sweet-angel Skrevet 20. oktober 2008 #1 Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Ja, det var jo sjangs i havet å få billett. innlegget er endret iht KGs regler mrs_bond, mod Endret 20. oktober 2008 av mrs_bond
Christal Skrevet 20. oktober 2008 #2 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg satt konstant i tlf og på nett og ventet forgjeves, fikk ikke tak i billetter til konserten
Gjest Elfrida Skrevet 20. oktober 2008 #3 Skrevet 20. oktober 2008 Hvordan klarer de egentlig å selge så mange billetter på en time.
Muffinsdilla Skrevet 20. oktober 2008 #4 Skrevet 20. oktober 2008 Solgte ut på ett kvarter. Spektrum tar ca. 8000 så blir mange billetter per minutt det.... Noen heldige sjeler der ute antakeligvis...
Gjest Elfrida Skrevet 20. oktober 2008 #5 Skrevet 20. oktober 2008 Solgte ut på ett kvarter.Enda verre! Juks og fanteri! Eller no.
Gjest Ansjoni Skrevet 20. oktober 2008 #6 Skrevet 20. oktober 2008 Og det er allerede lagt ut billetter på qxl Brenn, svartebørshaier, brenn!
Christal Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Hvordan klarer de egentlig å selge så mange billetter på en time. Solgte ut på ett kvarter. Spektrum tar ca. 8000 så blir mange billetter per minutt det.... Noen heldige sjeler der ute antakeligvis... Alle billettene blir ikke lagt ut for salg. Egentlig er det bare et fåtall som blir lagt ut for salg på billettservice. Grunnen er at arrangøren skal jo ha en del billetter og diverse sponsorer etc.. så ja det er fryktelig urettferdig!!
Gjest Sativa Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 Skjønner ikke at det går an å selge billetter sååå fort, jeg fikk ikke tak i ihvertfall, men pleier å ordne seg allikevel. Jeg har vært på samtlige konserter siden 1987, og kan jo ikke bryte den fine trenden nå :-)
*Enigma* Skrevet 20. oktober 2008 #9 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg tipper at de legger ut nye billetter litt nærmere konserten. Det er sånn det har vært på de andre store konsertene i alle fall. Noe av grunnen er uavhentede billetter, og i tillegg ønsker de å begrense svartebørssalget, så man skal ikke se bort i fra at det kan være billetter å få tak i litt nærmere konserten, fra billettservice.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 20. oktober 2008 #10 Skrevet 20. oktober 2008 Vi fikk! Men vet ennå ikke om vi kan den datoen. Regner med at det ikke blir noe problem å få solgt dem! (selvfølgelig til vanlig pris, ikke noe svartebørshaitull her). Kjøpte også til København (Stockholm var utsolgt), den får vi med oss uansett.
Gjest Ansjoni Skrevet 20. oktober 2008 #11 Skrevet 20. oktober 2008 Vi fikk! Men vet ennå ikke om vi kan den datoen. Regner med at det ikke blir noe problem å få solgt dem! (selvfølgelig til vanlig pris, ikke noe svartebørshaitull her). Kjøpte også til København (Stockholm var utsolgt), den får vi med oss uansett. Voldsomt så flaks du har med billettservice om dagen da Metallica går vel foran det meste, eller?
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 20. oktober 2008 #12 Skrevet 20. oktober 2008 Voldsomt så flaks du har med billettservice om dagen da Metallica går vel foran det meste, eller? God karma kanskje? Nei, denne gangen var det mannen som kom igjennom. Han satt med tre pc'er. Metallica går foran det meste, men spektrumkonserten passer særdeles dprlig inn i logistikken ifm bryllupet vårt. Men det kan jo hende vi kan ordne noe.
sweet-angel Skrevet 17. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2008 Nå er jeg lettet, det er satt opp ekstrakonsert 30.juni med Metallica, billettsalget startet i dag kl 09.00. Samtidig blir jeg veldig oppgitt over billettservice og systemet deres. Nettet henger seg opp og viser beskjeder som ikke er sant. Jeg fikk beskjed om at det ikke ble solgt billetter over nett, og ca fem minutter etter fikk jeg kjøpt bill på nett. Er det mulig??? Jeg fikk tak i to biletter så jeg er strålende fornøyd jeg, MEN det er bare flaks!!
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 17. november 2008 #14 Skrevet 17. november 2008 Nå er jeg lettet, det er satt opp ekstrakonsert 30.juni med Metallica, billettsalget startet i dag kl 09.00. Samtidig blir jeg veldig oppgitt over billettservice og systemet deres. Nettet henger seg opp og viser beskjeder som ikke er sant. Jeg fikk beskjed om at det ikke ble solgt billetter over nett, og ca fem minutter etter fikk jeg kjøpt bill på nett. Er det mulig??? Jeg fikk tak i to biletter så jeg er strålende fornøyd jeg, MEN det er bare flaks!! Billettservice er rene lotteriet. Men jeg kan jo forstå at de ikke er interessert i å investere i vanvittige servere bare for å tilfredsstille pågangen på kjøp av billetter på de store konsertene. Disse rundene utgjør jo bare en ørliten del av billettservices totale drift. Jeg fikk også tak i billetter forøvrig. Og hurra for det!
Gjest Skya Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 Leste nettopp en artikkel på aftenposten hvor det sto at den beste måten å skaffe seg billett på var å sove i kø. Stemmer det? Og hvorfor? Er det slik at et visst antall billetter selges over disk og et visst antall over internett og telefon?
Gjest Skya Skrevet 17. november 2008 #16 Skrevet 17. november 2008 Artikkelen: http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article101967.ece
Visiter Skrevet 17. november 2008 #17 Skrevet 17. november 2008 Ja, det var jo sjangs i havet å få billett. innlegget er endret iht KGs regler mrs_bond, mod Haha, jeg klarer ikke å la være å lure på hva som sto i det originale innlegget. Forresten har jeg ikke mye å legge til om temaet. Selv har jeg aldri hatt problemer med å skaffe billetter til konsertene jeg har lyst til å dra på. Nå unngår jeg de mest harry bandene, som Metallica og Kiss og lignende, men jeg drar ofte på konserter og iblant med nokså store artister. Den eneste gangen jeg kan huske å ha slitt litt var Dylan i Spektrum i fjor. Jeg tror det var noen tekniske problemer med bestillingen til Arcade Fire en gang også. Det er jo strengt tatt bare å kjøre på fra det oppgitte klokkeslettet, og ringe mens du bestiller på nett hvis du er ekstra redd for stor pågang.
Netten Skrevet 17. november 2008 #18 Skrevet 17. november 2008 Jippiii! Fikk billett i dag! Ringte med to tlf. samtidig, men kom ikke gjennom i det hele tatt. Så gikk jeg inn på nettsiden, men trodde ikke jeg kunne bestille via nett. Det gikk imidlertid HELT fint, og jeg kunne velge mellom stå-/sitteplasser og kjøpe opptil 6 billetter. No problem... :gjeiper:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå