Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg skal ha 8 gjester til helga og skal servere lasagne siden det er godt og enkelt å lage. Jeg går for ferdigvarianten fra toro, men er det noen som har noen enkle tips til hva jeg kan tilsette for å freshe opp maten litt? Jeg tenkte evt å bruke ferske urter på toppen. Hva er best av basillikum og timian? Hva bør salaten inneholde?
sannamor Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 jeg vil anbefale deg og for all del ikke bruke ferdigvarianten fra toro! llag heller en god tomatsaus fra bunnen av: hakket hvitløk stekt kjøttdeig hermetisk tomat løk tomatpure salt pepper oregano basilikum jeg bruker å tilsette alt utenom kjøttdeigen først, gi det et oppkok og mose det med stavmisker før jeg har oppi ferdogstekt kjøttdeig. ostesaus er enkelt: 1 ss smør /margarin 2 ss hvetemel 4 dl melk 150 g hvitost av eget ønske (norvegia, jarlsberg e.l.) 1 ts salt 1/2 ts hvit pepper 1/4 ts muskat 1. Smelt smør i en kjele og rør inn melet. 2. Spe med melken under omrøring og la sausen koke i ca. 10 minutter. Den skal være forholdsvis tykk. 3. Ha i parmesan og la osten smelte. Smak til med krydder. legg lagvis kjøttsaus, hvitsaus og lasagneplater, avslutt med hvit saus og topp med revet ost. stekes i 180-200 grader i 30-40 min. det er veldig enkelt og det går nesten like fort som toros variant, men det smaket mye bedre! ps. server med blandet salat og loff/rundstykke.
#Angel# Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Eg brukar ei mjøljevning i toro sin lasagne for å få den litt fyldigare, og så krydrer eg ekstra. Det blir veldig godt. Bruker litt av mjelka, og rister den i lag med litt mjøl for å laga mjøljevninga. Tilsetter den etter mjelk/vatn, må huske å røre godt med ein gang for å unngå klumper.
Gjest Sille Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Gå for all del for hjemmelaget lasagne, Toro sin smaker jo bare salt. Jeg pleier å lage en enkel blandet salat som tilbehør; den består som regel av salat, tomat, rødløk, gulrot og agurk. Lykke til!
Gjest ts Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 hm, det ser ut som jeg får prøve hjemmelaget da... Takk for svar alle sammen!
nanya Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Det er veldig enkelt å lage hjemmelaget lasagne, så det skal du absolutt prøve deg på! Må bare legge til at hvis dere er 9 stk er oppskriften til sannamor selvfølgelig altfor liten, jeg ville brukt 2x500g kjøttdeiger og tre ganger ostesausoppskriften. Server med en frisk salat og loff/rundstykker. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 skal du bruke ferdigvariant, så bruk knorr sin, ikke toro. mye bedre! skal du lage den i en langpanne? sikker på at det er nok?
Leanne Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 kjøp mozerella ost og ha på toppen, 5 min før lasagnen er ferdig stekt... Kjempe godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå