Gå til innhold

Montere lys i vitrineskap

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har beiset et gammelt vitrineskap. Skal skru på nye messingknotter, så blir skapet som nytt :) Men jeg tror det ville blir ekstra flott om jeg kunne montere lys under hyllene i skapet...det blir litt mørkt i den kroken.

Noen som vet hvordan man gjør det og hvor jeg får kjøpt spotligth etc...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hyggelig

Samboeren til venninna mi monterte nettopp lys i deres vitrineskap, og det ble kjempefint. Husker ikke helt hvor de kjøpte spottene, men kanskje clas ohlson eller skeidar har noe billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat montert spotlight i vårt vitrineskap. Hos oss satte vi spotene i toppen av skapet og det blir dermed litt anderledes enn hos dere (så da er kanskje ikke svaret mitt til hjelp i det hele tatt :sjenert:). Siden vi har glasshyller i skapet vil lyset komme til over det hele. Vi boret hull i toppen av skapet (husker ikke navnet på verktøyet men det er et rundt sagblad med et bor i midten) og satte inn spotlightene. Hos oss satte vi inn 3 stk. og koblet de sammen. Spotlight får du kjøpt i lampeforretninger, Skeidar, Bohus, Clas Ohlson ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_elise_*

Har et vitrineskap med trehyller i, og det er følgelig vanskelig å få det pent med spotter, siden lyset ikke vil skinne gjennom hyllene. En kompis av meg som er elektriker, gjorde da noe billig og smart for å gi meg lys i skapet. Han boret hull i alle hyllene foran, der det blir skjult av listene mot dørene. Så trakk han en lysslange (sånn som man pynter med til jul) opp langs ene siden, fulgte den over døren, og ned på andre siden. Slangen møtes nede under skapet, og går derfra til stikkontakten. Kostet omtrent ingenting, men ble veldig effektfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...