fløtepia Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg har nå begynt på aerobic og step som begge er en gang i uka på 1 time. Det jeg lurer på, hvor mye kan jeg forvente å gå ned å på hvor lang tid? Jobber med å legge om kostholdet også. Hvor mange kcal forbrenner man på 1 times aerobic og step?
Annikken Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Du bør supplere med styrketrening, da ser du mye raskere resultater. Når du anstrenger musklene, må de bygges opp, og muskler sørger for en bedre forbrenning i kroppen. De trenger rett og slett mer energi! Derfor er styrketrening veldig bra for vektnedgang (fettreduksjon). Ta 20-30 min styrketrening etter hver av aerobic/ steptimene dine, enten i gruppetime om det finnes etter eller før timen din, eller om du bruker løsvekter eller maskiner. Ta de store muskelgruppene i starten: Lår, sete, mage, rygg, armer. Dersom du ikke velger å gjøre styrke, så vil prosessen gå mye treigere, selv om du legger om kostholdet. Du kan ikke forvente den optimale 0,5-1 kilo i uka om du ikke anstrenger kroppen med både kondisjon og styrke 3-4 ganger i uka. Jeg sier dette bare fordi det er så mye igjen for så lite tid, dette med å legge inn styrke etter kondisjonstrening. MEN dersom det holder med aerobic og step - kjempebra at du har begynt å trene! Det er en bra start på en varig livsstilsendring. Du kan nok ikke forvente deg å bli Britney Spears på null komma niks av 2 kondisjonsøkter i uka, men du vil oppleve bedre helse, bedre form og større pågangsmot. Og sakte, men sikkert vil du nok også oppleve å redusere omkretsen. Veldig mange ord for å si veldig lite - om du har tid og anledning, og tør, prøv å legg til en liten halvtime styrke per trening. Det kommer til å utgjøre mye. OG får du til å øke til 3 treninger i uka, vil det også hjelpe betraktelig. Dersom det er rask fettreduksjon du ønsker altså! Angående hva du forbrenner per time - det er ikke forbrenningen som skjer under trening som er den store forbrenneren. Ved å øke hvileforbrenningen vil du forbrenne litt hele døgnet - selv når du sover og hviler og til og med spiser. Sats deretter på å gjøre de tingene som totalt øker forbrenningen din, det vil gi større uttelling enn å tenke på hva 1 time aerobic utgjør. Men siden du spør - jeg tror 1 time aerobic er 3-500 kalorier avhengig av intensitet.
fløtepia Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. oktober 2008 Takker for at du tok deg tid til å skrive det lange brevet Problemet her er at det ikke er mulighet for noe styrketrening.. jeg bor i ei ganske lita bygd der tilbudene er minimale. Jeg har aldri gått på aerobic før, men jeg kan si at jeg har aldri vært så søkkvåt i svette før i hele mitt liv.. hehe og treningen var en blanding av sånn intensiv danseting, mage og ryggøvelser som planken og situps, og trening av armer. (holder en strikk under foten og trekker armene til oss akkuratt som om vi løfter vekter) og slike ting. går det under styrketrening?
Annikken Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Åjada, det er styrketrening det! Veldig bra. Litt synd at det tar tiden av kondisjonen (siden det bare er 1 time til sammen) men alle monner drar, og det er kjempepositivt at du får litt styrke innbakt. Du kommer til å merke framgang (at du blir sterkere og øvelsene lettere) om du er flink å går 2 ganger i uka. Jo mer utrent du er, jo hurtigere merker du at du kommer i form! Så gå på timene dine, og kanskje går det an å tipse de som arrangerer timene at man har lyst på litt ekstra styrke etterpå...? Uansett, kjempebra at du svetter og står på - fortsett å gå på alle timene så merker du nok framgang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå