Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Hei, jeg lurer på noe angående prøvingsattester, og håper at noen her kan være så snille og hjelpe meg. Jeg har skjønt at papirene skal sendes inn til folkeregisteret, men må det være til den kommunen man har folkeregistrert adresse hos? Saken er nemlig at jeg aldri har fått surret meg til å melde flytting hos folkeregisteret til hit jeg og kjæresten bor nå, og nå ser jeg ikke poenget med å gjøre det ettersom vi begge skal flytte til akkurat den adressa jeg har i folkeregisteret et par måneder etter vi er gift. Han står nå registrert i hjemkommunen sin, som er her vi bor. Det jeg lurer på da er om vi må sende et sett til hver av de to kommunene? Dette må jo bli helt rart. Er de nøye på folkeregistrert adresse? Eventuelt kan vi jo melde flytting på han nå, slik at vi får den samme adressen, selv om vi ikke bor der helt ennå. (Det er slekt av meg som bor der, så vi får post som blir sendt dit.) Takk for svar.
Pastor Knut Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Hei, jeg lurer på noe angående prøvingsattester, og håper at noen her kan være så snille og hjelpe meg. Jeg har skjønt at papirene skal sendes inn til folkeregisteret, men må det være til den kommunen man har folkeregistrert adresse hos? Saken er nemlig at jeg aldri har fått surret meg til å melde flytting hos folkeregisteret til hit jeg og kjæresten bor nå, og nå ser jeg ikke poenget med å gjøre det ettersom vi begge skal flytte til akkurat den adressa jeg har i folkeregisteret et par måneder etter vi er gift. Han står nå registrert i hjemkommunen sin, som er her vi bor. Det jeg lurer på da er om vi må sende et sett til hver av de to kommunene? Dette må jo bli helt rart. Er de nøye på folkeregistrert adresse? Eventuelt kan vi jo melde flytting på han nå, slik at vi får den samme adressen, selv om vi ikke bor der helt ennå. (Det er slekt av meg som bor der, så vi får post som blir sendt dit.) Takk for svar. Hei. Prøvingen skal foretas av folkeregisteret i den kommunen der dere eller en av dere er registrert bosatt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå