Gå til innhold

Tilbehør til lam ytrefilét

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ytrefilét av lam på tilbud, og skal lage det til middag i morgen :) Men det er ikke så ofte vi slår til med så "fin" mat, så jeg lurer litt på tilbehøret. Egentlig hadde det vært fint å gjøre det enkelt - krydre med rosmarin og hvitløk, og på pakka foreslås det å servere fløtegratinerte poteter (mulig jeg har i parmesan?) og sopp (kantarell eller traktkantarell), også blir det vel kanskje noe sjysaus fra stekingen. Men så kokte jeg ripsgele i dag, og da det ble litt til overs som jeg ikke fikk puttet på sterile glass, lurer jeg på om jeg kan ha dette til også, eller blir det skjærings ...?

Andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir en god middag slik du har planlagt den. Ripsgeleen ville jeg ha brukt litt av i sausen. Ha i litt og litt og smak underveis til du er fornøyd.

Gjest nextlife
Skrevet

-Ripsgelè passer fint til lam

- Surr bacon i stekepanna, tilsett sopp og løk. Når dette er noenlunde ferdig tilsettes rosenkål, legg på lokk og surr til det er ferdig.

- Rødlokkompott

- Kroketter lagd av potetmos/blomkålpurè

- Ovnsbakte grønnsaker i form, strø over parmesan og flaksalt ved servering

- Artisjokkhjerter surret med hvitløk

Gjest Eurydike
Skrevet

Du har fått mange fine tips her! :)

I tillegg vil det du selv skisserer, ville jeg valgt meg noe grønt, feks aspargesbønner, bladspinat eller brokkoli.

Skrevet

Takk for tipsene :) Grønt ja - det så det dårlig ut med, men jeg kom på at jeg har en pose rosenkål i fryseren. Tror ellers jeg går for den opprinnelige varianten, muligens inkludert bacon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...