Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #1 Skrevet 19. oktober 2008 Hei. Har tenkt å ta med meg min laptop til syden,og på rommet hvor jeg skal bo står det at det har modem line,trenger jeg å ta med hele adsl boksen,eller holder det med internett ledningen min ? Og hvis ikke,kan jeg trygt ta med alt sammen gjennom tollen på flyplassen, at de ikke tro det er noe bombe ?
Gjest Løve66 Skrevet 19. oktober 2008 #2 Skrevet 19. oktober 2008 Du er sikker på at det ikke er trådløst nett der?
Nausicaä Skrevet 19. oktober 2008 #3 Skrevet 19. oktober 2008 Det går fint å ta den med på flyet, bare ta den ut av vesken før sikkerhetskontrollen. Men jeg ville vurdert nødvendigheten av det, det finnes for eksempel internettkafeer over alt - og det er ikks SÅ dyrt. Samt risikoen for tyveri. (Pcen er ikke trygg selv om den bare ligger på hotellrommet).
feuerstein Skrevet 19. oktober 2008 #4 Skrevet 19. oktober 2008 Har tenkt å ta med meg min laptop til syden,og på rommet hvor jeg skal bo står det at det har modem line,trenger jeg å ta med hele adsl boksen,eller holder det med internett ledningen min ? Å ta med adsl-boksen nytter ikke, den vil ikke fungere utenfor Norge. Er du heldig har de trådløst eller nettverkskabel klar på rommet, er du litt mindre heldig må du ta med egen kabel, og hvis de mener det jeg frykter med "modem line" betyr det at du kan koble til pcen i porten for gammeldags ringemodem og betale en liten formue for hvert minutt du er tilkoblet.
Gjest Gjest Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 Hei. Takker for svar jeg har fått her, og jeg leste litt mere detaljer på hotellet jeg skal bo på og der står der trådløs nettverk i folkelige områder.Leste at det var safe på rommet men pc'en min er ganske stor så jeg vet ikke om jeg får den inn der,men jeg skal på et 5 stjernes hotell,kanskje den ligger litt trygt der ?
Gjest Løve66 Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 Hei. Takker for svar jeg har fått her, og jeg leste litt mere detaljer på hotellet jeg skal bo på og der står der trådløs nettverk i folkelige områder.Leste at det var safe på rommet men pc'en min er ganske stor så jeg vet ikke om jeg får den inn der,men jeg skal på et 5 stjernes hotell,kanskje den ligger litt trygt der ? Den er sikkert trygg, men hvis ikke du skal tilbringe spesielt mye tid på hotellet eller trenger pc`en for å jobbe med ting du har på den el.l. er det som en over her sier like greit å heller benytte internettkafeer. De finnes ofte på hvert gatehjørne og fungerer utmerket.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 og hvis de mener det jeg frykter med "modem line" betyr det at du kan koble til pcen i porten for gammeldags ringemodem og betale en liten formue for hvert minutt du er tilkoblet. Det er nok oppringt de mener, ja. Det er ikke så veldig vanlig med ADSL i mange land som i Norge, desverre. Jeg ville nå tatt'n med likevel jeg. Kan ofte være at de har åpne trådløse soner i bysentra mm. ADSL på hvert hotellrom er nok veldig mye å håpe på..
Zzyzx Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Du trenger aldri å ta med adsl-boksen siden den ikke vil ha noen som helst funksjon andre steder enn der du faktisk har internettlinja di.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå