Gå til innhold

Hvor er det lurt å flytte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobbmarkedet er dårlig for både meg og min samboer her vi bor, så vi vurderer å søke oss jobb i Oslo der markedet er svært annerledes innen våre yrkesgrupper.

Men hvor skal vi bo?

Vi har lyst til å slippe unna med en del lavere leie enn det man må regne med i Oslo, og vi har uansett ikke lyst å bo midt i en bråkete by. I utkanten av byen, en trivelig småby eller et tettsted hadde vært ok for oss. Men vi vil heller ikke bo midt i skauen/langt utpå landet. (Jeg hater insekter av alle slag, så jeg er ikke så glad i tett skogvekst)

Stedet vi skal bo må ha gode kollektivtransportmuligheter inn til Oslo, med absolutt max reisetid på en time, helst halvtime.

Noen som ser for seg hvor vi kan bo ut fra denne beskrivelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si med tanke på boligpriser i dag hvor det er billigere å bo med de "kravene" du har. Det er jo bare å titte litt på finn.no. Eks på steder utenfor Oslo, med gode kollektiv tilbud og kort reisevei er Lillestrøm, Lørenskog, Ski, Drammen og andre mindre steder i nærheten av disse.

Skrevet

Du kan vel bo i radius Moss (kanskje enda litt lengre)/Drammen/nord i Nittedal/Eidsvoll om du kan pendle en time, men det kan hende dere vil synes det blir litt lang reisevei. Lurt å undersøke de områdene det går tog til.

Skrevet

-Sjekk finn.no for å finne boligpriser

-sjekk på 177.no for å finne kollektivtrafikk, reisetid, holdeplasser.

Da får du den beste oversikten på hva som passer for dere.

Skrevet

Vil foreslå Moss, omtrent 50 minutter med tog til oslo s, eller så kan du jo sjekke Kambo eller Son(ett ganske lite, koslig sted) som ligger litt nærmere Oslo, og også har togstasjon. :)

Skrevet

Vil fraråde Furuset.

Bodde der siste skoleår. :frown:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...