjen etterpå, da blir den jo egentlig mer "økologisk" enn hvis jeg kjøper en ny (selv om den ikke er i økologiske tekstiler).

- Lage en nøye gjennomtenkt liste der det står ting vi antakelig ville kjøpt selv senere uansett (servise o.l. som holder en stund). Da blir det i hvert fall ikke liggende i en skuff mens vi kjøper tilsvarende produkt selv i tillegg. Godt tips med arvegods!

- Kortreist middag har jeg ikke tenkt på engang, men det er jo et viktig tiltak!

- Låne mest mulig utstyr/servise etc. til bryllupet, unngå engangsglass eller å kjøpe nytt.

- Holde festen der størsteparten av gjestene bor (både av praktiske og klimavennlige årsaker)

- Snakke om planene (f. eks. her inne) - kanskje det får flere inn på samme tanke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...