Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt tørr hud som også er litt sensitiv. Har prøvd mineral pudder fra id, youngblood, meow.. men huden er tørr i pannen og rundt nesen :( Bruker god fet krem under først som får trekke inn. Burde jeg kutte ut mineral pudder og heller gå over til mineral foundation (flytende)? evt hva anbefaler dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke prøvd youngblood og meow, men id gjorde iallefall huden min veldig tørr. Trodde ikke jeg kunne bruke mineralfoundation. Det går helt fint med Everydayminerals, Jane Iredale og Uglogirl. Flytende har jeg ikke prøvd

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har tørr hud, og har ingen problemer med mineralsminke. I begynnelsen følte jeg at jeg ble tørr, men det er viktig å være flink med peeling og fuktighetskremer, for alle ujevnheter vises når man bruker mineralsminke.

Nå bruker jeg mineralsminke i pudderform 99% av tiden, og har ingen problemer. Jeg bruker Bare Minerals, GloMinerals, UgloGirl, Everyday Minerals og Signature Minerals, og har ikke problemer med noen av disse.

Skrevet
Jeg har tørr hud, og har ingen problemer med mineralsminke. I begynnelsen følte jeg at jeg ble tørr, men det er viktig å være flink med peeling og fuktighetskremer, for alle ujevnheter vises når man bruker mineralsminke.

Nå bruker jeg mineralsminke i pudderform 99% av tiden, og har ingen problemer. Jeg bruker Bare Minerals, GloMinerals, UgloGirl, Everyday Minerals og Signature Minerals, og har ikke problemer med noen av disse.

Ja du har nok rett i det, bruker ikke peeling en gang..

Hvilke syns du dekker mest av de mineralsminkene du har? er litt rødblusset i kinnene..

Gjest Deception
Skrevet

Ingen av de merkene jeg nevnte er veldig dekkende, for det liker jeg ikke noe særlig.

Men Everyday Minerals har en utførelse som heter Intensive, og som dekker bra; jeg har Original Glo, som gir litt skinn, og som ikke er så dekkende. Ellers kan jeg anbefale norske Kiss Me hvis du er ute etter dekkevne, selv om jeg synes fargeutvalget der er litt begrenset.

Everyday Minerals anbefales generelt; bra fargeutvalg, lave priser, og lite unødvendige tilsetningsstoffer. Dessuten kan du bestille prøvesett med ulike farger, og kun betale ca 5 USD for porto.

Skrevet
Ingen av de merkene jeg nevnte er veldig dekkende, for det liker jeg ikke noe særlig.

Men Everyday Minerals har en utførelse som heter Intensive, og som dekker bra; jeg har Original Glo, som gir litt skinn, og som ikke er så dekkende. Ellers kan jeg anbefale norske Kiss Me hvis du er ute etter dekkevne, selv om jeg synes fargeutvalget der er litt begrenset.

Everyday Minerals anbefales generelt; bra fargeutvalg, lave priser, og lite unødvendige tilsetningsstoffer. Dessuten kan du bestille prøvesett med ulike farger, og kun betale ca 5 USD for porto.

Takk for svar. Da har jeg bestilt prøvesettet fra EM :)

Tenkte kanskje å bestille fra UgloGirl og Kiss Me også

Skrevet

Man bör tolerera mineralmakeup riktigt gott vid alla typer av hudåkommor.

MEN jag läser att du smörjer din hud med fet kräm/salva.

En fet kräm täpper på sikt igen och torkar faktiskt ut din hy. Det är FUKT som huden behöver och gärna av bra märken som kan penetrera din hy.

Så oavsett typ av foundation lär din hy inte bli bättre så länge du inte ger den rätt vård innan.

Det är rätt det som Deception även skriver, att mycket fukt och gärna en mekanisk peeling är guld värt, att bruka vid torrhetsproblem överlag.

En närande lite fetare kräm kan man ha till natten, men även där bör det vara av medicinskt koncept anser då jag. Med det menar jag att den bör innehålla minst två komponenter av kroppsegna substanser för att den alls ska penetrera till underhuden.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Jeg har ekstremt sensitiv, tørr hud med litt uren T sone. Jeg bruker Kissmeprodukter, og synes huden min har blitt mye bedre etter å ha brukt dette en stund nå. Kinnene er mindre tørr, og urenhetene er bedre. Jeg bruker mye fuktighetskrem under da.

Du kan få tilsendt prøver fra Kissme.

Skrevet
Man bör tolerera mineralmakeup riktigt gott vid alla typer av hudåkommor.

MEN jag läser att du smörjer din hud med fet kräm/salva.

En fet kräm täpper på sikt igen och torkar faktiskt ut din hy. Det är FUKT som huden behöver och gärna av bra märken som kan penetrera din hy.

Så oavsett typ av foundation lär din hy inte bli bättre så länge du inte ger den rätt vård innan.

Det är rätt det som Deception även skriver, att mycket fukt och gärna en mekanisk peeling är guld värt, att bruka vid torrhetsproblem överlag.

En närande lite fetare kräm kan man ha till natten, men även där bör det vara av medicinskt koncept anser då jag. Med det menar jag att den bör innehålla minst två komponenter av kroppsegna substanser för att den alls ska penetrera till underhuden.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Takk:)

Hvilke produkter anbefaler du for meg som penetrerer huden? både når det gjelder mekanisk peeling, dagkrem og nattkrem?

Skrevet

Jeg har atopisk hud og dermed veldig tørr hud, eksem og tørrhet er hovedsaklig i ansikt og på hals.

Jeg bruker Mary Kay mineralsminke og er utrolig fornøyd med den, kan ha den på hele dagen uten at det ser tørt ut.

Bruker også Mary Kay ansiktserie, rens/peel og krem.

Huden min har blitt mye bedre av dette. Startet med disse produktene i slutten av august og kunne slutte med kortison umidelbart. Og har ikke trengt det siden. Før måtte jeg smøre meg hver eneste dag.

Skrevet

Glo funket veldig godt på min hud slev om renseproduktene mine fikk huden til å flasse som bare det.

Det løse pudderet funket veldig godt, det pressede tørket ut huden mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...