Gå til innhold

Nokk en tråd om samboer på fest/byen

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget nå
Skrevet

Må bare få lufte litt frustrasjon.

Jeg og samboer har et bra forhold helt fram til han finner på at han skal drikke. Noe han gjør ganske ofte.

jeg har gått gravid nå og har fått en baby som er noen mnd gammel. Det sier seg selv at det har blitt lite festing på meg den siste tiden.

Men samboer er ute en gang i blant for det. Vi avtaler alltid når han skal komme hjem slik at jeg slipper å bekymre meg.

Der begynner problemet. han kommer ALDRI hjem på tiden. og når jeg spørr hvor det blir av han blir han sur på meg. jeg har også sakt det at om han blir lengre en planlakt kan han i vertfall gi beskjed.

Men det gjør han heller aldri. Han er helt håplør der. Og når jeg da blir litt snurt( bruker aldri å heve stemmen ol) og spørr hvorfor han ikke har igtt beskjed begynner han med en gang å krangle. han sier at jeg er drit sur og at han ikke gidder å komme hjem.

Jeg er så lei av at dette gjentar seg gang på gang. Jeg lurer sånn på hvordan jeg skal nå frem til han. jeg vet at han blir sur om jeg gjør det samme. Men det nytter det ikke å si til han for da nekter han bare. "nei, jeg hadde ikke blitt sur for det" sier han. men han er ganske sjallu av seg og har reagwert flere ganger når jeg har vert ute uten han og komt hjem litt senere en avtalen, selv om jeg har gitt beskjed.

Jeg sitter nå å vurderer om jeg skal gjøre det samme med han en gang. Vet at det er en utrolig barnselig tankegang, men når ikke noe annet nytter blir jeg så fortvilet.

Huff... Disse mannfolka. Kan ikke leve med dem, men kan heller ikke leve uten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror i hvert fall at det ikke har noe særlig for seg å ta diskusjonen med ham mens han fortsatt er på byen eller er full/har drukket. Da ser man gjerne ting fra en annen og mer bekymringsløs side, og synes den som "maser" er skikkelig kjedelig og teit. Hvor mye seinere kommer han hjem? Hvis det f eks er snakk om at han alltid ender med å ta siste nattbuss i stedet for første er det kanskje egentlig ikke så big deal, og det går an å innstille seg på at han kommer såpass seint, og gjøre det til den normale avtalen. Om han derimot ofte drar på nachspiel, ikke kommer hjem før utpå neste dag osv ville jeg begynt å reagere og ønsket forandring. Når dere har barn bør dere kanskje også gjøre en avtale på hvem som står opp med babyen i helgene, noe som automatisk begrenser hans muligheter til å fly på byen uten å bryte avtaler som de fleste vil se på som både fornuftige og viktige når man tross alt er en familie.

Skrevet

Ta igjen med samme mynt. Det er ikke barnslig, men kanskje den eneste måten å få han til å skjønne hvordan du har det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...