Gå til innhold

hopp på til antalyaalanya

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hopp.

I går bestillte jeg en hopp på tur til tyrkia, hadde egentlig bestemt meg for at dit skulle vi iallef ikke men det ble visst dit..

Må vel være trygt det, det sier iallef reisebyråene. :-?

bet 2995 pr pers, avreise 27.6..

burde kanskje ha ventet lenger med å best? Noen som vet om det bruker å være billige turer etter skole slutt.. Reiser med detur.. noen som har erf med dem :briller:

Noen som har gode el dårlige erfaringer??

lander i antalya men kan bli boende i alanya og..

Hvor er det finest?

er strendene greie.

Vi skal reise 1 uke uten våre 2 søte små jenter, skal bli ltt herlig selv om man savner dem vel litt!!! :roll:

Håper på gode tips for turen :briller:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg bestillte samme turen for ca 2 år siden.

Vi var to venninner som reiste sammen. Da vi satt på flyet ble bostedene "publisert". Flesteparten havnet i Alanya, men noen få havnet i Side og Antalya.

Bussturen fra Antalya (der flyplassen ligger) og inn til Alanya virket veldig lang, da det var hetebølge og vi satt i en buss uten air condition...(Vinduene var oppe, men hjalp lite pga varmen,..)

Tror det var 2,5 time med buss.

De fra Detur var på flyet, og det var andre personer fra Detur som møtte oss på flyplassen. (Det er en veldig grei flyplass å finne fram på).

Stranda er forresten nydelig!.... :)

De innfødte har som vane å tilby eple-te til kunder som besøker butikkene, vi fikk vite at det var uhøflig å takke nei... (men gjorde det likevel...)

Hvis jenter/kvinner går alene blir de veldig fort omsvermet av tyrkiske gutter....Dette kan være veldig irriterende!

Noe jeg syntest var negativt var at i somme toalett kan man ikke hive toalett-papir, men man må hive det i en bøtte ved siden av toalettet...

(Dette fordi de har så dårlig utbygd kloakk-nett...Hvis toalettet blir tett, kan det ta 2 dager før det blir fikset,..fikk vi vite...)

Jeg hadde hvertfall en fantastisk tur....sol å varmt! herlig! :) :D

Mvh Clea

p.s Høytalere er plassert litt her å der som det kommer bønn i fra fem ganger om dagen...Jeg syntest ikke dette var irriterende, men min venninne syntes.....(volumet er ikke så høyt...)

Skrevet

takk for svar :D

Nå gleder jeg meg mer, er så mange som er negative til tyrkia og aldri vil tilbake!!

Så det var koselig å høre noe oppløftende og..

Spesielt det med stranda var kult :P

Gjest Anonymous
Skrevet

Har vært 6 gange ri tyrkia og det er bare deilig. reiser en sammen med kjæaresten sin blir en respektert av alle, for jenter som er med kjæresten holder guttene seg unna. det en må tneke på er at det er ikke det samme som å gå å handle i norske butikker, der en går rundt og titter litt her og der, tyrkerne er litt irriterende slik, for de vil veldig gjerne at en ska, kjøpe noe av dem. de står på gatene og vil veldig gjerne ha deg inn i butikken, så er du ikke interessert i å kjøpe noe i en eller annen butikk ikke gå in bare for å være hyggelig, det er bedre at en lar vær å gå inn enn å gå ut igjen uten å kjøpe noe. Merkelig synes sikker amnge, men det er amnge butikker og alle vil veldig gjerne være de som selger, de lever tross alt på turismen. markedet er stedet for pruting, minst 50 prosent ned av den opprinnelige prisen, da har en fått en god deal :D.

Kos dere masse skulle ønske det var meg :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Du havner nok i Antalia. tror ikke detur har i Side. Ta turen til Side alikavel

Detur har høyere standard på sine bosteder når du reiser uspesifisert.(de er tyrkisk)

Reiser du med de Norske selskapene så kan du få hva som helst. Du har ingen klagemuligheter når du reiser uspesifisert.

Vi kom nettopp hjem etter tur med detur. Har ingen ting og klage på.

Om du ikke har vert i Tyrkia før, så legg deg på minnet at det er ikke som å reise til Spania. Annen standard,annen kultur.

Til deg som nevnte dobøtten. Tyrkia er ikke alene om å ha et dårlig kloakknett. Greske øyer kan du og møte slike krav.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker for råd og tips..

Har aldri vært i tyrkia før nei så det blir spennende det.

Ikke lenge igjen nå.

Håper vi havner i alanya jeg, ikke antalya. Det blir en av de plassene, men kanskje vi kan ta en tur innom side ja.

:briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...