Gå til innhold

kløende stikk/bitt/utslett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har over 50 kløende klumper på hele kroppen. De varierer litt i str, men fra 3mm i diameter ca. Verst er det på overkroppen og lårene. Har vært hos legen, han visste ikke hva det var, så jeg blir sendt videre til hudlege. Men fikk ikke time før om flere uker, og klør meg i hjel snart. Har hatt de over en mnd. Så lurer på om noen kjenner det igjen? De klør veldig, litt kviselignende og kan minne litt om en vannkopp, men kommer ingenting ut av de. Kan også se ut som et lite bitt i sentrum. Når jeg klør på de blir jeg helt rød i området rundt. Og de forsvinner ikke..

Samboeren min har fått et par stykker av de samme. (vi er to venninener, så deler ikke seng) for noen dager siden fant vi en sort larve på badet og en i senga til samboeren min i kveld.. vet ikke om larvene er skyldige, men det er ekkelt!

Legen sa at det ikke er loppebitt, men har hund.

Noen som kan hjelpe så jeg finner kilden før om fler uker da jeg skal til hudlegen?

Skrevet

takk for svar. men tru ikke det er det. det er jo ingenting inni de. og kan ligne litt på et slags bitt. noen fler forslag?

• 1 år senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

hei,jeg har akkurat det du beskriver her...har hatt det i mange mnder nå,har ikke vært hos lege for har håpet det skulle gå over av seg selv....det var ikke lurt,så derfor lurer jeg på om duu nå har vært det og fått svar...er ganske uutholdene å gå med dette..begynner å få mange små arr pga skorpene,siden de fortsetter å klø. jeg har ingen dyr....

Skrevet

Heihei!

Jeg tror jeg vet nøyaktig hva det er dere sliter med. :)

For omtrent 6 måneder siden, så fikk jeg masse røde prikker over hele kroppen. Dem klødde endel etterhvert, og konsentrerte seg om overkroppen (puppene), magen og etterhvert ned på lårene. Legen trodde først at det var lopper, og jeg ble beordra skifte av sengetøy og spraying av rom. Men ettersom det ikke gikk bort etter dette, så ble bilder tatt og sendt til spesialist.

Viste seg at jeg hadde noe som het Pityriasis Rosea. Kjennetegnes av at man har ett merke som er større enn dem andre; et såkalt "modermerke/ medaljong".

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=1631

Hos meg gikk dette over etter 4-5 uker. Av seg selv. Legen ga meg litt hydrokortison for kløinga, og beordra soltjeneste :D Så jeg sola meg ekstra de neste ukene, og sakte forsvant alle merkene. I tide for badesesongen... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...