Gå til innhold

?

Gjest Penger og husarbeid

Anbefalte innlegg

Gjest Penger og husarbeid
Skrevet

Hva mener dere er rett?

Sambo tjener mer enn meg og jobber mer enn meg, derfor mener han at det er rett at jeg tar alt husarbeidet. Hvordan har dere det? I perioder hvor jeg er trøtt og sliten skulle jeg virkelig ønske han hadde tatt del og hjulpet til litt uten at det blir krangling av det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lar du være å gjøre noe i de periodene du er trøtt og sliten ...

Skrevet (endret)

Hadde han syns at denne fordelingen var rettferdig hvis han tjente dårligere enn deg? Det tviler jeg sterkt på for å si det sånn.

Jeg tjener mer, og jobber lengre dager enn min kjære. Men mer av husarbeidet faller på meg for det. Bryr meg mindre egentlig. Vi fordeler det utfra hva vi liker best å gjøre av husarbeidet. Feks hater jeg å brette tøy, det syns han er greit å gjøre...

Greit at den som jobber mindre tar en større del av husarbeidet. Men å ta alt syns jeg blir for teit.

Hvorfor skal dette med husarbeid være et så stort problem for enkelte mannfolk. Ja vi skjønner at det er kjedelig - det er det mange kvinner som syns også. Men vil man ha det fint rundt seg så må man gjøre det dessverre.

Endret av gullet76
Skrevet

Jobber mer - må gjøre en viss tilpasning. Jeg lever i et forhold der begge kan ha over 100 timer overtid på en måned. I perioder jeg jobber mye. lager for eksempel han middag daglig til jeg kommer hjem. Dette går rett og slett på hvem som har tid til hva. Så lenge begge jobber fulltid, bør fordelingen være 50-50, og i ferier og helger bør man alltid dele likt. Altså; det går ikke ann å si; jeg jobbet 10 timer mer enn deg denne uka, så du får støvsuge.

Tjener mer - har absolutt ingenting å si. Bruker man dette som et argument, er min påstand at man lever i et temmelig diskriminerende forhold.

Gjest Elastica
Skrevet

Å ta en ekstra dose husarbeid fordi man er den som jobber og tjener minst synes jeg er greit dersom man har felles økonomi. Ikke like greit dersom man ikke har det.

Skrevet
Hva mener dere er rett?

Sambo tjener mer enn meg og jobber mer enn meg, derfor mener han at det er rett at jeg tar alt husarbeidet. Hvordan har dere det? I perioder hvor jeg er trøtt og sliten skulle jeg virkelig ønske han hadde tatt del og hjulpet til litt uten at det blir krangling av det...

Er dere bare to blir det vel ikke så mye husarbeid?

Hos oss er det ihvertfall minimalt som trengs i hverdagen, og vi er to voksne og en tenåring.

Skrevet

Synes det er rettferdig at dere sitter igjen med ca like mye fritid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...