Leanne Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 Noen som har noen gode oppskrifter på kake eller kjeks med lemon curd? Har lyst til å lage noe annet enn vanlig bløtkake og sjokolade kake til bursdagen til datteren min...
NullHull Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Blåbærmuffins med lemon curd og hvit sjokolade Til ca 9 store muffins trenger du: 125 g smør 4 dl hvetemel 2 dl sukker 2 ts bakepulver 2 dl kefir/surmelk 1 egg ca 1 dl lemon curd (litt etter smak) 1-2 ts vaniljesukker (blandes i det tørre) ca 100 g hvit sjokolade --- Smelt smør og la det avkjøle. Bland alt det tørre for seg. Piske lett surmelken inn i det smeltede smøret, deretter egget og til slutt lemon curden. Deretter røres blåbærene og det flytende i det tørre. Fordele røren i store muffinsformer, 200 gr i ca 20 min. Smelte sjokoladen og smør litt på hver muffin når de er avkjølt. Ellers så kan man også brekke den i biter og blande den inn i de tørre ingrediensene før steking. Nam, nam! Endret 20. oktober 2008 av NullHull
NullHull Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Eller så ser jo unektelig noen av disse fra Detsoteliv.no fristende ut: Her Her Her
Leanne Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2008 Tusen takk for gode tips.. Tror jeg skal prøve den rullekaka jeg, og kanskje noen blåbærmuffins
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå