Gå til innhold

Film med lyd. Vil ha lyden bort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga har jeg filma noen snutter med kameraet mitt (IXUS 970 15). Jeg skulle så gjerne fjerna lyden på opptaket. Noen som vet om det går?

Enten på kameraet, før jeg laster inn filmen på dataen, eller etter den er lasta over. Bruker Picasa som bildeprogram.

Noen som har peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannsynligvis har du allerede windows movie maker installert på maskina di :)

Jada, det går greit å redigere bort lyd, og legge til lyd (for eksempel stemningsmusikk) i de fleste filmredigeringsprogrammene. :)

Skrevet

Dette er jo en kjempeenkel jobb hvis du får det inn i et redigeringsprogram. Vet ikke hva slags erfaring du har med videoredigering? Picasa er hvertfall et bilderedigeringsprogram og ikke et videoredigeringsprogram.

Du får se litt på internett om du finner noen redigeringsprogrammer som er gratis. Når du da legger inn filmen får du en rad med filmen, en med lyd i venstre kanal, og en med lyd i høyre kanal. Da fjerner du bare venstre og høyre lydkanal, og du sitter igjen med filmen :)

Skrevet

Takk for svar, begge to. Får prøve windows movie maker. Mener jeg har det :-) Men kommer tilbake hit hvis jeg ikke får til ;-)

Skrevet

For ett gøy program! :-) masse fancye greier. Tuuusen takk igjen :-)

Skrevet

HAH! hvis du synes Windows Moviemaker er et fancy program, bør du absolutt vurdere å kjøpe deg et annet program. Se gjerne testen her:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=494827

Men til en så liten jobb du skal gjøre, så gjør nok Windows movimaker jobben :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...