Gå til innhold

Til deg som har tre barn: Hvordan hadde det vært med to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn, og er veldig fornøyde med det. Vi skal uansett ikke ha flere barn akkurat nå, men vi snakker jo om vi egentlig er fornøyde med to eller om vi skal få en til etter hvert. Derfor:

Jeg sier ikke at du skal velge bort barnet ditt (for hvem vil vel det?), men hvis du tenker praktisk på det, hva er egentlig mer vanskelig med tre barn enn med to (bortsett fra det helt åpenbare om at det er en til å være mor til da!)? Og hva ville dere (som foreldre og dine første to barn) mangle hvis lillebror/-søster ikke var der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ville mangle han, en å kose med, en å krangle med (søsknene), en å le med, en å tulle med, en å elske... Som du sier man vil jo ikke være foruten :)

Men ellers ville hverdagen vært mindre hektisk med to barn enn med tre. Jeg syns overgangen fra to til tre var enormt stor faktisk. Trodde ikke den skulle være det, men det var den.

Skrevet

Vanskelig å tenke seg livet uten den personligheten det tredje barnet er i livet mitt. :)

Skrevet

Den dynamikken som er i en barneflokk er vanskelig å beskrive, å fjerne det ene barnet av tre blir som å sage av det ene benet på et trebent bord.

Når det er sagt, hadde jeg "bare" to barn på handletur på lørdag, midterste var hos en venn. Det var akkurat like mye jobb.

Jeg syntes at overgangen fra to til tre ikke var særlig stor, og er ikke redd for å få flere dersom muligheten skulle by seg. Ser man bort far de gnisningene som naturlig oppstår mellom søsken, er de også utrolig flinke til å hjelpe hverandre. Det er ikke snakk om at de gjør mors jobb, men at det er naturlig for dem å passe på småsøsknene sine.

Spør du fordi du ønsker deg en til? :)

Skrevet

Vi har 3 barn.

Det som er irriterende er at samfunnet har lagt opp til at 2 voksne og 2 barn er "fasiten":

- Skal man på hotell er familierommet beregnet på 2 v og 2 b

- Skal man på ferie/syden er pakketuren beregnet på 2 v og 2 b

- I bassenget og på kinoen i vår hjemkommune er det rabatt for barn nr 2, men full pris på barn nr 3.

Skulle ønske det var bedre rabatter for de som hadde flere enn to barn.

MEN, jeg ville uansett ikke valgt bort minstemann. Da får det heller bare være med sydenturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...