Amalie_85 Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Min kjære var på fest i går mens jeg var alene hjemme sammen med vår sønn på 4 mnd. Og jeg er kjempegla for at han kunne ta seg en tur ut sammen med gode venner og kose seg en masse. Han var tidligere hjemme enn jeg forventet, men da var han sliten nok sa han. Jeg er så gla jeg klarer meg alene, at jeg kan ha det godt i mitt eget selvskap. Og at jeg kan unne min kjære å dra ut uten å bli sjalu fordi han får feste og ikke jeg. Eller bekymre meg for at han gjør noe dumt. Måtte bare lage en slik tråd. Var så mange som ikke har det så greit med festing så jeg nå. Så jeg måtte la vekta tippe litt andre vei. :rødme:
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Min kjære var på fest i går mens jeg var alene hjemme sammen med vår sønn på 4 mnd. Og jeg er kjempegla for at han kunne ta seg en tur ut sammen med gode venner og kose seg en masse. Han var tidligere hjemme enn jeg forventet, men da var han sliten nok sa han. Jeg er så gla jeg klarer meg alene, at jeg kan ha det godt i mitt eget selvskap. Og at jeg kan unne min kjære å dra ut uten å bli sjalu fordi han får feste og ikke jeg. Eller bekymre meg for at han gjør noe dumt. Måtte bare lage en slik tråd. Var så mange som ikke har det så greit med festing så jeg nå. Så jeg måtte la vekta tippe litt andre vei. :rødme: Du fant ut at det hadde vært fint om du gnei det litt ekstra inn i trynene på de som har det vondt? Så... koselig da. Det er noen tråder her og der om folk med stram økonomi, skal vi finne noen som kan lage en tråd om hvor flott det er å bare kjøpe seg det man vil ha også?
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Du fant ut at det hadde vært fint om du gnei det litt ekstra inn i trynene på de som har det vondt? Så... koselig da. Det er noen tråder her og der om folk med stram økonomi, skal vi finne noen som kan lage en tråd om hvor flott det er å bare kjøpe seg det man vil ha også? Stått opp med feil ben i dag?
Amalie_85 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2008 Du fant ut at det hadde vært fint om du gnei det litt ekstra inn i trynene på de som har det vondt? Så... koselig da. Det er noen tråder her og der om folk med stram økonomi, skal vi finne noen som kan lage en tråd om hvor flott det er å bare kjøpe seg det man vil ha også? Nei, det er ikke for å gni det inn. Det er for å vise at det er ikke bare negative hendelser der ute Kan godt lage en tråd om hvor sliten og lei jeg er nå av eksamensstress og trang økonomi fordi fryseren røk her om dagen og det gjorde ett skikkelig knekk i vårt budsjett. Om en gutt som har vært forkjøla så jeg ikke har fått sove om nettene o.s.v. Men til tross av alt dette er det mange gode ting i mitt liv. Og jeg lager da en tråd om noen ting jeg verdsettet i mitt liv. At jeg har det egentlig bra. Og jeg er takknemlig for det jeg har som er bra! Liker man ikke å lese at andre har det fint trenger man ikke åpne tråden vettu
Sola^ Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 Heilt enig. Sjølv om ein er i eit forhold så trenger ein ikkje å benytte all tid saman. Eg meiner at det sunt at ein kan få dyrke fritidsinteresser på eiga hand utan at partneren klikker. Da vert ein ikkje så fort lei kvarandre heller. Eg har vore på helgetur med jobben, der det er overvekt av menn, utan at det var noko problem for min kjære. Ein må da kunne stole litt på partneren? Er han/ho ikkje til å stole på til å holde fingrene unna så hadde eg holdt meg unna iallfall.
DDuck Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Altfor mange "syte"tråder her, så dette er en veldig bra tråd Det er viktig å kunne dele gledene man får i hverdagen med andre folk også, og ikke bare det negative Kjempeflott at du føler det sånn Amalie
Amalie_85 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2008 Heilt enig. Sjølv om ein er i eit forhold så trenger ein ikkje å benytte all tid saman. Eg meiner at det sunt at ein kan få dyrke fritidsinteresser på eiga hand utan at partneren klikker. Da vert ein ikkje så fort lei kvarandre heller. Eg har vore på helgetur med jobben, der det er overvekt av menn, utan at det var noko problem for min kjære. Ein må da kunne stole litt på partneren? Er han/ho ikkje til å stole på til å holde fingrene unna så hadde eg holdt meg unna iallfall. Viktig ja Tror nok og det er veldig lett å være usikker. Husker selv jeg var veldig usikker i begynnelsen, og med x`r som ikke var så hyggelige så er det lett å ta med seg ting fra tidligere forhold inn i nye. Men det har vel litt med moding på begge to å gjøre kanskje? Og la tvilen komme noen til gode før det motsatte er bevist.
Gjest New Dawn Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Min kjære var på fest i går mens jeg var alene hjemme sammen med vår sønn på 4 mnd. Og jeg er kjempegla for at han kunne ta seg en tur ut sammen med gode venner og kose seg en masse. Han var tidligere hjemme enn jeg forventet, men da var han sliten nok sa han. Jeg er så gla jeg klarer meg alene, at jeg kan ha det godt i mitt eget selvskap. Og at jeg kan unne min kjære å dra ut uten å bli sjalu fordi han får feste og ikke jeg. Eller bekymre meg for at han gjør noe dumt. Måtte bare lage en slik tråd. Var så mange som ikke har det så greit med festing så jeg nå. Så jeg måtte la vekta tippe litt andre vei. :rødme: Nå er det milevis forskjell på en som går ut et par ganger i året og de som skrev at mannen gikk ut og festet hver helg. Jeg for min del hadde aldri fortsatt et samliv med en mann som foretrakk å være ute og feste med kamerater istedet for å tilbringe helgen med familien. Selv er jeg sikker på at det at vi foretrekker å tilbringe helgene sammen har gjort at ekteskapet vårt har holdt i over 20 år .. Vi kan selvsagt gå ut hver for oss en gang iblant, men sjeldent i helgene, det tar vi stort sett i ukedagene .. for helgene er VÅR tid .. vi trenger denne tiden sammen.
Amalie_85 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2008 Nå er det milevis forskjell på en som går ut et par ganger i året og de som skrev at mannen gikk ut og festet hver helg. Jeg for min del hadde aldri fortsatt et samliv med en mann som foretrakk å være ute og feste med kamerater istedet for å tilbringe helgen med familien. Selv er jeg sikker på at det at vi foretrekker å tilbringe helgene sammen har gjort at ekteskapet vårt har holdt i over 20 år .. Vi kan selvsagt gå ut hver for oss en gang iblant, men sjeldent i helgene, det tar vi stort sett i ukedagene .. for helgene er VÅR tid .. vi trenger denne tiden sammen. Sant nok Jeg er heldig sånn sett som har en samboer som ikke er sååå intressert i å feste. At han gjerne vil være hjemme å se en film sammen med meg i stede f.eks. Hadde nok heller ikke orka å leve sammen med en som skal ut hver helg. Og jeg håper de aller aller fleste har et forhold de har det godt i og man er enig om hvordan tiden burde brukes, både sammen og hver for seg, slik at man får ett godt samliv
Gjest :) Skrevet 19. oktober 2008 #12 Skrevet 19. oktober 2008 så fin tråd:) det er veldig viktig å stole på partneren sin og trives aleine selv om man har kjærste. Det er kjempebra at du unner han kvelder med fest og moro med kompiser. det er kjempe bra og viktig for forholdet og gjøre ting hver for seg av og til. Da er det så godt å komme hjem igjen til kjærsten sin også!! Når noen ting er negativt i forholdet(som det selvfølgelig alltid er) er det viktig å sette pris på de tingene som er fint, for det er så lett å glemme. Meg og min kjære krangler av og til, men han er kjempesnill, trofast og har såå mange fine kvaliteter som man ikke finner overalt. og han elsker MEG! life is gooood!
Gjest Ylva Virvla Skrevet 19. oktober 2008 #13 Skrevet 19. oktober 2008 Enig med deg. Det er kos å ha noen kvelder for seg selv. Også er det kjekt å gjøre litt hver for seg i blant, så har en noe å snakke om dagen etterpå, synes jeg da.
Jade Skrevet 19. oktober 2008 #14 Skrevet 19. oktober 2008 Klart mannen kan gå på byn i blant uten madammen. Samtidig går jeg utifra at du TS har en samboer som unner deg å gå på byn av og til, mens han er hjemme og koser seg med småtten, i motsetning til Trådstarterne i mange av de andre trådene vi leser her.
Kara W Skrevet 19. oktober 2008 #15 Skrevet 19. oktober 2008 Må bare si meg helt enig med deg, Amalie. Er deilig å kunne nyte tiden hjemme alene noen ganger, og vite at mannen man elsker er ute og koser seg. Dette er ikke ment å skryte overfor alle de som ikke har det slik. Men det må få være lov å si at man egentlig har det skikkelig bra og er lykkelig i livet.
gullet76 Skrevet 19. oktober 2008 #16 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Koselig at du unner han en tur ute på byen, og at han kom hjem før enn du antok. Selvsagt skal man stole på sin partner, og man skal ikke sitte oppå hverandre til enhver tid. De andre trådene ang dette har vært av en helt annen art da. Det er snakk om mannfolk som går ut altfor ofte, og ikke prioriterer familien hjemme. Hadde samboeren din kommet hjem kl 16 i ettermiddag hadde du neppe vært like happy. Jeg har selv vært samboer med en mann som kom slependes hjem dagen etter han hadde vært ute på byen. Fikk da ikke tak i han, fordi han hadde skrudd av mobilen. Dette skjedde opptil flere ganger. Det er ikke kult. Så har full forståelse for de som sitter med en vond følelse når de ikke hører noe fra samboeren, og han ikke kommer hjem til avtalt tid. Takk og pris for at jeg har funnet en mann som har litt mer ansvarsfølelse, enn han jeg bodde med tidligere. Endret 19. oktober 2008 av gullet76
Gjest nobilian Skrevet 19. oktober 2008 #17 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Du fant ut at det hadde vært fint om du gnei det litt ekstra inn i trynene på de som har det vondt? Så... koselig da. Det er noen tråder her og der om folk med stram økonomi, skal vi finne noen som kan lage en tråd om hvor flott det er å bare kjøpe seg det man vil ha også? *** Hvorfor så utidig? Amalie forteller at om at hun hadde det fint, skal det være forbudt fordi noen andre har det jævlig? Javel, så har kanskje ikke du det så bra når typen stikker på fest, men det er da ingen grunn til å produsere sure oppgulp bare fordi en annen opplever ting annerledes enn deg? Nei, har du ikke noe forniftig å si, la vær å si noe. Forøvrig har jeg og fruen det likedan, eller hadde til hun ble gravid på nytt. Jeg kunne kose meg hjemme med guttungen mens hun var ute eller omvendt, og jeg tror det styrker et forhold at man kan unne hverandre litt "egen tid". Endret 19. oktober 2008 av nobilian
Amalie_85 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 19. oktober 2008 Klart mannen kan gå på byn i blant uten madammen. Samtidig går jeg utifra at du TS har en samboer som unner deg å gå på byn av og til, mens han er hjemme og koser seg med småtten, i motsetning til Trådstarterne i mange av de andre trådene vi leser her. Jeg har en samboer som unner meg det samme ja Nå har ikke jeg hatt lyst å gå ut etter at vi fikk vår lille. Men jeg har vært ute på byen tidligere mens han har vært hjemme med sin sønn, eller bare hjemme (da har han vært sjåfør og henta meg og) Koselig at du unner han en tur ute på byen, og at han kom hjem før enn du antok. Selvsagt skal man stole på sin partner, og man skal ikke sitte oppå hverandre til enhver tid. De andre trådene ang dette har vært av en helt annen art da. Det er snakk om mannfolk som går ut altfor ofte, og ikke prioriterer familien hjemme. Hadde samboeren din kommet hjem kl 16 i ettermiddag hadde du neppe vært like happy. Jeg har selv vært samboer med en mann som kom slependes hjem dagen etter han hadde vært ute på byen. Fikk da ikke tak i han, fordi han hadde skrudd av mobilen. Dette skjedde opptil flere ganger. Det er ikke kult. Så har full forståelse for de som sitter med en vond følelse når de ikke hører noe fra samboeren, og han ikke kommer hjem til avtalt tid. Takk og pris for at jeg har funnet en mann som har litt mer ansvarsfølelse, enn han jeg bodde med tidligere. Tror nok jeg hadde blitt rimelig forbannet om han skulle kommet hjem langt på dag, og ikke fått tak i han. Grrr....nei a hadde nok jeg og vært en av dem som hadde starta tråder om dumme menn Har medfølelse for dem jeg og. Har ikke hatt en samboer som bare forsvant. Men jeg hadde en samboer som skulle ut å feste heeeele tiden, og helst uten meg, og var utro flere ganger. Så var forferdelig å sitte å vente hjemme.
gullet76 Skrevet 19. oktober 2008 #19 Skrevet 19. oktober 2008 Tror nok jeg hadde blitt rimelig forbannet om han skulle kommet hjem langt på dag, og ikke fått tak i han. Grrr....nei a hadde nok jeg og vært en av dem som hadde starta tråder om dumme menn Har medfølelse for dem jeg og. Har ikke hatt en samboer som bare forsvant. Men jeg hadde en samboer som skulle ut å feste heeeele tiden, og helst uten meg, og var utro flere ganger. Så var forferdelig å sitte å vente hjemme. Takk og pris for at det heldigvis finnes mannfolk som er litt mer oppegående Flott at dere har et godt forhold. Gladhistorier er alltid godt å lese (selv om man forstår frustrasjonen til de som opplever det motsatte). Det kan faktisk bli for mye fokus på det negative. Men det er vel ofte slik det blir inne på et forum som dette. Man trenger råd i "vanskelige" tider.
Amalie_85 Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #20 Skrevet 19. oktober 2008 Takk og pris for at det heldigvis finnes mannfolk som er litt mer oppegående Flott at dere har et godt forhold. Gladhistorier er alltid godt å lese (selv om man forstår frustrasjonen til de som opplever det motsatte). Det kan faktisk bli for mye fokus på det negative. Men det er vel ofte slik det blir inne på et forum som dette. Man trenger råd i "vanskelige" tider. Sant nok. Det er her vi blåser ut vår frustrasjon, så er det jo mye lettere å snakke om det negative enn det positive. Rart med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå