Gå til innhold

Teste seg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pjusken_*
Skrevet

Må man ha vært aktive prøvere så å så lenge for å kunne gå til legen for å sjekke at alt er i orden?

Sluttet på p-sprøye for ca 1år siden, mensen kom i gang igjen etter ca 4mnd, og gikk egentlig rett på vanlig syklus (som jeg hadde før jeg begynte på p-sprøyte)...

Har ikke brukt noe pravansjon etter dette, men er ikke blitt gravid, men vi har ikke vært aktive prøvere, bare tatt det som det kommer....

Samboer lurer veldig på om han har dårligere svømmere, som han så fint har sagt: "han har jo aldri gjort noen gravd før... "

Så jeg har bedt han teste seg, men han tør vel egentlig ikke helt... Og siden vi ikke har vært aktive prøvere, så... Vel, det kan jo hende det kun er el vi har bommet på ;)

Og ikke har jeg vært å testet meg heller, har aldri hatt noen grunn til det egentlig...

Så spørsmålet er vel egentlig om vi/han kan gå til legen og teste seg når som helst, eller om vi skal prøve en periode med aktiv prøving først....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere harog har hatt regelmessig sex så kan dere sikkert bli testet hvis dere går til legen nå.

Skrevet

Ska dere inn for å utredes om dere er "friske" må dere sette igang en prosess som må gå via legen deres. Der blir dere da sendt videre til gyn hvor dere må gjennom samtale. For å finne ut om ting funker tester de som regel mannen først siden dette er den enkleste måten.

Det sies at man bør ha vært aktivt prøvere i 1 år før en bør gå te lege.... Anbefaler og prøve en stund t før dere tester dere...

Skrevet

Bestiller du time på privatklinikk så tester dem dere ganske raskt,. De har som regel mye kortere ventetid, men dere må betale litt da..

Etter jeg ringte til privatpraktiserende var både jeg og mannen sjekket ut 2 uker etterpå ..

Skrevet

Hei, dette med sædceller lurer jeg litt på... Samboeren min "sliter" litt med å komme en gang i blant, eller jeg vet ikke hvordan jeg skal si dette helt riktig. Han kommer ikke veldig fort og av og til kan det være han ikke kommer også, så da lurer jeg på om dette har noe å si for sædkvaliteten? Er det slik at de som har litt mindre følelse der nede eller har litt problemer med å komme har dårligere kvalitet? Eller har dette lite å si? Selv om det slik at han sliter litt 1 av 20 ganger er det jo alikevel et litelite problem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...