Gjest Løve66 Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Skjermen til min stasjonære pc har plutselig begynt å flimre og "hoppe". Problemet er størst når jeg har word eller excel-dokumenter fremme. Faktisk litt usikker på om det kun er da eller om det også er tendenser ellers (er ikke ved den skjermen nå), noen som har en idè om hva som er problemet og hva som kan gjøres? Har kjørt feilsøking av skjerm uten å ha kommet frem til en løsning.
AnetteR Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Jeg har hatt et liknende problem en gang, og da var årsaken knust skjerm. (ikke knust som i betydningen at skjermen er fysisk ødelagt). Trur ikke det er noe som kan repareres. Men kan jo absolutt ikke si sikkert at det er dette det er, men ut i fra beskrivelsen din minnet det om det jeg opplevde med min PC.
r2d290 Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Du har ikke plassert et apparat i nærheten av skjermen som har stor elektromagnetisk støy? En vifte, store høytalere m.m. vil kunne gjøre dette. Går forresten ut ifra at det er en CRT-skjerm? Prøv høyreklikk->egenskaper også tror jeg det var skjerminnstillinger eller noe. En plass du skal kunne stille på frekvensen (oppgitt i Hz) for skjermen. Hvis du har denne på 50Hz kan du lett se flimring, men setter du den høyere bør du ikke klare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå