Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg er en gutt på 16 år som trenger hjelp! kjæresten min tror ho er overvektig (49 kg) og vil slanke seg..jeg sier det bare er tull, men hva jeg syns er tydeligvis ikke viktig. så nå spiser ho noen dager så lite som 1 knekkebrød! tror at ho skl klare å gå ned noen kilo ved hjelp av fasting. Noen som kan hjelpe meg med å få henne på rett spor? Takker for eventuelle svar!

hilsen tobias

Videoannonse
Annonse
Gjest Løve66
Skrevet

Da kan du fortelle henne at hvis hun spiser så lite så kommer hun garantert til å gå ned i vekt ganske kjapt. Hun kommer samtidig til å bli ganske slapp og sliten. I tillegg blir hun kanskje tynnere enn hva de fleste gutter synes er pent (hvis det har noen betydning for henne).

Når hun begynner å spise normalt igjen kommer vekten sannsynligvis til å gå opp til mer enn den var da hun begynte å sulte seg. Kroppen skjønner ikke forskjell på frivillig sulting og hungersnød - den vil niholde på det lille den får og det vil gi etterhvert gi en dårligere forbrenning. Mao; hun sliter ikke med overvekt pr. i dag - hun vil derimot kunne slite med det etterpå hvis hun går inn for en slik ufornuftig slankekur.

Oppfordre henne til å spise helt normalt, men dropp daglig inntak av brus, godterier og kaker - dette kan være forbeholdt helgene.

Ellers så kan det være mye fint å lese på ung.no, bl.a. dette innlegget her.

Skrevet

Få henne bort fra det med en gang! Hvordan er vanskelig å si, men jeg var normalvektig og skulle slanke meg litt. Endte opp med alvorlig anoreksi, nå tvangsspising, og veier i dag 5kg mer en da jeg begynte. Har på to år gått ned 25kg for så å gått opp igjen 30 kg!! Ødelagt to år av livet mitt og vet at jeg må slite lenge ennå før jeg blir normal igjen. 49kg høresjo lite ut for meg, så hun trenger det absolutt ikke! Du må si til henne hva du synes og kom med mange komplementer. Prøv å vis henne at du ikke vil ha ei radmager jente men at hun er best som hun er;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...