Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #1 Del Skrevet 18. oktober 2008 Ja, idag tenkte jeg at jeg, min kjæreste og mine venner skulle se litt film. Etter å ha diskutert litt over telefon falt egentlig valget på The Exoricist. Men da brøt av alle min mor inn, som satt i sofaen og overhørte samtalen, jeg fikk rett og slett ikke lov å se filmen! Årsak: At mennesker har blitt syke av filmen etc. Jeg tror selfølgelig ikke på påstanden, men vil likevel poste og dele denne absurde påstanden med mine med debattanter. Så til mitt syke og latterlige spørsmål: Ligger det noe i det min mor sier? Ja, jeg er nesten 18 år, og min mor behandler meg som jeg er 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #2 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg har ikke sett filmen selv, for jeg haaaaater skrekkfilmer. Jeg føler meg omtrent syk etterpå ja. Men jeg er vel en sart sjel. Jeg har aldri hørt om noen som virkelig har blitt syk av å se en film, med unntak av det umiddelbare ubehaget man kan føle under filmen og rett etterpå om man er av den lettskremte typen, som meg. Vi prøver ikke å styre hva min stedatter på 15 får se på film i utstrakt grad, for vi vet at hun ser hva hun vil andre steder. Vi setter grensen ved å selv skulle gå å leie en film hun er for ung til å se som vi i tillegg synes er litt over kanten. Men om venner av henne har slike filmer så er det ingen vits for oss å prøve å nekte henne å se dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #3 Del Skrevet 18. oktober 2008 Skjønner moren din egentlig. For denne filmen har det vært mye styr rundt. Folk besvimte visst i kinosalene da den kom på 70 tallet en gang... MEN, selvom filmen kanskje var sterk kost da, er den det ikke nå. Jeg hadde såå store forventninger, trodde den skulle være megaskummel, men den er ikke det. Den grenser faktisk til morsom i blant fordi det er så teit. I disse dager er vi vant med ti ganger skumlere filmer. Dette er ikke en film man kvepper av heller, det handler bare om en liten jente hvor djevelen tar bolig i henne, så gjør hun mye dumt. Dårlig film spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bloodless Skrevet 19. oktober 2008 #4 Del Skrevet 19. oktober 2008 Helt enig med svaret over meg her. Den var kanskje skummel da den kom, men det er den ikke nå. Jeg synes det er en drittfilm. Så den faktisk med broren min da han var 14, og vi lo fordi det var så teit. Han syntes heller ikke den va skummel i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 19. oktober 2008 #5 Del Skrevet 19. oktober 2008 Er også en sart sjel og hater skrekkfilmer over alt, men denne har jeg faktsik sett, to ganger:P Den første gangen så jeg den med faren min. Da var jeg jeg 15 eller noe. Den gikk ikke noe særlig innpå meg, men tenkte at det kanskje var fordi jeg var for ung til å skjønne hvor ekkel den var.. Så så jeg den igjen på folkehøgskolen i fjor (da på storskjerm med surround sound) og den er ikke skummel, synes jeg. PS! Har også blitt advart av moren min i alle år, selv nå som jeg er 20 får jeg høre det:P Men hun var en av de som nesten besvimte på kinoen da den gikk på 70 tallet, så skjønner jo henne godt egentlig:) PPS! En film som jeg synes er litt ekkel fra ca samme tid er The Omen.. Grøss.. Den gikk litt innpå meg da jeg var yngre, men har ikke sett den siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 21. oktober 2008 #6 Del Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har sett denne mange ganger. Aller 1. gang var nyoppsettning i 1999 el no, på kino. Jeg sov ikke godt på en måned! Det er noe ved denne filmen, som...rører nyskjerrigheten ved noe av det som vi lurer mye på for tiden. Det åndelige. Her får man se mer enn hva (Mener jeg) vanlige mennesker bør både se og vite, om overnaturlige fenomener. Det er ikke bra å vite for mye...som vanlig menneske, men..., som prester , å slike som driver med dette proffesjonelt, så er de i stand til å besskytte seg selv i det de driver med... Det er åssen jenta ser ut, hva hun sier, å stemmen hennes. Alt som skjer når presten er inne hos henne... -----det finnes en dyp plass i bunnen av magen, der alle vonde følelser samles, å gir deg frykt. Heeeeelt syk frykt. Har du vært helt fra deg av frykt noen gang? Da mener jeg ikke skvette litt, men å virkelig føle deg livredd! Når denne fryktelige følelsen bygger seg opp, lenge etter filmen er ferdig, som sitter i hodet ditt...Slik at du begynner å tro ting som ikke bør tenkes over en gang...Det er dette mammaen din prøver å skåne deg for. Hun er elskverdig, vent med å se den i det minste. Det ække det at den er bra laget eller noe, men temaet...er ekte og i høyeste grad et fenomen over hele verden, ennå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise_ Skrevet 21. oktober 2008 #7 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det er enn oppskrytt drittfilm spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå