Gå til innhold

Hvilket gulv til eggehvite vegger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal sette opp panelplater i eggehvit i stua, men jeg er usikker på hvilket gulv vi bør ha.

Jeg vurderer enten hvalnøtt (som er ganske mørk i fargen) eller en farge jeg ikke er sikker på hva heter, men som er hvit og sort spettete.

Er litt redd denne kan virke "skitten" til eggehvite vegger.

(Dette er laminatgulv)

Noen som har synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Elastica
Skrevet

Som jeg alltid sier i slike tråder - dette er selvsagt avhengig av smak og behag.

Selv ville jeg aldri lagt laminatgulv, ganske enkelt fordi det ikke er noe fint.

Jeg synes tregulv er mye finere, bedre å gå på og det virker lunere.

Når du har egghvite vegger står du ganske fritt når det gjelder farge på gulv. Hva liker du best? Mørkt eller lyst? Enkel parkett, klossegulv eller høykantparkett? Skal du bruke mye penger på gulvet? Er du opptatt av kvalitet eller er det ikke så farlig? Har du husdyr? Det er mange ting man bør ta hensyn til.

Hvis du skriver litt mer, er det kanskje lettere å gi råd. :)

Skrevet

TS her:

Takk for svar.

Vi ønsker å legge laminat mye pga at det er billig. (79,- per m2)

Det finnes vel ikke billige tregulv vil jeg tro.

Er åpen for det meste, men har ikke all verden av penger å bruke bare på gulvet.

Jeg ønsker egentlig lyst, men er som sagt redd for at gulvet skal virke skittent til eggehvite vegger.

Når det gjelder husdyr har vi en katt.

Gjest Elastica
Skrevet

Mitt råd er fremdeles å legge en form for naturmateriale. Jeg hadde prioritert litt mer penger på en varig ting som gulv, og heller spart inn på andre områder.

Når det er sagt er det vel ingenting som slår prisen på laminat. Jeg tror imidlertid at det er mulig å få en slags parkett for ca 300,- kr/kvm.

Sjekk ut bambusgulv. Det er ekstremt slitesterkt og ikke så veldig dyrt, tror jeg.

Skrevet

Er det et stort rom, ville jeg aldri lagt billig laminat. Det tror jeg du vil angre på over tid. For det blir etter hvert sendes billig ut også da "bordene" sklir litt fra hverandre, lett på "vannskader"/sveller opp og gulvet "rører" på seg når du går..

Men det finnes bra laminat også (Alloc Universal?), men koster litt mer. Usikker på pris.

Smart Club har billig heltregulv! :jepp:

Skrevet

Hei! vi har både parkett og laminat hjemme. Vi kjøpte billig laminat på ikea, den er helt grei, men kommer til å bytte til parkett når vi får tid og råd.. Jeg vil derfor anbefale dere å ikke ta den billigste løsningen, for da kan dere risikere dobbel jobb slik som oss. Forresten så har coop obs bygg stadig vekk tilbud på eikeparket, både vanlig og en slags hvitkalket til 179 kr per kvadratmeter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...