Gjest utenlands Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Føler meg totalt sosialt inkompetent og trenger litt råd Jeg har akkurat flyttet til et nytt sted i det store utlandet (Asia). Å få venner blant de ”innfødte” er noe uaktuelt pga. språk og forskjellig kultur. Vet at det er en del andre utlendinger her og møtte noen på en restaurant forrige dagen. Ble best kjent med en svensk og en finsk mann. Svensken var meget vennlig og foreslo både den ene og den andre aktiviteten vi kunne finne på i helgen. Problemet er at vi ikke avtalte noe, så her sitter jeg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har sendt noen sms til svensken med helt generelle spørsmål (hvordan går det, osv.), og fikk svar men han har ikke foreslått noe mer. Føler at jeg trenger meg på hvis jeg spør direkte om vi skal finne på noe. Han kjenner allerede alle her og har helt sikkert nok å finne på. For å gjøre det hele mer komplisert er jeg sjansen stor for at jeg er den eneste hvite, enslige jenta på dette stedet. Særlig finnen la an på meg, men jeg avviste han. Han virket som en som kunne bli en god venn, men jeg vet ikke hva jeg skal si til han nå. Jeg er ikke ute etter en elsker, bare venner. Vet at jeg vil treffe andre utlendinger andre steder, men hater å gå bort til fremmede og introdusere meg. Jeg er absolutt ikke av den utadvendte typen som uanstrengt kan slå av en prat med hvemsomhelst. Men jeg tror ikke det er forferdelig å være sammen med meg heller, jeg har bare lav selvtillit i begynnelsen. Hjelp?
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Hva med å oppsøke noe du interesserer deg for? Kan jo hende du finner noen innfødte med like interesser før du avskriver dem helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå