FoxyFish Skrevet 7. januar 2009 #201 Skrevet 7. januar 2009 Ja, sant som du sier - men finnes MÅTER på hvor lenge man skal spille sammen også Har prøvd det og. Hehe! Nå derimot har jeg kjøpt meg månedsabbonoment på Maxdome så jeg fyller dagene med å se Unge Mødre! Hehe, ja det er begrensa hvor lenge man gidder å spille Fifa 09 bare for å være litt sammen med kjæresten Unge Mødre er gøy! Hvor mye koster et slikt abbonement på Maxdome? Og er kvaliteten bra? Vurderer det samme selv
SkumGummi Skrevet 7. januar 2009 Forfatter #202 Skrevet 7. januar 2009 Hehe, ja det er begrensa hvor lenge man gidder å spille Fifa 09 bare for å være litt sammen med kjæresten Unge Mødre er gøy! Hvor mye koster et slikt abbonement på Maxdome? Og er kvaliteten bra? Vurderer det samme selv Jeg anbefaler det på det STERKESTE!!! Jeg er veldig fornøyd med kvaliteten!! :D Månedsabonoment koster 79 kroner! PS! Om du har mac bør du sjekke om det funker først, jeg hadde litt problemer med å få vist det der, men funket på PC! Men advarsel: Du blir hekta
SkumGummi Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #203 Skrevet 8. januar 2009 Nytt magebilde, tatt i går Andre magebilder ligger litt lengre bak i dagboken (se hovedinnlegget for oversikt)
FoxyFish Skrevet 8. januar 2009 #204 Skrevet 8. januar 2009 Oi, wow, dette går jo fort! Så gøy at du legger ut sånne bilder, det gir jo virkelig perspektiver på saker og ting. Moro for deg da! Og apropo Maxdome så har jeg ikke mac, så det burde jo gå bra! Lurer på om jeg skal snike inn et lite abonnement når stipendet tikker inn på kontoen min de nærmeste dagene
SkumGummi Skrevet 8. januar 2009 Forfatter #205 Skrevet 8. januar 2009 Oi, wow, dette går jo fort! Så gøy at du legger ut sånne bilder, det gir jo virkelig perspektiver på saker og ting. Moro for deg da! Og apropo Maxdome så har jeg ikke mac, så det burde jo gå bra! Lurer på om jeg skal snike inn et lite abonnement når stipendet tikker inn på kontoen min de nærmeste dagene Det vil jeg anbefale :D VELDIG moro å sitte å kikke på disse unge mødrene som er VELDIG forskjellige :O
SkumGummi Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #206 Skrevet 12. januar 2009 Imorra skal jeg på svangerskapskontroll hos fastlege Har ikke vært å sjekket ting siden uke 6 eller 7 så er på tide Har vært der i mellomtiden men kun pga kvalme. Jeg lurer på om jeg har litt problem med blodtrykket så er litt spent på å måle det. Også håper jeg hu hører etter hjertelyd, fordi jeg vil liksom vite at det er noe der Idag har fetteren og kusinen min vært å spist middag. Var veldig koselig Fredag fikk vi vite at han vi leier hos skal selge huset, og det blir visning neste helg. Håper bare vi kan bli boende selv med nye eiere. Litt masse å tenke på om dagen. Formen er fin ellers. Lite matlyst om morran men det går bra. Er ikke kvalm lengre, utenom hvis jeg får sovet litt lite - da blir jeg uggen. I helgen skal vi til Fredrikstad å besøke et vennepar av oss, og det gleder vi oss veldig til. Jeg syns tiden bare FLYR jeg! Tenkt at jeg er i uke 17 alt!! SPRØTT!!! Babyen er ca 16 cm og det er faktisk ganske langt!! TRUR jeg har kjent litt bevegelse, men er ikke helt sikker! Hehe!
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. januar 2009 #207 Skrevet 12. januar 2009 Gratulerer med 16 uker SkummGummi Når skal du på ordinær UL? Tiden flyr av gårde, nyt den
SkumGummi Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #208 Skrevet 12. januar 2009 Gratulerer med 16 uker SkummGummi Når skal du på ordinær UL? Tiden flyr av gårde, nyt den Ja, den flyr veldig!! Jeg skal på ordinær UL 26. januar, så det er ikke så lenge til. Gleder meg veldig!! Men et spørsmål til dere der ute, kanskje noen vet... Kan man ha med seg fler på UL? Mannen skal være med så klart, men har veldig lyst til å ha med en til, er det lov? En voksen person så klart, ikke barn? Har veldig lyst til å ha med min beste venninne!
Anamelona Skrevet 12. januar 2009 #209 Skrevet 12. januar 2009 I mitt brev angående UL-undersøkelse stod det at man kunne ha med seg en voksen person med på undersøkelsen. Dette grunnet de med at det krevde litt konsentrasjon å få gjort alt rett og nøyaktig. Derfor ville de helst at kun mor og fra, evt mor og en venn etc skulle være med. Ingen barn eller flere tilskuere.. Men det var her jeg bor.. Litt usikker om det gjelder generelt!!
SkumGummi Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #210 Skrevet 12. januar 2009 I mitt brev angående UL-undersøkelse stod det at man kunne ha med seg en voksen person med på undersøkelsen. Dette grunnet de med at det krevde litt konsentrasjon å få gjort alt rett og nøyaktig. Derfor ville de helst at kun mor og fra, evt mor og en venn etc skulle være med. Ingen barn eller flere tilskuere.. Men det var her jeg bor.. Litt usikker om det gjelder generelt!! Hm, okai... Kanskje jeg kan ringe Ullevål å spørre rett og slett?
Anamelona Skrevet 12. januar 2009 #211 Skrevet 12. januar 2009 Hm, okai... Kanskje jeg kan ringe Ullevål å spørre rett og slett? ..er vel en mulighet! Får satse på det ordner seg for deg, på den ene eller andre måten!
SkumGummi Skrevet 12. januar 2009 Forfatter #212 Skrevet 12. januar 2009 ..er vel en mulighet! Får satse på det ordner seg for deg, på den ene eller andre måten! Håper det...! En annen ting... Høres kanskje skikkelig rart ut, men det virker som brystvorten min går i oppløsning! Haha, det må høres veldig rart ut men f. eks etter jeg har dusjet kan jeg liksom "dra av hud" på nippelen (helt på tuppen!) også er det akkurat som det åpner seg/blir et hull der eller ja...! Vanskelig å forklare. En grop? Og det samme i går kveld merket jeg også at jeg nesten kunne pelle av ting fra nippelen... ANER ikke hvordan jeg skal forklare det, men har noen opplevd det samme? Hm!
Alive Skrevet 13. januar 2009 #213 Skrevet 13. januar 2009 Oioioi...17 uker Tiden går fort! Jeg kjenner igjen brystvortegreia. Den skal tross alt forberede seg på å gi fra seg melk, så det er helt naturlig at den går gjennom litt forandringer. Jeg har fått råmelk allerede...
SkumGummi Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #214 Skrevet 14. januar 2009 Godt å høre at det ere flere som har opplevd det. Blir litt skremt av alle disse forandringene Ellers var jeg hos fastlege i går. Urinprøven var fin og vi hørte etter hjertelyd. Tok litt tid før hu fant den siden lille baby er litt sjenert og lå med ryggen ut mot magen min - men fant den til slutt 148 var det på i går. Sist var det på 168 (på ultralyden, men da var det nok høy siden babyen kunne være litt stressa pga ultralyden) Nå teller jeg dagene ned til ultralyd på ullevål 26. januar
flickan Skrevet 14. januar 2009 #215 Skrevet 14. januar 2009 Mine brystvorter er også RAARE. De er supersåre og litt sprekker i selv vorta. De er egentlig ganske vonde om dagen... for UL om ikke alt for lenge.
Anamelona Skrevet 14. januar 2009 #216 Skrevet 14. januar 2009 ...kan ikke si at jeg har plukket store deler av brystvortene, men litt "flassing" har det nok vært. Det verste jeg går gjennom når det gjelder "meieriene" mine er når jeg er ute og lufter hund i kulda. Trenger ikke være ute mer enn 2-3 minutter før det kjennes som om de skal falle av. :dåne: Intenst vondt altså! Og har vel vært slik store deler av svangerskapet...
SkumGummi Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #217 Skrevet 15. januar 2009 Det tar på å ha en liten en i magen... I går var jeg hjemme fra jobb fordi jeg var veldig gåen i magen. Løs og hard magen om hverandre og fløy på do hele dagen. Merker at kroppen min ikke er seg selv om dagen... Jeg føler meg veldig sliten og utmattet og har lite krefter. Prøver å si til meg selv at jeg må legge meg tidlig men så kommer det alltid opp ting i veien som at man har besøk som ikke tar "hintet" og vil gå osv. Føler jeg ikke har krefter til ting, særlig ikke å jobbe!! Arbeidslysten er på BÅNN og det er nesten som jeg "gruer" meg til å dra på jobb hver dag selvom jeg har en flott jobb. Har jo vært sykemeldt en del uker og føler mange på jobben "dømmer" meg pga det. Jeg jobber på 100 % på et kontor, og i tillegg jobber jeg ekstra på et treningssenter hver torsdag samt noen helger! Føler liksom jeg bare vil grave meg godt ned under dyna å bli liggende der til babyen kommer! Selvom jeg ikke er kvalm lengre er jeg ganske uggen om dagen og jeg føler meg ikke bra liksom, hode henger etter og jeg er rett og slett bare helt gåen!! Phu - litt frustrasjon!
Evelina74 Skrevet 15. januar 2009 #218 Skrevet 15. januar 2009 uffda, stakkers deg.... sender deg noen trøsteklemmer Det er skikkelig frustrerende å ha det slik. Det hadde ikke vært en ide om du hadde vært delvis sykemeldt en periode? Vi er jo så forskjellige som gravide. Noen er jo i storform mens andre er så langt fra det som det overhodet er mulig å komme. Å det er jo riktig vemmelig om du føler at dine kollegaer dømmer deg pga dette. Synes du skal ta det opp med legen eller jordmora di. Håper at det ordner seg for deg. Så fint at det gikk så bra på legekontollen. En god følelse når alt er bra Jeg skal til ny kontroll neste fredag hos legen. Har ikke begynt hos noen jordmor denne gangen. Føler liksom ikke det store behovet, men må vel kanskje høre ??f Har du fpått dilla på noe da? Jeg har igrunnen ikke hatt noe før nå nettopp. Spiser appelsiner til det tyter ut ørene snart
SkumGummi Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #219 Skrevet 15. januar 2009 uffda, stakkers deg.... sender deg noen trøsteklemmer Det er skikkelig frustrerende å ha det slik. Det hadde ikke vært en ide om du hadde vært delvis sykemeldt en periode? Vi er jo så forskjellige som gravide. Noen er jo i storform mens andre er så langt fra det som det overhodet er mulig å komme. Å det er jo riktig vemmelig om du føler at dine kollegaer dømmer deg pga dette. Synes du skal ta det opp med legen eller jordmora di. Håper at det ordner seg for deg. Så fint at det gikk så bra på legekontollen. En god følelse når alt er bra Jeg skal til ny kontroll neste fredag hos legen. Har ikke begynt hos noen jordmor denne gangen. Føler liksom ikke det store behovet, men må vel kanskje høre ??f Har du fpått dilla på noe da? Jeg har igrunnen ikke hatt noe før nå nettopp. Spiser appelsiner til det tyter ut ørene snart Orker ikke være mer sykemeldt Har vært det så og si to mnd før jul så er rimelig lei av og være hjemme! Hehe! Det er vel ikke noen mal som sier man må til jordmor også, men jeg syns det var greit siden dette er første babyen Når det gjelder dilla - har fått dilla på cashewnøtter og gul saft. Hehe! Ellers har jeg fått helt sperre og orker ikke tanken på "Utepizza" (peppes, dolly osv) noe jeg før bare har elsket!! I et par dager nå har jeg hatt sykt lyst på babygrøt!! Haha! men det tørr jeg ikke begynne å ete blir litt dumt! Hehe!!
Anamelona Skrevet 15. januar 2009 #220 Skrevet 15. januar 2009 I et par dager nå har jeg hatt sykt lyst på babygrøt!! Haha! men det tørr jeg ikke begynne å ete blir litt dumt! Hehe!! ..har to pakker i skapet. Nammenam...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå