Gå til innhold

Noen som har fått sydd brudekjole?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg skal mest sannsynlig få brudekjolen min sydd spesielt til meg. Vet akkurat hvordan kjole jeg skal ha, og sånn finner jeg ikke noe sted til salg eller leie.

Hva er deres erfaring med å få sydd kjole? Vet dere noen flinke syersker, gode stoffbutikker i Porsgrunn, Skien, Larvik, Sandefjord, Kragerø, Risør eller i nærheten?

Hvor mye betalte dere?

Hva slags stoff, og hva slags type kjole hadde dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

hei

vet ikke om noen skreddere i de nevnte byene. fikk selv sydd min kjole når jeg giftet meg for noen år tilbake, og var veldig fornøyd med det. men det du bør tenke på er om du ønsker å beholde den etterpå, salg viste seg nemlig å være veldig vanskelig...

uansett, det jeg egentlig ville tipse deg om var å kjøpe stoff til kjolen i "innvandrer-forretning" i oslo. detkan du spare masse penger på. du må kanskje betale noe ekstra til skredderen for å ikke kjøpe stoff av ham / henne, men det er likevel mye å spare. kan anbefale "rainbow fashion" som ligger mellom oslo city og gunnerius. men det finnes også mange andre.

snakk med skredderen din, finn ut hvor mye stoff du trenger og sett av god tid (de forretningene kan ofte være trange og rotete, men du kan gjøre skikkelige kupp)

lykke til

Skrevet

Jeg skal få sydd kjolen min, etter eget design. Skal treffe syerne i kveld... Men jeg har ingen erfaring, så jeg har en venninne til å hjelpe meg. Gleder meg til å se resultatet!

Jeg har kjøpt to typer silke, kremfarget, den ene typen er gjennomsiktig. Jeg er så heldig at jeg bor i utlandet nå, og får ordna kjolen til samme prisen som en levisbukse koster i Norge...

Vil bare ønske deg lykke til...( var ikke mye til hjelp akkurat )12

Skrevet

Min venninne fikk sydd sin kjole hos en designer i Oslo. Kjolen var forholdsvis enkel i silke (to-delt og med lange armer) og ikke veldig mye pynt. Totalt med cape og veske tror jeg hun betalte kr. 18.000,-

Skrevet

http://www.systue.com/

Disse er i Tønsberg. Lite informativ hjemmeside, men du kan jo sende dem en mail. Pris på kjole avhenger veldig av modell, hvor mye stoff og tid som går med for å lage den.12

Skrevet

Jeg fikk sydd brudekjole hos en kjempelink designer i Oslo.

http://www.casetino.no

Jeg hadde kjøpt stoff selv i Thailand, men vi supplerte med litt annet stoff fra butikken hennes. Det var en enkel kjole til rett nedenfor knærne, som ble drapert rundt kroppen min og med detaljer som passet til smykket mitt. Jeg var kjempefornøyd. Vi gikk igjennom massevis av blader og magasiner og vi snakket masse sammen for at vi skulle finne kjolen som passet perfekt til meg.

Det kom på 10.000 kroner, og det synes jeg ikke var så ille. Hun er nemlig veldig flink, ikke kun en vanlig sydame.

I Risør burde du finne noen som er flinke til å sy og designe. Det er jo en "designer"-by, med en veldig god skole. Jeg har selv gått på sømlinja der. Du kan jo ta kontakt med skolen (Risør videregående) og høre om de kan ta slike oppdrag, eller om de har noen å anbefale?

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...