Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å kjøpe billige topper, skjørt og kjoler hos billigkjedene, men nå sliter jeg med å finne klær jeg liker.

Jeg er 34 år, slank, og inne på HM er jeg vel mest hjemme i L.O.G.G.-avdelingen. Ganske enkelt og basic, mye jeans, og til spesielle anledninger gjerne smale bukser/jeans med en fin topp og høøøøye hæler. :sminkedokke:

Med andre ord sikkert veldig kjedelig i klesveien... (Stilikonet mitt er Angelina, hun har en fantastisk deilig og enkel stil til hverdags. Festlooken hennes prøver jeg ikke engang å etterligne.)

Jeg skal innrømme at når yngre jenter kler seg som om de skulle være glamourmodeller (noe overraskende mange er, eller ønsker å være), synes jeg personlig det ser veldig billig ut. Det er også inntrykket jeg har av av mye av tøyet i butikkene - målet er å se ut som om man er nappet rett fra gaten i LA.

Mye utringninger, tight, bare skuldre, stroppeløst, osv. Ikke tøy jeg vil kle meg i, jeg er livredd for å se ut som "mutton dressed as lamb".

Uansett; her er spørsmålet:

Dere som føler dere like lite hjemme i "bimbomoten" (uansett alder) - HVOR kjøper dere klær, og HVA kjøper dere? Hvilken stil kjører dere til hverdags og fest?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 20 og føler meg ikke som en bimbo på noen som helst måte:)

Kjøper mye av klærne mine på HM og liker det klassiske, men nå prøver jeg å rocke det litt opp. Har akkurat klippet håret til en rocka bob for å understreke anti-bimbostil:P Er også glad i Vila, Vivikes, Only og X-company. Hvis det er salg elsker jeg Oasis, men hater dyre klær!

Hva jeg kjøper?

* Skinnjakke

* Rocka topper/singletter

* Bluser (i alle mulige farger, men bare ensfargede)

* Korte sorte skjørt (i det siste, dvs ned til midt på låret)

* Lange skjørt (med høye liv, til over kneet eller fotsidt)

* Har to bukser, sorte. Helt vanlige, med litt høyere liv enn vanlig:)

* Kjoler: litt spesielle, helst litt sære farger eller veldig eligante.. ikke noe mellomting her:P Alltid innsvinget i livet eller belte i liv.

* Skjerf: I alle mulige farger

* Leggings i alle mulige farger

* Leggvarmere.. ja, det er sant:P

Farger jeg bruker mest (i rekkefølge av hva jeg liker mest):

* Sort som base (noen ganger hvit eller grått)

* Mørk lilla

* Blått/grønt (havfarger)

* Rødt

Bruker aldri mer enn 2 farger samtidig, med mindre de er i samme fargenyanse.

Hvordan jeg kombinerer klærne:

For eks:

Sorte sko, lilla leggings, sort skjørt, lilla skjorte, sort korsett/singlet over skjorte, skinnjakke, rocka skjerf i hals

Eller:

Feminin kjole (i sort/lilla for eks), perlekjedet, sorte strømper, høyhelte sko, fine skinnhansker, kasjmir kåpe, feminint skjerf i hals

Av smykker er det også enkelt. Har noen diamantøredobber etter bestemor jeg bruker hver dag nesten, og et kjedet jeg fikk til konfen:)

Vennene mine har ikke så veldig vanskelig for å se hva som er meg av klær og tilbehør i butikkene:P Kler meg likt til hverdags og fest og pynter meg vel alltid. Har mine faste kombinasjoner, men får høre at jeg ser bra ut og har god smak:) Hvert kvartal/halvår snur jeg ofte litt på stilen, legger til en liten vri:P

Beklager langt svar.

Skrevet
Kunne vært hvem som helst på bussen.

Ikke alle som har et sykelig behov for å skille seg ut da!

Jeg synes foresten det ser ut som Rexina har sin egen stil - Er veldig bevisst på hva hun liker/ikke liker :)

Skrevet

Det er sant parfumefreak:P

Har alltid vært mobbet fordi jeg har kledd meg annerledes enn alle andre og hatt min egen stil hele livet. Alltid gått litt mot strømmen. Men er glad jeg har gjort det, fordi jeg blir så utrolig fort lei, og tror ikke jeg kunne klart å se ut og å være som alle andre..

Har lilla striper i håret også. To store i underhåret :sjenert: Men jeg liker det :briller:

Skrevet
Det er sant parfumefreak:P

Har alltid vært mobbet fordi jeg har kledd meg annerledes enn alle andre og hatt min egen stil hele livet. Alltid gått litt mot strømmen. Men er glad jeg har gjort det, fordi jeg blir så utrolig fort lei, og tror ikke jeg kunne klart å se ut og å være som alle andre..

Har lilla striper i håret også. To store i underhåret :sjenert: Men jeg liker det :briller:

har alltid kledd meg anderledes jeg også. med mye farger og egentlig det som ikke er på mote nå, gått med leopard veske, sko, topp, sjerf, øredobber( ikke alt på samme tid. en leopard ting om gangen)

dette gikk jeg med for mange år siden når det ikke var på mote. nå er det veldig på mote. elsker også farger somsagt:)<3

Skrevet

Handler mye hos H&M, noe Vero Moda, Lene V, B-young. Kommer helt an på. www.nelly.com har også endel interessant. Også LaRedoute av og til.

Går mye i kjoler, hverdagskjoler, helt enkle sådane.

Klassiske sorte støvletter i skinn.

Tights og genserkjoler.

Squin jeans og topp eller genser.

Tights og tunika.

Sort enkel "dressbukse" og hvit skjorte.

Ofte er det enkle det beste. Og Angelina sin stil er helt enkel. Hun bruker mye sort i garderoben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...