Gå til innhold

musearm

blå

Anbefalte innlegg

Jobber overtid, og har en del ting å gjøre. Men det går så treigt når jeg bytter hånd på musa. Jeg sliter virkelig med å bruke høyre armen på musa nå, den er helt lamma.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gode råd mot musearm er å lære seg mange snarveier på tastaturet. De fleste programmer har slike snarveier til f.eks søk.

Ellers får man kjøpt flere alternativer til den vanlige musa. Noen som ser mer ut som en joystick. Har hørt at disse skal fungere bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er ganske flink på hurtigtaster, men det er ikke det på akkurat det jeg driver med nå. Joystik er sikkert supert, men jeg får neppe det her på jobben, jeg er bare vikar og skal ikke være her lenge.

Problemet er at jeg gjør det samme hele tiden, det er skikkelig drittjobb og jeg ødlegger armen. Derfor er jeg her inne å leser hos dere isteden. Pokker ta den musa. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Lasse, det skal jeg jammen prøve i dag. Må vel jobbe overtid i dag også, så jeg får prøve meg med noen museøvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hele underarmen hvilende på bordet? Det er viktig for å forebygge musearm. Det finnes også spesielle musematter som skal gi ekstra støtte til håndleddet. Jeg likte dem ikke, men mange andre er veldig fornøyd.

Husk at du har krav på at arbeidsgiver legger arbeidsmiljøet til rette for deg, snakk evt. med verneombud om hva du kan gjøre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...