Gå til innhold

1+1 = 3, vi er gravide!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi venter en liten jente :D :hoppe::babyjente:

I dag har vi da vært på ultralyd og der fikk vi se en nydelig liten jente som lå å vinket til mamma og pappa. Den lille snuppa vår var jammen litt sjenert i starten men etterhvert ville hu nesten ikke ligge stille. Hun er nå 18-19 cm og veier 238 gram. Hjertelyden var 149 (trur jeg? jordmor sa ikke hvor mye den var på men på ultralydarket vi fikk trur jeg det er 149 som er fosterlyden?? Eller, hva heter det der de skriver hjertelyden? Om de skriver det?) Jeg ble ikke satt hverken frem eller tilbake på termin så jeg er fortsatt like langt på vei med termin 29. juni.

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Gratulerer med jenta!

Godt at alt var bra med henne da.

Skrevet

Hihi, så herlig! Gratulerer med den lille prinsessa! :babyjente:

Godt tippa, FoxyFish ;)

Det må jo være en herlig følelse, og nesten virke enda mer virkelig, nå som dere vet? :)

Skrevet

Ja blir mye mer virkelig siden vi nå kan si "hu" til istedet for den :P

Skrevet

Har dere tenkt noe på jentenavn? :)

Skrevet
Har dere tenkt noe på jentenavn? :)

Ja, vi har tenkt litt men ikke kommet frem til noe enda :) Hehe! Har dere noen forslag?

Skrevet

Gratulerer med den lille jenta! :strix:

Også så koselig at hun gjorde litt ut av seg når hun først skulle vise seg frem. :jepp:

Tenker dette er en flott dag for dere! Og dere fikk vel med mange fine bilder hjem? Nå er det bare å glede seg til sommeren og at den lille jenta skal komme ut.

:klemmer:

Skrevet

Jentenavn jeg liker veldig godt:

Oda, Emma, Eva, Nora, Hedda, Tuva, Mia, Emilie, Emilia, Amalie, Ina, Vilde og Mai :)

Har fallt litt for korte navn med tre eller fire bokstaver! :)

Skrevet

Så herlig med jente :strix: Må innrømme at jeg blir enda mer nysgjerrig på hva vi får. Men mannen er fast bestemt på å ikke vite. Jeg har begynt å tvile :fnise: *hvorfor måtte jeg gjøre så god jobb med å overbevise mannen om at det ar mest spennende å ikke vite* :klaske:

Skrevet
Så herlig med jente :strix: Må innrømme at jeg blir enda mer nysgjerrig på hva vi får. Men mannen er fast bestemt på å ikke vite. Jeg har begynt å tvile :fnise: *hvorfor måtte jeg gjøre så god jobb med å overbevise mannen om at det ar mest spennende å ikke vite* :klaske:

Det er håp... Min var bestemt på å ikke vite.. Men natt før, bare noen timer før UL'en, ombestemte han seg.. :fnise: Helt uten at jeg nevnte det... Løpet er ikke kjørt.

Skrevet
Gratulerer med den lille jenta! :strix:

Også så koselig at hun gjorde litt ut av seg når hun først skulle vise seg frem. :jepp:

Tenker dette er en flott dag for dere! Og dere fikk vel med mange fine bilder hjem? Nå er det bare å glede seg til sommeren og at den lille jenta skal komme ut.

:klemmer:

Ja vi fikk med fem bilder! Var ikke like lett å få klare bilder siden hun bevegde seg veldig masse! Hehe :D!

Jentenavn jeg liker veldig godt:

Oda, Emma, Eva, Nora, Hedda, Tuva, Mia, Emilie, Emilia, Amalie, Ina, Vilde og Mai :)

Har fallt litt for korte navn med tre eller fire bokstaver! :)

Et av de navnene du nevnte nå er det vi har pratet en del om :)

Skrevet
Et av de navnene du nevnte nå er det vi har pratet en del om :)

Spennende!! Nysgjerrig jeg.. Hvilke navn har dere snakket om hittil da?? :) Eller vil dere kanskje holde det litt hemmelig?? :)

Skrevet

Spørsmål... Fordi jeg skjønner ingenting nå :P

På tickeren min står det (når jeg velger termindato 29. juni) at jeg er 18 uker og 2 dager på vei. Når jeg går på babyverden står det at jeg er 18 uker og 4 dager på vei. MEN jeg har hele tiden trudd jeg var 18 uker og 3 dager på vei?

Så nå er jeg rimelig forvirret? Og hvordan regner man uker og dager, regner man det slik:

18+0

18+1

18+2

18+3

18+4

18+5

18+6

19+0

??? Fordi jeg trudde jeg var 18 fullgåtte uker på søndag (18+0???) men nå er jeg helt forvirret :P

Skrevet

I Norge regner man svangerskapets lengde til 282 dager (40 uker + 2 dager), mens i resten av verden regner de svangerskapets lengde til 280 dager (40 uker), derfor vil babyverden og tickeren din vise 2 dagers avvik. Det er uansett babyverden sin som er den riktige. For å få tickeren din til å vise riktig hvor langt du er på vei, bør du derfor sette terminen til 2 dager tidligere enn du egentlig er.

Enkelte andre tickere (f eks de som lager den jeg har) gir deg mulighet til å sette 2 datoer. Den ene sier noe om hvor langt du er på vei, den andre sier noe om hvor langt du har igjen. derfor blir min riktig selv om jeg bruker en amerikansk ticker (den funksjonen er i utgangspunktet tekt for de som skal ha planlagt keisersnitt, osv, men funker fint for oss nordmenn også.) Men den er jo ikke like fin å følge med på utviklingen.

Man regner ukene sånn du skriver ja, men skjønner ikke hvorfor du har trodd du var 18+3 i dag :klø:

Håper du fikk litt oppklaring :)

Skrevet
I Norge regner man svangerskapets lengde til 282 dager (40 uker + 2 dager), mens i resten av verden regner de svangerskapets lengde til 280 dager (40 uker), derfor vil babyverden og tickeren din vise 2 dagers avvik. Det er uansett babyverden sin som er den riktige. For å få tickeren din til å vise riktig hvor langt du er på vei, bør du derfor sette terminen til 2 dager tidligere enn du egentlig er.

Enkelte andre tickere (f eks de som lager den jeg har) gir deg mulighet til å sette 2 datoer. Den ene sier noe om hvor langt du er på vei, den andre sier noe om hvor langt du har igjen. derfor blir min riktig selv om jeg bruker en amerikansk ticker (den funksjonen er i utgangspunktet tekt for de som skal ha planlagt keisersnitt, osv, men funker fint for oss nordmenn også.) Men den er jo ikke like fin å følge med på utviklingen.

Man regner ukene sånn du skriver ja, men skjønner ikke hvorfor du har trodd du var 18+3 i dag :klø:

Håper du fikk litt oppklaring :)

Grunnen til at jeg har trodd jeg er 18+3 i dag er at jeg trudde det så slik ut for meg:

18+0 søndag

18+1 mandag

18+2 tirsdag

18+3 onsdag

osv...

MEN da er jeg egentlig

18+0 lørdag?

18+1 søndag?

18+2 mandag?

18+3 tirsdag?

18+4 onsdag?

Eller?

Skrevet
MEN da er jeg egentlig

18+0 lørdag?

18+1 søndag?

18+2 mandag?

18+3 tirsdag?

18+4 onsdag?

Eller?

Jepp :Nikke:

Skrevet
Jepp :Nikke:

HEHE, artig :D Takk skjønne flickan!! :sjenert:

Skrevet

De regner 40+2 her i Junaiten også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...