Gå til innhold

laptopen min vil ikke slå seg på mer!

Anbefalte innlegg

Gjest laptopen&jeg
Skrevet

Min snart 2 år gamle laptop virker ikke mer!!!

Skulle slå den på nå, er ca 2 dager siden jeg brukte den sist!

Akkurat da jeg skulle så den av sist, så installerte den en oppdatering og slo seg av for og restarte, og da bare lukket jeg den igjen. Når jeg slo den på nå, så har den altså ikke vært avslått, bare lukket, og den hadde gått tom for strøm.

Jeg satte i stømkabelen og den startet opp og da lå det enda en oppdatering der, som jeg satte igang og installerte. Så slår hele PCen seg bare av! Jeg slår på igjen, men det samme skjer igjen. Jeg trykker på påknappen enda engang og da er skjermen svart med hvit skrift der det står grunner til at den slår seg av, deriblant var det nevnt oppdateringer. Så sto det at hvis jeg visste grunnen til hvorfor maskinen slo seg av (eller så var det grunnen til hvorfor den ikke startet normalt) så kunne jeg velge å starte windows på vanlig måte ved å bruke piltastene...hmm) Jeg forsøkte, men den slo seg av igjen, og nå er den død!!! Går ikke an å slå på!!

Hva kan ha skjedd? Hva gjør jeg nå? Noen som har en hemmelig knapp jeg kan trykke på??

Videoannonse
Annonse
Gjest Løve66
Skrevet

Er det servicepack 3 du lastet ned sist?

Gjest laptopen&jeg
Skrevet

Hmmm, Du, jeg er jammen ikke sikker, jeg er helt blank på datating!

Jeg laster bare ned de oppdateringer som kommer fra windows er det vel (De fra det gule ikonet som ligger på linja nede til høyre)

Men altså når jeg hadde maskinen på sist for 2 dager siden, så begynte den med installering + restart av seg selv, var ikke noe jeg hadde satt igang da...

Gjest Løve66
Skrevet

Kan nok være Servicepack 3 den har lastet ned da ja. Les her og se om du kjenner igjen noen av problemene. Om du gjør det bør du skaffe deg litt hjelp dersom du selv ikke er datakyndig - om det er servicepack 3 som er "synderen" kan det være du trenger litt ekspertise til å få alt opp igjen.

Gjest laptopen&jeg
Skrevet

Okey! Tusen takk for hjelp, blir jo så fortvilet her vet du!! Det kan nok tenkes at det kan være det ja! Krysser fingrene for det, for da ser det ikke helt svart ut iallefall også får jeg sjekke det videre til mandag :)

Skrevet

Hvis du ikke får liv i pc-en i det hele tatt, går jeg ut ifra at du har din fulle rett til å sende maskinen på reprasjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...