Gå til innhold

1+1 = 3, vi er gravide!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Kjipt med ultralyden da, men alle gode ting er tre ;)

Har dere tenkt på navn?

Ja, alle gode ting er tre så vi håper at vi får sett noe på torsdag :)

Har tenkt litt på navn ja, akkurat nå om dagen liker vi følgende:

- Emilie/emilia

- Thea

- Marlene

- Malin

Men skifter mening hele tiden :P Vi kommer ikke til ha noe navn klart - men ha noen alternativer også heller se hva som passer :)

Endret av SkumGummi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det flere gravide som har ømme ribbein??

Gjest ¤bella¤
Skrevet
Er det flere gravide som har ømme ribbein??

:Nikke:

Fine navn, men er ikke Theo guttenavn?

Skrevet (endret)
:Nikke:

Fine navn, men er ikke Theo guttenavn?

Uff, synes det er så SYKT ubehagelig med de ribbeina. Trudde først jeg hadde ALT for stram BH - men har kjøpt ny og større BH så det er det ikke. Blir helt sprø jeg! Hehe!

Det stemmer, Theo er et guttenavn, og jeg skrev feil :dåne: Skulle stått Thea! :hoho:

Endret av SkumGummi
Gjest ¤bella¤
Skrevet

:ler: Thea ja, det stemmer nok bedre...

Nå har heldigvis frøkna her lagt seg langt ned i bekkenet, men alikevel ligger rumpe hennes og gnager opp i ribba.

Det med BH-størrelse kjenner jeg også igjen... Har stor nok, men alt strammer liksom.

Skrevet

haha, jeg tenkte det samme, men kom fram til at det kunne jo hende at det var et såkalt unisexnavn jeg ikke hadde hørt brukt på ei jente, og derfor turte jeg ikke si noe :fnise:

Skrevet

Hva synes dere om dette navnet??

Thea Emilie

Skrevet

Da ser jeg for meg ei veldig søt jente :)

Mange fine navn dere hadde kommet frem til!

Skrevet

Idag er jeg 6 mnd på vei!!

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Gratulerer! Tenk, nå hart du vært gravid i et halvt år alt.

Skrevet
Gratulerer! Tenk, nå hart du vært gravid i et halvt år alt.

Sprøtt!!! :danse::sjokkert::hakeslepp::klaske::omg::hoppe::duskedame:

Skrevet

Ukene går og går og jeg blir stadig skremt når jeg tenker over hvor fort tiden frem til juni går. :dåne: I følge avstemmingen jeg har hatt på bloggen er det Thea Emilie som "leder" når det gjelder navnvalg. Og det er for å være ærlig det navnet vi liker best... Iallfall nå om dagen! Men meningene forandrer seg stadig. :sjenert:

Formen min er egentlig ganske bra. :hoppe: Bekkenet er ikke så vondt (utenom hvis jeg gjør mye en dag, går langt osv). Jeg har SYKT ømme ribbein, men det er vistnok ganske normalt! Merker også at jeg begynner å bli mer tungpusten - men det også er vist en del av denne graviditeten!

I påsken drar vi til Sverige noen dager - da skal vi blant annet handle en del ting til den lille snuppa! Det gleder vi oss til. Holder også på å gjøre klart soverommet om dagen ved å bytte ut litt møbler og diverse. Gleder meg til å være ferdig med alt av slike ting sånn at jeg bare kan legge beina høyt og vente på henne!

Babypappaen er SÅ søt om dagen. Han legger seg stadig ned mot magen og prater til henne. "Kan pappa få en klem i dag da!" - sier han, også sparker hun. Og hvis jeg prater til han mens han holder på med magen blir han litt morsk siden jeg ikke må forstyrre når han han tid sammen med dattera si. Han gleder seg fælt til å få henne ut, og det gjør jeg også!

Vår lille skjønne denne uken:

Vår lille prinsesse er nå 33 cm lang og veier 1 kg. Denne uken åpner hun øynene sine for første gang, men hun ser ikke særlig godt enda. Hørselen blir bare bedre og bedre, og selv om lydene hun hører vrenges noe av fostervannet hører hun hva som foregår. Huden blir mindre og mindre gjennomsiktig og rynkete. Hjertelyden kan høres ved at man legger øret inntil magen. Jeg merker mer og mer at hun begynner å få et søvnmønster! Dersom hun skulle bli født nå er det 90 % sjanse for at hun overlever. 9 av 10 overlever ved fødsel i denne uken. Men vi er enige om at vi synes hun skal bo litt lengre inni magen min.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Ja nå begynner hun å bli stor. Det er så rart å ha disse miraklene inne i magen våre. Der vokser de seg store og klargjør seg for verden.

Slik kronekursen er nå er det smart å handle en del i sverige når dere først er der.

Kjenner at jo nærmere vi kommer målet jo mer utålmodig blir vi begge to her hjemme. Vi snakker vel ikke om stort annet enn hvor inderlig vi lengter etter å treffe dattern vår. Får håpe hun bestemmer seg for å komme snart. 5 dager til termin i dag :)

Nyt tiden, og hvert sekund med spark fra jenta de. Brått en dag så er dagen for fødsel her.

Skrevet

Herlighet - 5 dager liksom! Det er jo ingenting. Jeg husker du var så langt på vei som jeg er nå, og jeg var SÅ misunnelig fordi du hadde så "kort tid igjen", nå sitter jeg her selv liksom og tiden bare renner vekk under meg :hakeslepp:

Ja, gleder meg til å hamstre i Sverige!! :) Tips til andre ting jeg kan kjøpe der? :) Burde jeg kjøpe sånn "dill" der også? Håndkler, kluter, brystpumpe, tempmåler... Sånne type ting?

Skrevet

Oi! Er helt ny på disse graviditetsdagbøkene, jeg, men jeg ville gjerne gratulere deg med snart 3. trimester! (Det er til lørdag, hvis jeg ikke så helt feil?) Det var litt dumt å skulle gratulere med svangerskap når du er så langt på vei, og for å si noe, så synes jeg at jeg skulle gratulere med et eller annet ;):smilyblomst:

Så herlig babypappa er da! Håper min også blir sånn etterhvert! :sjenert:

Nå får jeg deg i alle fall på mine innlegg, så nå kommer jeg sikkert til å følge med videre! :klemmer:

Skrevet

Heisann :) SÅ moro med nye lesere! Ja det stemmer - lørdag jeg er på 3. trimester og det er HELT SYKT!!

Blir moro å følge hverandre videre :D Vi er nesten like gamle, siden jeg er 89 modell :D

Skrevet

Har vært så sløv med å legge igjen spor her i det siste. Ja, tenk snart er vi over i 3. trimester :hoppe:

I begynnelsen synes jeg du var såå langt foran meg, men nå synes jeg vi nærmer hverandre mer :ler:

Tenk om vi føder samtidig liksom, kan jo fort skje det :)

Skrevet

Så fantastisk fin blogg du har, da! Var inne og sneik littegrann ;) Når startet du den da? Når du var over de magiske 12 ukene eller før? Var mange fine bilder der i alle fall. Merker jeg er litt sjalu på dere som har kommet så langt. Jeg skulle gjerne ha lagt meg til å sove nå, og våknet i uke 12 ;)

Skrevet
Har vært så sløv med å legge igjen spor her i det siste. Ja, tenk snart er vi over i 3. trimester :hoppe:

I begynnelsen synes jeg du var såå langt foran meg, men nå synes jeg vi nærmer hverandre mer :ler:

Tenk om vi føder samtidig liksom, kan jo fort skje det :)

I KNOW!! Synes det går veldig veldig fort!! Du tar meg nok ikke igjen - det blir vanskelig :P Men kan jo fort hende vi får samtidig!! :D Hadde vært veldig moro!! Når går du over på 3. tri? Jeg starter på det imorra! :O Sykt!!!

Påske:klemmer:

Så fantastisk fin blogg du har, da! Var inne og sneik littegrann ;) Når startet du den da? Når du var over de magiske 12 ukene eller før? Var mange fine bilder der i alle fall. Merker jeg er litt sjalu på dere som har kommet så langt. Jeg skulle gjerne ha lagt meg til å sove nå, og våknet i uke 12 ;)

Tusen takk for det :) Jeg startet faktisk den dagen jeg tok testen på at jeg var gravid :) MEN jeg gav ikke adressen til folk som viste hjem jeg var før jeg var over 3 mnd :) Veldig moro å se tilbake på!

TRO meg - tiden går VELDIG tregt i starten men nå synes jeg tiden bare FLYR!!

Skrevet

:hoppe::duskedame: 3. trimester :duskedame::hoppe:

:hoppe::duskedame: 28 uker :duskedame::hoppe:

Synes det er ganske sprøtt faktisk!! Fordi det har liksom liggi så langt forann i tid og virket så lenge til. Nå er jeg her - og det er faktisk ikke så lenge til termin. Dagene teller stadig nedover! :)

Jeg er i dag 28. fullgåtte uker og begynner på min 29.

Vår lille huleboer denne uken:

Lille engel er nå 35 cm lang og veier 1100 gram. Fremover nå vokser hun med ca 200 gram i uken. Hjernebølgenes mønster ligner det nyfødtes. Hun blir stadig flinkere til å åpne og lukke øynene, suge og svelge. Lungene hennes kan nå puste luft, men det er best at hun blir i magen litt til slik at det kan vokse seg større. For hver dag som går bedres prognosene for ei sund og frisk jente dersom hun skulle komme tidligere enn antatt. Sentralnervesystemet begynner også å bli så modent at hun klarer å regulere kroppstemperaturen og gjøre reglemessige pusteøvelser.

Nytt magebide tatt i går:

Litt morsomt bilde fordi hun ligger med hodet helt øverst så magen min ser ut som fartdumpler:P

DSC_0005_2.JPG

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...