Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mariaja
Skrevet

Har en Acer Aspire 5920G med Vista, der er nok av plass på PC'en, men jeg får ikke installert Sims 2. Det er ikke en sann ekstrapakke, det er grunnpakken. Det som skjer når jeg putter i dvd'en er at jeg får opp et vindu, med tre filer. Jeg får altså ikke opp autorun! Og jeg skjønner ingenting, har ikke kjempegod greie på spill. Sambo har også prøvd, han har litt mer peil, men fikk ikke til han heller.. Jeg har dvd på pcen, men sambo trodde det kanskje hadde noe med kopibeskyttelsen på sims-spillet og gjøre.

HVA er problemet? :tristbla: Hadde såå lyst å spille nå i helga.. sukk. Hehe, håper noen har greie på dette! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvile tre filer er det du får opp??

Nå skal jo The Sims ha et sånt fancy oppstartsvindu når man putter inn cden da, så jeg kan ikke si helt at jeg skjønner hvorfor pcen din oppfører seg sånn.

Gjest mariaja
Skrevet

Får opp tre filer, som ser ut som hvite, blanke ark, om du skjønner. Den ene heter CONTROL.DAT, den andre heter DDPID også Sims2.udf. Jeg skjønner ikke bæret av hva dette skal bety :P Så om her er noen flinke som kan hjelpe meg hadde det vært supert!

Det "fancy" vinduet kommer altså ikke opp, for å oppsummere :)

Skrevet

hmm... tror desverre ikke jeg kan hjelpe deg.

Men har du prøvd å gå på The Sims forumene?? Der er det veldig mange hjelpsomme folk!

Prøv å gå på den internasjonale varianten (ikke bare den norske), der har de nok vært borti alle mulige problemer ;)

Lykke til!

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Mina_*
Skrevet
Har en Acer Aspire 5920G med Vista, der er nok av plass på PC'en, men jeg får ikke installert Sims 2. Det er ikke en sann ekstrapakke, det er grunnpakken. Det som skjer når jeg putter i dvd'en er at jeg får opp et vindu, med tre filer. Jeg får altså ikke opp autorun! Og jeg skjønner ingenting, har ikke kjempegod greie på spill. Sambo har også prøvd, han har litt mer peil, men fikk ikke til han heller.. Jeg har dvd på pcen, men sambo trodde det kanskje hadde noe med kopibeskyttelsen på sims-spillet og gjøre.

HVA er problemet? :tristbla: Hadde såå lyst å spille nå i helga.. sukk. Hehe, håper noen har greie på dette! :)

Det kan være du ikke har nok minne,The Sims tar veldig mye plass på PC,og på stasjonære fungerer det oftest best..Du kan kjøpe skjermkort,kanskje det virker,men The sims har også laget et eget spill spesiallaget for bærbare,The Sims Livets Historier.Det har jeg,og det funker kjempebra! Det er også ganske likt det vanlige Sims2:)

Lykke til

Skrevet

Det skal være mer enn nok minne på den maskinen til å kjøre Sims2. Og uansett så skulle disken ha autokjørt.

Jeg kjører Sims2 på en laptop med 1 gb minne, og det fungerer utmerket.

Når det er sagt, så er det kjent at det finnes mange Sims2-cd/dvd'er med feil på. De mangler rett og slett installasjonsfiler. Jeg vil råde deg til å ta en tur til butikken og be om å få en ny cd. Om det ikke fungerer da, så skriver du her igjen.

Skrevet

Unnskyld hvis det høres dumt ut, men regner med at du har satt inn den riktige cd'en. Testet cd1 i pakken min og fant ikke de filene på den. Det skal være 4 cd'er med grunnpakken

Skrevet
Unnskyld hvis det høres dumt ut, men regner med at du har satt inn den riktige cd'en. Testet cd1 i pakken min og fant ikke de filene på den. Det skal være 4 cd'er med grunnpakken

Hun sa dvd'en. For noen år siden begynte alle sims 2 spillene å komme på dvd'er og da kom sims 2 grunnpakken på 1 dvd istedenfor 4 cd'er..

Skrevet (endret)
Hun sa dvd'en. For noen år siden begynte alle sims 2 spillene å komme på dvd'er og da kom sims 2 grunnpakken på 1 dvd istedenfor 4 cd'er..

Ok. Fikk ikke med meg at hun sa dvd. Sånn er det når man ikke leser skikkelig

Jeg endrer denne. Har du forsøkt å starte innstallering på en annen maskin? Det kan være noe så enkelt som at du trenger å oppdatere dvd driveren på maskinen din.

Endret av mmmSjokolade
Skrevet

Har funnet ut hva som var problemet, og det var rett og slett at der ikke fantes installeringsfiler på dvd-ene på NOEN av dvd-ene i hele butikken jeg kjøpte den i. Så jeg forlangte pengene tilbake, og de fikk jeg. Så de måtte rett og slett sende alle dvd-ene sine i retur. Idiotisk! :gjeiper:

Så, jeg var litt ulovlig, og fikk kjæresten til å laste det ned, etter mye om og men.. :sjenert:

Takk for tips uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...