Anamelona Skrevet 25. november 2008 #141 Del Skrevet 25. november 2008 Akkurat det er ikke så nøye, han har sett det meste før (mannen altså, ikke legen ) Men forsto det som at Majorstuen tok utvendig, og vil heller det Siden jeg ikke er den eldste gravide her på KG har jeg ikke veldig erfaring med skræving og GYN-undersøkelser hehe.. Husker bare at det var lege og sykepleier der da jeg tok, og selv om jeg ikke har noe imot GU, så synes jeg det hadde vært i overkant å ha med samboeren. Føler meg nokså utbrettet, selv om det ikke hadde vært "noe nytt" for samboer å se.. Men jeg følte liksom ikke noe for det, og da ville ikke han være med helle. Det var lite bevegelse da jeg var 8+6 også, så jeg fikk med bilder han fikk se... Det slo an det også.. Men om jeg fikk valget så ville jeg definitivt landet på utvendig ja... Enklere, bedre og mer "behagelig" om jeg kan si det sånn.. Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 25. november 2008 Forfatter #142 Del Skrevet 25. november 2008 Har ikke nektet henne å ta med noen på utvendig UL heller, men min oppfatning var at sånt gjør jeg alene... Litt for "utbretta".. Uansett, jeg var på en utredning med spesialist på sykehuset for nakkefoldscanning, vekt- og utviklingskontroll, hjerteslag, navlestrengfunksjon osv da jeg var 12+1. Alt av viktige data, og dette ble gjort utvendig. Før uke 10 vil jeg gå med på at innvendig UL er mest detaljert, men såpass langt ut i svangerskapet som 13+3 burde det jo være mulig å iallefall gjøre et forsøk med utvendig... Det var vel "bare" for å se litt også? Om ting stod bra til med den lille... Eller??(Med forbehold om individuelle forskjeller da) Ja vi ønsker å forsikre oss om at alt står bra til Også er det litt for at for mannen min er dette ganske uvirkelig. Han kjenner liksom ikke noe til det, så det er nesten litt for å bekrefte at det faktisk er en liten spreking inni der hehe.. Husker bare at det var lege og sykepleier der da jeg tok, og selv om jeg ikke har noe imot GU, så synes jeg det hadde vært i overkant å ha med samboeren. Føler meg nokså utbrettet, selv om det ikke hadde vært "noe nytt" for samboer å se.. Men jeg følte liksom ikke noe for det, og da ville ikke han være med helle. Det var lite bevegelse da jeg var 8+6 også, så jeg fikk med bilder han fikk se... Det slo an det også.. Men om jeg fikk valget så ville jeg definitivt landet på utvendig ja... Enklere, bedre og mer "behagelig" om jeg kan si det sånn.. Hehe... Ja, er sant som du sier, mer enkelt og behagelig! Bare jeg får noen fine bilder og vise familien når vi forteller det så er jeg fornøyd, og at alt står bra til med den lille... Men er forsatt usikker på hvem av timene jeg skal avbestille Trenger iallfall ikke begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 25. november 2008 #143 Del Skrevet 25. november 2008 Ja vi ønsker å forsikre oss om at alt står bra til Også er det litt for at for mannen min er dette ganske uvirkelig. Han kjenner liksom ikke noe til det, så det er nesten litt for å bekrefte at det faktisk er en liten spreking inni der Ja, er sant som du sier, mer enkelt og behagelig! Bare jeg får noen fine bilder og vise familien når vi forteller det så er jeg fornøyd, og at alt står bra til med den lille... Men er forsatt usikker på hvem av timene jeg skal avbestille Trenger iallfall ikke begge Høres da rett og rimelig ut dette da. det blir jo nesten ikke virkelig for mannfolka før de får se at det er liv, og ikke minst kjenne på magen at det er bevegelse der inne.. :rødme: Du er iallefall langt nok på vei da til å iallefall kunne forsøke utvendig UL, så da ville jeg kanskje valgt de som gjør det. I og med at de også tilbyr innvendig om de finner det nødvendig... Du får bare tenke litt til på det, jeg skal ikke bestemme for deg, men jeg vet hva jeg ville ha valgt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karense Skrevet 26. november 2008 #144 Del Skrevet 26. november 2008 Jeg tipper at du får jeg Neida, jeg tror det er en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 26. november 2008 Forfatter #145 Del Skrevet 26. november 2008 Syns dagene går veldig fort om dagen :S Jeg er da 50 % sykemeldt og var hjemme fra jobb mandag og i dag. Imorra skal jeg først på jobb der jeg jobber fast, også skal jeg på en annen jobb etter det, så trur det blir en lang dag :S Jeg har begynt å pynte litt til jul Klarte ikke vente, og syns jo det at det ikke gjorde noe siden første desember er på mandag. Også blir det så lange dager når jeg er hjemme at jeg måtte ha litt å gjøre. Nå har jeg tenkt å gå løs på klesskap, skoskap og alt mulig annet "rot" vi har for å sortere ut hva vi har bruk for og ikke. Etter jul har vi tenkt til å begynne å gjøre litt om på soverommet, og gjøre ting klart til den lille babyen. Syns det er greit å ta ting litt sånn etterhvert så ikke alt kommer rett før det skjer. Vi har tenkt å gå til innkjøp av nye garderobe skap. (Her er bilder: link) Nå har vi VELDIG lite skapplass og det er litt dumt når man har veldig mange ting! Så skapplass er nødvendig. Er veldig rart å ha barnevognen vår stående på soverommet. Her er vognen vi har kjøpt (om noen er interessert ) I natt hadde jeg skikkelig mareritt. Drømte at jeg var på do også bare rant det blod... Og det var bare blod overalt, og jeg hylgråt siden jeg da var sikker på at jeg hadde mistet. Og det var så ekkelt, fordi ofte når jeg drømmen klarer jeg å "si til meg selv i drømmen" at "dette er bare en drøm, slapp av". MEN det klarte jeg ikke i natt, så jeg var bare helt knust i drømmen og det samme var jeg da jeg våknet. Og for en lettelse det var da jeg skjønte at det kun var en drøm Måtte bare LØPE på do for å sjekke om alt var som det skulle - noe det var. Vi har virkelig tro på at dette skal gå bra! Formen begynner å bli bedre, trur jeg... Spyr hver dag, men ikke så mye og ofte. De dagene jeg er på jobb er jeg ganske kvalm, men dagene jeg hjemme sover jeg såpass lenge at kvalmen ikke er så ille da jeg våkner. Samt at jeg har begynt med seaband og de hjelper faktisk. Men det kan jo være psykisk! Er veldig spent på å dra på ultralyd 17. desember Gleder meg som en liten unge! Da blir alt så mye mer virkelig!! Det var en liten oppdatering fra SkumGummi sent på natta, nå må jeg legge meg for imorra må jeg opp tidlig :jesp: Under følger en oppdatert tippeliste ___________________________________________________________ TIPPELISTE Jente ___________________ SkumGummi Anamelona FoxyFish Gutt ___________________ ¤bella¤ Flickan Karense Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 27. november 2008 Forfatter #146 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) Feil Endret 27. november 2008 av SkumGummi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hegepege Skrevet 29. november 2008 #147 Del Skrevet 29. november 2008 Heihei, ser du snakker mye om ultralydundersøkelser så jeg tenkte at jeg kunne jo føye til noe Er i uke 9 1/2 og har allerede vært på 4 ultralyder pga tidligere aborter, og jeg synes slettes ikke det er ubehagelig, men det kommer jo litt ann på legen da! Forloveden min har vært med hver eneste gang og han synes bare det er kjempeflott, det er rett og slett magisk å se! Jeg var forresten å så babisen i går og da så vi den bevegde på bein og armer, og DET, ja det var magisk, så gled deg Du sier du skal på ultralyd den 17 des, og da er du 13 uker på vei? Da kan jeg garantere deg at de tar utvendig ultralyd, med mindre du blir tilt veldig mye tilbake. For min del ble jeg stilt nesten 2 uker tilbake så jeg kunne ikke stolt på å ha kun utvendig. Men med en vanlig syklus så stemmer det jo sånn noenlunde iallefall, så da tar de utvendig.. Er du usikker så ta den som har begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 29. november 2008 Forfatter #148 Del Skrevet 29. november 2008 Heihei, ser du snakker mye om ultralydundersøkelser så jeg tenkte at jeg kunne jo føye til noe Er i uke 9 1/2 og har allerede vært på 4 ultralyder pga tidligere aborter, og jeg synes slettes ikke det er ubehagelig, men det kommer jo litt ann på legen da! Forloveden min har vært med hver eneste gang og han synes bare det er kjempeflott, det er rett og slett magisk å se! Jeg var forresten å så babisen i går og da så vi den bevegde på bein og armer, og DET, ja det var magisk, så gled deg Du sier du skal på ultralyd den 17 des, og da er du 13 uker på vei? Da kan jeg garantere deg at de tar utvendig ultralyd, med mindre du blir tilt veldig mye tilbake. For min del ble jeg stilt nesten 2 uker tilbake så jeg kunne ikke stolt på å ha kun utvendig. Men med en vanlig syklus så stemmer det jo sånn noenlunde iallefall, så da tar de utvendig.. Er du usikker så ta den som har begge deler Hei og tusen takk for masse nyttig info Jeg skal på UL på Majorstuenklinikken og hun sa på telefonen at de tok begge deler, både utvendig og innvendig. Da tar de kanskje utvendig først, og ser hvor stort det lille mirakelet vårt er, og om jeg event. blir stilt tilbake kan det jo hende de tar innvendig Vi får se, bare jeg får vite at alt står bra til med den lille er jeg fornøyd Gleder meg veldig til å se den lille, og det gjør mannen også. Håper alt står bra til... Er liksom litt redd for at de sier at den lille ikke har vokst ellerno :S Men jeg må prøve å ikke tenke sånn Jeg har en god følelse!! Og det er bra trur jeg. Ja er 13+3 den dagen vi skal til UL. Vi har tenkt å lage kort til alle i familien som de skal få når vi skal fortelle det, og da er det koselig å bruke ULbildet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hegepege Skrevet 29. november 2008 #149 Del Skrevet 29. november 2008 Hei og tusen takk for masse nyttig info Jeg skal på UL på Majorstuenklinikken og hun sa på telefonen at de tok begge deler, både utvendig og innvendig. Da tar de kanskje utvendig først, og ser hvor stort det lille mirakelet vårt er, og om jeg event. blir stilt tilbake kan det jo hende de tar innvendig Vi får se, bare jeg får vite at alt står bra til med den lille er jeg fornøyd Gleder meg veldig til å se den lille, og det gjør mannen også. Håper alt står bra til... Er liksom litt redd for at de sier at den lille ikke har vokst ellerno :S Men jeg må prøve å ikke tenke sånn Jeg har en god følelse!! Og det er bra trur jeg. Ja er 13+3 den dagen vi skal til UL. Vi har tenkt å lage kort til alle i familien som de skal få når vi skal fortelle det, og da er det koselig å bruke ULbildet Bare hyggelig Ja, det blir nok moro å se ja, håper vi også kan komme så langt denne gangen, legen var iallefall ganske sikker på det i går. Kort er en god ide, kan jo sende de ut om julekort også :gjeiper: Til bestefar skal jeg lage ei skjorte hvor det skal stå "jeg skal bli oldefar" Det er første oldebarnet hannes,så det er jo litt koselig da Men det er HVIS det går bra da.. Hehe.. Når det gjelder det andre innlegget mitt så tror jeg at jeg vil ha en time til uka for å se, det tar jo bare 5 minutter å sjekke om alt er bra der inne, er jo bare kjapt in og kjapt ut igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 29. november 2008 Forfatter #150 Del Skrevet 29. november 2008 Bare hyggelig Ja, det blir nok moro å se ja, håper vi også kan komme så langt denne gangen, legen var iallefall ganske sikker på det i går. Kort er en god ide, kan jo sende de ut om julekort også :gjeiper: Til bestefar skal jeg lage ei skjorte hvor det skal stå "jeg skal bli oldefar" Det er første oldebarnet hannes,så det er jo litt koselig da Men det er HVIS det går bra da.. Hehe.. Når det gjelder det andre innlegget mitt så tror jeg at jeg vil ha en time til uka for å se, det tar jo bare 5 minutter å sjekke om alt er bra der inne, er jo bare kjapt in og kjapt ut igjen.. Ja, sikkert lurt det så blir du litt roligere Alle våre følelser smitter over på barnet vettu!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hegepege Skrevet 1. desember 2008 #151 Del Skrevet 1. desember 2008 Heihei Har du hatt en fin helg? Vært så stille fra deg de siste dagene :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #152 Del Skrevet 1. desember 2008 Heihei Har du hatt en fin helg? Vært så stille fra deg de siste dagene :gjeiper: Heisann du (og dere andre der ute) Ja har hatt en fin helg Forklaringen på at jeg har vært stille er fordi jeg var i bursdag på lørdag også i går hadde jeg ikke internett - ikke værre enn det Jeg var hjemme fra jobb på fredag så fikk skikkelig langhelg i med at jeg er hjemme fra jobb i dag også. Kjenner at det hjelper å være hjemme å slappe av - begynner å lure på om kvalmen etterhvert begynner å bli lettere!! Pappaen min ringte her om dagen og spurte om han kunne overnatte hos oss tre-fire netter om to uker Jeg kunne jo ikke akkurat si nei, så måtte bare si ja! Selvom han ikke vet noe, og jeg er kvalm, OG vi har en barnevogn stående på soverommet, OG jeg er sykemeldt. Haha! Uff, men jeg finner nok på en lur ting... Hehe!! Denne uken så skal vi til jordmor på kontroll så det blir utrolig spennende!!! Gleder oss veldig, og håper at de skal prøve å finne hjertelyd. I natt drømte jeg at vi var på ultralyd også så det først ut som det var fire babyer der, men så var det bare to. Fy, tanken har streifet meg - om vi får tvillinger! Oi oi oi, det er tvillinger i familien Ellers skal jeg innrømme at leiligheten nå er ferdigpyntet til jul Siden vi ikke skal være i leiligheten noenting i julen pynter vi 1. søndag i advent. Nå gleder vi oss veldig til å følge med på julekalender på tv i kveld. Jeg har laget adventskalender til mannen så det er skikkelig orden på sakene!! :hopper: litt for at vi i går gikk inn i uke 11. 10 fullgåtte uker, og nå nærmer det seg med stormskritt uke 12 - heldigvis! Håper jeg da klarer å senke skuldrene litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 1. desember 2008 #153 Del Skrevet 1. desember 2008 Gratulerer med 10 uker Har dere noe sted dere kan gjemme bort vognen da? Hadde vel vært typisk om han så den Vi har også mange tvillinger i familien, og jeg drømte natten før UL at vi ventet femlinger Heldigvis vardet bare en der da. Det er koselig med advent og jul. Her har ikke julepynten kommet opp enda, men adventsstaker, lille lys og og duker Gleder meg til vi skal pynte til jul her også, og ikke minst til bittelillejulaften når vi skal pynte juletreet Når skal dere på UL igjen? Håper du får en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #154 Del Skrevet 1. desember 2008 Gratulerer med 10 uker Har dere noe sted dere kan gjemme bort vognen da? Hadde vel vært typisk om han så den Vi har også mange tvillinger i familien, og jeg drømte natten før UL at vi ventet femlinger Heldigvis vardet bare en der da. Det er koselig med advent og jul. Her har ikke julepynten kommet opp enda, men adventsstaker, lille lys og og duker Gleder meg til vi skal pynte til jul her også, og ikke minst til bittelillejulaften når vi skal pynte juletreet Når skal dere på UL igjen? Håper du får en fin dag! Vi har ikke noen plass her hjemme vi kan hjemme den, men vi har noen venner i nærheten med bod og sånn (det har ikke vi) så vi kan sette den der Det jeg også er bekymret over er jo at jeg fortsatt kan være kvalm da, og jeg er jo også sykemeldt mens han er her og skal jo ikke på jobb alle dagene, og spørs om omganssyken funker Har brukt den for en mnd siden på dem. Hehe! Vil liksom ikke si noe... Mange sier det er litt rart at vi ikke sier det til foreldrene våre, siden det er gjerne de som får vite det først. Men grunnen til at vi ikke sier det er jo fordi det passer SÅ bra å si det på julaften. Pluss at før jeg ble gravid og mamma og meg prata så sa hun: "Du kommer aldri til å holde det sjult i 3 mnd" - så nå har det blitt litt prinsippsak Haha! Men gleder meg til de vet det Vi skal på Ultralyd 17. desember på Majorstuenklinikken :D Gleder meg VELDIG VELDIG masse!! Oi oi oi... Håper alt står bra til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evelina74 Skrevet 1. desember 2008 #155 Del Skrevet 1. desember 2008 Har sendt deg en pm tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 2. desember 2008 Forfatter #156 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg var 50 % sykemeldt fra og med forrige mandag til og med 14. desember. MEN denne kvalmen er jo bare helt forferdelig, så nå har jeg blitt 100 % sykemeldt frem til 14. desember. Litt deilig å bare slappe av om dagen, selvom det er litt ensformig. Ellers må jeg si at jeg savner å ha mamma her. Gleder meg til å fortelle det til familien, så mamma kan hjelpe meg og støtte meg. Hun har liksom alltid hjulpet meg, og derfor er det vanskelig å ikke ha henne her nå. Babyen vår vokser og vokser så fort at mamma og pappa blir litt skremt. Nå er det lille mirakelet vårt 4,5 cm, og voker og vokser som bare det. Neste uke er den 1 cm lengre alt. Det er ganske rart å tenke på alt som foregår inni kroppen min om dagen, er jo ikke rart jeg er dårlig. Idag kommer bestevenninnen min på middag med den nye kjæresten!! Blir veldig koselig, men har litt å gjøre før den tid. Så må nesten komme i gang. Skal handle, rydde litt her hjemme samt lage middag før klokka sju. OG med den farta mi om dagen tar alt dobbelt så lang tid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 2. desember 2008 #157 Del Skrevet 2. desember 2008 Så kjedelig at du er så kvalm. Godt at du er sykemeldt da. Selv om jeg kan skrive under på at dagene blir litt lange. Kos deg på middag i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SkumGummi Skrevet 4. desember 2008 Forfatter #158 Del Skrevet 4. desember 2008 Wow... I dag opplevde jeg noe fantastisk! Jeg var hos jordmor og der var vi så heldige at vi fikk høre hjertelyd til den lille skatten vår Den lille var litt sjenert så den gjemte seg unna når jormor kom med aparatet. Men vi rakk å høre noen hjerteslag, og det varmet hjertet til mamma og pappa Nå gleder jeg meg bare veldig til å se den lille på ultralyd 17. desember. Nå er vi over på den sikre siden, siden hjertelyd er funnet. Wow, jeg er lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 4. desember 2008 #159 Del Skrevet 4. desember 2008 Åh.. Det kan jeg tenke meg var en deilig og beroligende følelse... *Drømmer meg tilbake til første gangen jeg hørte hjertet* :rødme: Nå kan du/dere iallefall lene dere tilbake og bare glede dere masse til dere får se lilleknotten om under 2 uker!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 4. desember 2008 #160 Del Skrevet 4. desember 2008 Åh, så moro å høre hjerteslag Jeg gleder meg også veldig til UL. Skal den 10. des. da er jeg akkurat 10 uker. Håper jeg og får høre hjerteslag hos legen på mandag. Men er visst ikke alle som vil lete så tidlig. Så bra du ble sykemeldt. Ikke kjekt å være dårlig på jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå