Gjest alenemor Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 I går flyttet samboeren min ut. dvs at jeg blir alenemamma fra nå av. Tenkte jeg skulle gå til NAV i morgen, men jeg gruer meg litt. Hva skjer fremover med tanke på papirer, prosessen, megling osv? Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Ring det lokale familievernkontoret og bestilling megling med en gang. Uten meglingsattest ingen støtte, så noen søknader om sånt trenger du ikke å tenke på før meglingen er avtalt. Du bør passe på at han sender flyttemelding. Hvis han ikke har gjort det selv allerede, skaff skjema og fyll ut, og be ham om underskrift. Uten flyttemelding heller ingen støtte. Et møte med nav kan være fornuftig, når det formelle rundt bruddet er på plass.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Ikke noe å grue seg for. Søk på dine rettigheter med en gang da NAV er utrolig trege mht saksbehandling.. http://www.nav.no/page?id=267
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Ring det lokale familievernkontoret og bestilling megling med en gang. Uten meglingsattest ingen støtte, så noen søknader om sånt trenger du ikke å tenke på før meglingen er avtalt. Du bør passe på at han sender flyttemelding. Hvis han ikke har gjort det selv allerede, skaff skjema og fyll ut, og be ham om underskrift. Uten flyttemelding heller ingen støtte. Et møte med nav kan være fornuftig, når det formelle rundt bruddet er på plass. Om de ikke har vært gift tviler jeg sterkt på at de trenger noe megling og meglingsatest.
Gjest selv samboere Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Barnelova § 51. Kven skal møte til mekling Sambuarar med felles barn under 16 år skal ved samlivsbrot møte til mekling
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 det er sant, det er nye regler, så ALLE som har barn under 16 må til megling, tror det er inntil 3 megle timer. derfor er det kjempelurt å være goooo venner( noe som mange ganger er vanskeli :/) når mann skal dra, til fordel kanskje for deg selv, så ting går litt raskere håper alt går bra )))
msDelenn Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 I går flyttet samboeren min ut. dvs at jeg blir alenemamma fra nå av. Tenkte jeg skulle gå til NAV i morgen, men jeg gruer meg litt. Hva skjer fremover med tanke på papirer, prosessen, megling osv? Noen som vet? Snakk med familevernkontoret. Sjekk også på nettsidene aleneforedreforeningen og skilsmisse nettsiden (selv om dere bare er samboere..står masse om lover for barn der). Gå til nettsidende til nav for å se hva du må ha av papirer. det meste kan du laste ned derifra. Prøv å få igang samarbeid med eksen, og tenk på barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå