Gå til innhold

1+1 = 3, vi er gravide!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Åh, så moro å høre hjerteslag :strix:

Jeg gleder meg også veldig til UL. Skal den 10. des. da er jeg akkurat 10 uker.

Håper jeg og får høre hjerteslag hos legen på mandag. Men er visst ikke alle som vil lete så tidlig.

Så bra du ble sykemeldt. Ikke kjekt å være dårlig på jobben.

Hun sa til meg at hun var redd for å lytte etter hjerteslag i dag, fordi mange blir bekymra dersom man ikke finner og det er vist ganske vanlig :) Husk å slapp av dersom legen ikke finner hjerteslag, det er antagelig bare at babyen er litt flau :) Moro med UL på deg og. Gleder meg til å høre :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, 11 uker i dag :strix: Bare 1 uke til så er du over den magiske grensen. Det må være deilig. Må innrømme at jeg er blitt ganske avslappet i forhold til det, er sikekr på at beibisen i magen har det kjempefint :)

Håper du har en fin helg :klemmer:

Skrevet
Åh, 11 uker i dag :strix: Bare 1 uke til så er du over den magiske grensen. Det må være deilig. Må innrømme at jeg er blitt ganske avslappet i forhold til det, er sikekr på at beibisen i magen har det kjempefint :)

Håper du har en fin helg :klemmer:

Heisann Flickan :) Ja, jeg vet... Er VELDIG rart å tenke på at vi nå går inn i uke 12!! Er veldig glad, og gleder meg VELDIG til neste helg.

Og ja...

:hopper: 11 uker :hopper:

Beklager dårlig oppdatering!! Er hos svigerforeldre i helgen, og siden dem ikke vet noe så tørr jeg ikke skrive mer.

Lover oppdatering i morra!

Skrevet

Vi endte opp med å si det i går... Etter mye om og men var det det letteste :) Hehe!! Svigermor gråt og svigerfar satt der å viste ikke helt hva han skulle si :D Hehe! Men de ble glade :)

Litt av grunnen til at vi måtte si det var fordi vi mista bussen i går og måtte derfor ta en buss i dag tidlig (kvart over 6!!!) og det gikk jo ikke med min kvalme. Så jeg ble igjen her hos svigers, og er her fortsatt. Drar hjem i morra istedet :)

Veldig glad for at jeg er i uke 12 nå!!

Skrevet

Åh så moro! Det er koselig å fortelle det når man får en så bra reaksjon :)

Svigermor gråt også, eller hun gråt ikke da mannen fortalte det til henne, men hun stortutet da hun fikk meg på tlf :fnise: Hun visste at jeg alltid har ønsket meg barn.

Skrevet (endret)

Heisann

Idag er første sorten av årets julebakst i boks!! Peppernøtter, verdens beste - og GJETT om jeg er lykkelig. Blir ikke jul uten dem!!

For joda... Vi har besøk av min far om dagen (som ikke vet noenting om at vi venter barn, eller at jeg sliter med kvalme og er 100 % sykemeldt). Så i dag hadde jeg ikke noe annet valgt enn å stå opp tidlig sammen med han og si at jeg hadde halv dag på jobb pga oppdatering av PC-ene våre (vi flytter med jobben i helga, så han trudde på det). Hadde mange fine unskyldninger for å komme meg utafor leiligheten for å spy. "Hentet posten og gikk ut med søpla". Og jeg var faktisk oppom jobben en tur for å pakke tingene mine før jeg mødte pappa og mannen i byen for å spise middag. Syns jeg klarte meg ganske bra, og trur ikke han skjønner noe - håper jeg... Imorra har jeg sagt jeg skal ha hjemmekontor (siden alt annet på jobb er pakket ned... Og trur han trur på det) Han drar imorra tidlig klokka ni, så da kan jeg puste lettet og og pakke barnevognen på soverommet ut i fra alle tepper :P

Sånn ellers...

Magen begynner å komme (trur jeg), men ikke mer enn at det kun er mannen og meg som ser det. Jeg (trur) jeg har begynt å kjenne livmoren over skambeinet! Spennende, veldig spennende. Merker at noen klær strammer litt mer om dagen og jeg har faktisk gått til innkjøp av en gravidtights (også fordi jeg var så oppblåst og det var ubehagelig å dra på julebord i stramme strømpebukser).

Om en uke (onsdag) skal vi på ultralyd og jeg gleder meg veldig, får ikke sagt det nok gangern :hoppe:

Har også fått skikkelig eksem eller uren hud på brystet...! Ikke veldig delikat. Har også måtte gått til innkjøp av en BH i størrelse C i stedet for B. Syns nesten det var flaut :P

Jeg er gravid for å si det sånn :gravid::fnise:

Håper dere koser dere masse i førsjulstiden :D

Endret av SkumGummi
Skrevet

Hei hei! Gøy å høre at alt står bra til med dere!

Du klarte ikke vente lenger med julepynten, nei ;) Skjønner det godt, jeg, her går alt i rødt allerede!

Ha en fin helg, da :)

Skrevet

huff, ikke lett å snike seg rundt sånn :ler: Blir moro når dere forteller det da, tenk for en fin julegave :hoppe:

Her kommer ikke julepynten opp i år, siden vi ikke skal være her i jula.

Nå reiser jeg hjem til mamman min :strix:

Skrevet

Hei. :)

Har nok fulgt med selv om jeg ikke har skrevet noe på en stund. Det er hyggelig når man får så flotte reaksjoner på graviditeten. Håper kvalmen gir seg om ikke så alt for lenge. Det verste jeg vet er å være kvalm. Æsj.

Ha en flott helg.

Skrevet
Hei. :)

Har nok fulgt med selv om jeg ikke har skrevet noe på en stund. Det er hyggelig når man får så flotte reaksjoner på graviditeten. Håper kvalmen gir seg om ikke så alt for lenge. Det verste jeg vet er å være kvalm. Æsj.

Ha en flott helg.

Hei, så koselig :) Ja, håper denne kvalmen gir seg snart er ikke noe moro!! Er veldig lei... Men nå er jeg over på 2. trimester så satser på det gir seg snart :)

Skrevet

:hoppe: 12 uker :hoppe:

Jeg kan virkelig ikke tro det... Jeg er faktisk tre mnd på vei. 12 uker er gjennomført, og jeg er virkelig lykkelig. Merker skuldrene er litt mer senket nå, og jeg slapper mye mer av og gleder meg til å begynne å nyte å være gravid.

Og det er helt sprøtt, plutselig kom magen. Nesten sånn over natta!! Så nå kan man se en skjønn liten kul neders på magen. De som ikke vet det eller kjenner meg trur nok bare jeg har spist litt for godt :fnise: men det er noe mye bedre :) Kjenner også livmoren som sniker seg oppover i magen nå. Veldig spennende!

Kvalmen er her fortsatt men satser på at den forsvinner nå før jul. Jeg har ikke sykemelding lengre, men skal ringe legen imorra, fordi jeg har jo ikke akkurat blitt veldig mye bedre, så får se hva vi gjør. Satser på at god julesetmning gjør at kvalmen finner seg et annet sted å bo :)

I helgen har vi vært på hyttetur sammen med tre vennepar, det har vært KJEMPE koselig!! Virkelig deilig med et slikt avbrekk i julestriden. Uken som kommer er fylt opp med diverse egentlig hver dag.

Nå gleder jeg meg bare helt vilt til jul og til å bare spre nyheten til alle og vokse og bli ENDA større både jeg og den lille i magen.

:hoppe: litt for UL på onsdag! Krysser fingrer, tær og alle hårstrå for at alt er som det skal!

Skrevet

Åh, så herlig å ha passert 12 uker. :hoppe: Bare 1 uke igjen, så er jeg der også. Håper du får en fin dag vennen :klemmer:

Skrevet
Åh, så herlig å ha passert 12 uker. :hoppe: Bare 1 uke igjen, så er jeg der også. Håper du får en fin dag vennen :klemmer:

Hang in there :) Ikke lenge igjen til du er 12 uker nå du og. Moro at vi er så likt på vei.

Ha en fin dag du og :klemmer:

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Gratulerer med 12 uker!

jeg følger med på deg, selv om jeg ikke er så flink ti lå legge igjen spor om dagen ;)

Skrevet

Var hos legen i dag og hun sykemeldte meg videre 100 % frem til 11. januar pga kvalme. Håper bare dette gir seg snart, fordi nå er jeg RIMELIG lei å være kvalm. Har i tillegg fått en skikkelig forkjølelse så er ikke så veldig moro å være meg om dagen...

Har bare lyst til å bli frist, sånn at jeg kan nyte julen!! :(

Skrevet

Klokka halv tre i dag skal jeg på ultralyd...

Er så spent...

Og nervøs...

Håper bare alt er som det skal :S

Skrevet

Håper ultralyd blir en fin opplevelse, lykke til (hvis man kan si det :klø: ?)

Skrevet (endret)

Nå er klokken kvart på tre, så da ligger du vel og ser på den lille, som forhåpentligvis har det HELT fint i magen. :rødme:

*venter i spenning på oppdatering* :popcorn:

Endret av Anamelona
Gjest Hegepege
Skrevet

Nå håper jeg alt er bra med deg og den i magen altså, skulle nesten hatt deg en sladris for sånne dager, blir jo kjepenervøs her en sitter :sjenert:

Skrevet (endret)

Hei alle sammen :)

Beklager sen oppdatering, har bare KLØDD i fingrene etter å ha kommet på KG for å oppdatere - beklager ventingen, men here it goes!!

Vi var da på ultralyd i dag, og gjett om det var en fantastisk opplevelse. Vi fikk se babyEN vår (ja, det var heldigvis bare en!!) og alt så bra ut med den lille. Hjerteslagene var som de skulle, størrelsen var perfekt, nakkefolden så fin ut og legen konkluderte med at vi hadde et friskt barn.

Den lille krabaten var jammen vill av seg og ville nesten ikke ligge stille sånn at vi fikk målt hjertelyden, men tilslutt hørte den på oss å lå stille litt :sjenert:

Skatten vår vinket til mamma og pappa (liker vi å tru... hehe) man ser hånden på bildet.

Vi fikk med mange fine bilder hjem, og det er veldig rart å se på de. Legger så klart ut et bilde her også sånn at alle kan se!!

Nå puster vi litt lettet ut, og føler oss velsignet med et friskt barn :)

post-24177-1229549182_thumb.png

Endret av SkumGummi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...