Gå til innhold

Til dere samværsforeldre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere som er samværsforeldre kan si noe om hvor langt unna barnet dere bor?

Bor dere utenfor skolekretsen, og hvor mye samvær har dere da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg lurer på om dere som er samværsforeldre kan si noe om hvor langt unna barnet dere bor?

Bor dere utenfor skolekretsen, og hvor mye samvær har dere da?

Far her.

Har barna 9 dager i mnd,annen hver ferie og høytid,bor 1,5km unna.

Har ikke mere pga turnusarbeid.

Skrevet

Da jeg var samværsforelder bodde jeg ca 20 min kjøring fra barna de første årene, inntil vi fant en løsning på tidligere felles bolig. I denne tiden hadde barna og jeg annehver helg (fred-mand) + 1 dag pr uke, + ferie, hellidager, etc, etc.

Etter at vi ble enig ble vi boende 6-7 minutters gange fra hverandre (barna sykler raskere enn jeg kan kjøre bil), men vi bor i et tettbebygd strøk og skolekretsene er forskjellig på tross av den nære avstanden.

For barna har den nære avstanden vært en kjempestor fordel (de kunne gå mellom oss selv om de bare var små).

Skrevet

Vi har delt samvær 50-50 og det fører til at vi må bo i nærheten av skolekretsen.

Hvis en av oss velger å flytte, må denne personen gi fra seg deler av samværet.

Skrevet

(Nå er ikke jeg samværsforelder, men stemor "på heltid".)

Barnas mor bor 3 timers kjøring unna. Hun har samvær med ungene fra fredag kveld til søndag ettermiddag to ganger i måneden. I tillegg selvfølgelig halve jula, halve påsken, annenhver høst- og vinterferie, samt tre uker i sommerferien.

Barnefar og barnemor bodde 10 minutter fra hverandre, og hadde 50/50 tidligere, inntil barnemor flyttet sammen med ny samboer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...