Gå til innhold

Til deg som leier ut leilighet

Fremhevede innlegg

Gjest Leieboern
Skrevet

Hva regner du som normal slitasje i en leilighet? Hva regner du som skadeverk som leieboeren må dekke kostnader til?

Nå tenker jeg ikke på store skader. Men vi leier, og har fått et par hakk i trappa av tre. Gruer meg til å si det til utleier!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva regner du som normal slitasje i en leilighet? Hva regner du som skadeverk som leieboeren må dekke kostnader til?

Nå tenker jeg ikke på store skader. Men vi leier, og har fått et par hakk i trappa av tre. Gruer meg til å si det til utleier!

Dette må regnes som slitasje, dersom trappa kan slipes ned og ikke må byttes ut som følge av hakkene deres.

Skrevet

Heia,ja det vil jeg også si er normal slitasje.Er fort å være uheldig.

Gjest Leieboern
Skrevet

Ah, godt å høre! :)

Vi flyttet en sofa ned trappa, mista taket og så ...

Vel, hakkene er ikke veldig store, men de synes. Og jeg er av den sorten som helst ikke vil at det skal sees at vi har bodd her når vi en dag flytter ut! Litt sånn derre snill pike gitt. Skal være såååå glad den dagen vi kan kjøpe vårt eget så jeg slipper å være nervøs over hver en liten ripe i gulvet.

Skrevet
Ah, godt å høre! :)

Vi flyttet en sofa ned trappa, mista taket og så ...

Vel, hakkene er ikke veldig store, men de synes. Og jeg er av den sorten som helst ikke vil at det skal sees at vi har bodd her når vi en dag flytter ut! Litt sånn derre snill pike gitt. Skal være såååå glad den dagen vi kan kjøpe vårt eget så jeg slipper å være nervøs over hver en liten ripe i gulvet.

Ett tips om det er ubhandlet tre/furu så legg ett blaut tørkepapir der så trekker bulkene rett ut igjen ;-)

Skrevet
Ett tips om det er ubhandlet tre/furu så legg ett blaut tørkepapir der så trekker bulkene rett ut igjen ;-)

Dette funker bar, men bruk en klut og den skal være varm. La den ligge i noen timer, så skal du se det hjelper.

Skrevet

Tja, kommer an på størrelsen. Veldig dype og synlige skader er ikke normal slitasje. Små hakk og riper er vanlig slitasje.

Skrevet
Tja, kommer an på størrelsen. Veldig dype og synlige skader er ikke normal slitasje. Små hakk og riper er vanlig slitasje.

Enig! Dype hakk er ikke normal slitasje. Det hadde jeg vært kranglete på.

Skrevet

Enig med de andre her. Er det dype hakk bør du si ifra om det. Alle kan jo være uheldig. Vi leier ut sokkeletasjen, og jeg hadde ikke reagert på helt vanlige hakk, slitasje.

Det finnes også tremassefyll for å dekke dype hakk i tre. Du kan jo foreslå at du kan fylle i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...