Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Hva er det som er i mcdonalds mat. Mamma møtte en gammel venn på gata i dag så spurte hun om han som kokk spiste mc donalds mat å sånt? Så sa han: nei. aldri. ikke etter jeg fikk vite hva som var ingridiensene der. Noen som vet hva de er laget av eller? Og er det noen som vet om chicken mc nuggetsene er rent kyllingkjøtt? Har hørt de kverner kjøtte med brusk og bein o.s.v :S
TiaMaria86 Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Har ikke link nå, men det ligger en video ute på youtube av 4-5 år gammal mcdonalds burger og pomme frites. Eneste som tyder på alderen er at brødet er litt hardt, ellers er både burgeren og pommes fritesen saftige og oljete enda. Nam nam..... ^^,
Gjest Arran Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Og er det noen som vet om chicken mc nuggetsene er rent kyllingkjøtt? Har hørt de kverner kjøtte med brusk og bein o.s.v :S Under halvparten av innholdet i en McNugget er kylling. Resten er mais og noen og tredve andre ingredienser, fint lite av dem naturlige. Kyllingkjøttet er en blanding av rent kjøtt og mekanisk prosessert kjøtt, som i praksis betyr at ben med kjøttrester, skinn etc (altså slakteavfall) kvernes, bearbeides og prosesseres som nytt "kjøtt". Her kommer mange av tilsetningsstoffene inn. McNuggets er etter min mening ikke egnet som mat.
mysan Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Har ikke link nå, men det ligger en video ute på youtube av 4-5 år gammal mcdonalds burger og pomme frites. Eneste som tyder på alderen er at brødet er litt hardt, ellers er både burgeren og pommes fritesen saftige og oljete enda. Nam nam..... ^^, Pussig. Min personlige erfaring er at burgeren blir tørr allerede om den har ligget i varmeskapet en stund før du kommer og kjøper den, og pommes fritesen blir tørr og uspiselig og gjennomsyret av fett innen du kommer deg hjem om du tar den med deg istedet for å spise den med en gang. Ellers er det ikke noe nytt i at brød og kaker holder i evigheter uten å mugne, det gjelder ikke bare McDonalds sine burgerbrød. Kjøp en kakebunn og se hvor lenge du kan ha den liggende i skapet før du må kaste den. Kjøp et eple og se hvor lenge det kan ligge på benken før det blir skrukkete og gammelt.
TiaMaria86 Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Pussig. Min personlige erfaring er at burgeren blir tørr allerede om den har ligget i varmeskapet en stund før du kommer og kjøper den, og pommes fritesen blir tørr og uspiselig og gjennomsyret av fett innen du kommer deg hjem om du tar den med deg istedet for å spise den med en gang. Ellers er det ikke noe nytt i at brød og kaker holder i evigheter uten å mugne, det gjelder ikke bare McDonalds sine burgerbrød. Kjøp en kakebunn og se hvor lenge du kan ha den liggende i skapet før du må kaste den. Kjøp et eple og se hvor lenge det kan ligge på benken før det blir skrukkete og gammelt. For all del, jeg har hverken filmet den videoen eller sitter i besittelse av nevnte gammel mat. Hehe, jeg bare nevner det. Jeg handler ikke på mcdonalds fordi det er langt til nærmeste her, men har jo spist der før uten å dø
*Alice Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Under halvparten av innholdet i en McNugget er kylling. Resten er mais og noen og tredve andre ingredienser, fint lite av dem naturlige. Kyllingkjøttet er en blanding av rent kjøtt og mekanisk prosessert kjøtt, som i praksis betyr at ben med kjøttrester, skinn etc (altså slakteavfall) kvernes, bearbeides og prosesseres som nytt "kjøtt". Her kommer mange av tilsetningsstoffene inn. McNuggets er etter min mening ikke egnet som mat. Æsj... Jeg styrer glatt unna MC.Donalds, ble ALLTID dårlig i magen om jeg spiser der, så nå styrer jeg unna.
Gjest *Mim* Skrevet 19. oktober 2008 #7 Skrevet 19. oktober 2008 På McDonald's finnes mye informasjon om hva maten deres inneholder.
Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #8 Skrevet 19. oktober 2008 Står det ikke slike skilt på mcdonalds og bakpå lappene på brettet om hva maten inneholder, også står det kalori/fet/annet ting på papiret til burgeren, evt esken. Men nå har ikke jeg helt min store lit til kokker etter at hellstrøm var forundret over at man hadde ketchup i hjemmet
Gjest Sandbekken Skrevet 19. oktober 2008 #9 Skrevet 19. oktober 2008 Har ikke link nå, men det ligger en video ute på youtube av 4-5 år gammal mcdonalds burger og pomme frites. Eneste som tyder på alderen er at brødet er litt hardt, ellers er både burgeren og pommes fritesen saftige og oljete enda. Nam nam..... ^^, Huff.. jeg har også sett den filmen, det har noe med at maten inneholder så mye unaturlige koserveringsmidler og salt at den holder i evigheter! tenk hva som renner i blodet våres etter et mcdonalds måltid!!! grusomt....
TiaMaria86 Skrevet 19. oktober 2008 #10 Skrevet 19. oktober 2008 Huff.. jeg har også sett den filmen, det har noe med at maten inneholder så mye unaturlige koserveringsmidler og salt at den holder i evigheter! tenk hva som renner i blodet våres etter et mcdonalds måltid!!! grusomt.... Ja, man kan begynne å lure på hvor lang tid det tar å fordøye noe slikt.. Jeg stakk av og til innom macdonalds før, skal jeg innrømme. Men etter at jeg så den filmen så styrer jeg helst unna, lar heller ikke barna her i huset spise det!
Mamma1 Skrevet 20. oktober 2008 #12 Skrevet 20. oktober 2008 Tror ikke McDonalds er verre enn annen hurtigmat..Kommer ikke til å slutte å spise det etter den videoen- da jeg spiser der kanskje 1-2 ganger i året..
Muffinsdilla Skrevet 20. oktober 2008 #13 Skrevet 20. oktober 2008 Hamburgere innhold Her ser dere hva de ulike produktene inneholder. Tror ikke Norge er det verste landet å spise mc donalds-mat i.. Stiller mange krav til merking hvertfall!
Gjest Elfrida Skrevet 20. oktober 2008 #14 Skrevet 20. oktober 2008 Det står jo ikke ingredienser på de forskjellige komponentene da. Hva er innholdet i brødet for eksempel?
eriksen Skrevet 22. oktober 2008 #15 Skrevet 22. oktober 2008 Iflg den svense McDonald's-siden inneholder brødet: Hvetemel, vann, sukker, vegetabilsk olje (rapsolje), sesamfrø, salt, gjær, soyamel, emulgeringsmiddel E471 (mono- og diglyserider av fettsyrer fra vegetabilsk fett), E472e (mono- og diglyseriders diacetylvinsyreestrakter). De samme ingrediensene går igjen i f.eks hamburgerbrødene fra Skoga, så McDonald's sine er nok ikke farligere. Ellers har jeg god erfaring med å spørre McDonald's om spesifikke ting via e-post...
eriksen Skrevet 22. oktober 2008 #16 Skrevet 22. oktober 2008 Burgerne leveres forresten av Terina (dvs Gilde), og alle ingrediensene er selvsagt godkjent etter norske og internasjonale krav.
Gjest Bond Skrevet 22. oktober 2008 #17 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg personlig synes det finnes den del skrekkhistorier rundt junk food og McDonalds. Selvfølgelig er det ikke sunt å spise sånt, men jeg tviler på at det er så utrolig mye usunnere eller verre enn maten man finner i butikkene. Det finnes også mange koserveringsmidler i kjøttkakene man gjerne kjøper og fiskegratengene og så videre. Selvfølgelig finnes det en del mennesker som lager alt av mat fra bunn, men basert på utvalget i butikkene må det være en del som kjøper posesaus og halvferdig-mat, siden det er så mye av det i butikkene. I de fleste vestlige land er det jo ganske strenge regler over hva man kan og ikke kan bruke og McDonalds bruker jo som oftest lokale leverandører, nei? Så hvis man spiser Gilde pølser og dør ikke, da dør man heller ikke pga en McDonalds-burger (utover det å bli overvektig).
mysan Skrevet 22. oktober 2008 #18 Skrevet 22. oktober 2008 nå har jeg sett videoen og jeg synes egentlig ikke det er så veldig rart at den hamburgeren verken var muggen eller noe annet. Den har antakelig ligget i et rom med god utlufting, og da tørker den simpelthen. Hadde den ligget i plast ville den vært oppløst i mugg og elendighet for mer enn tre år siden, det var så gammel den var. Potetbiten vet jeg ikke hvorfor var like lys og feit fremdeles. Kanskje fett har den evnen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå