Gå til innhold

Hårtap av billigshampo?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Bente_*
Skrevet

Jeg har for tiden dårlig råd og har måtte gå fra frisørshampo til billigshampo.

Etter noen ukers bruk merket jeg et mye større håravfall enn vanlig.

Man mister vel ca 100 hårstrå per dag, men nå er jeg sikker på at jeg mister det dobbelte *grøss*

Har ganske tynt hår fra før, så har ikke noe å miste.

Kan det være denne billigshampoen som gjør det?

Bruker fructis og elvital.

(Har ellers et sunt kosthold og får i meg det jeg trenger av vitaminer)

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

Det er neppe shampooen, for den virker bare på "utsiden", og så lenge hodebunn og hår føles helt greit, kan du fortsette å bruke den. Hårtap har som oftest indre årsaker, og er veldig vanskelig å finne ut av. Men det jeg vet, er at håret vokser i faser på ca. sju år, og når håret har nådd denne alderen, faller det av. Så det kan hende at hårtapet ditt har en naturlig forklaring. Så lenge du ikke ser at håret blir merkbart tynnere, ville jeg bare slappet av.

Skrevet

Hmm, det er jeg ikke sikker på, men jeg vet iallefall at det er vanlig å miste mer hår i perioder. Jeg mister iallefall skremmende mye hår innimellom, og da merker jeg det spesielt når jeg vasker håret.

Men hvis du ikke har merket noe til dette tidligere så vet jeg ikke altså!

Gjest Gjest_mej_*
Skrevet

typen min klager over hårtap av fructis, og d samme gjor venninna mi. Jeg får bare fett hår av fructis og elvital.. Å den rosa perle skimmer balsamen eller hva det var, fikk jeg streke hår i hårbunnen av.. Såg ut som jeg ikke hadde vasket håret på leeeenge.. Men det er vel individuelt..

Eksen min hadde aldri problem med fructis annet enn fett hår..

Gjest Gl@mB@be
Skrevet

Jeg pleier å miste litt ekstra hår på denne årstiden. Litt ulogisk egentlig, burde jo vært på våren, men sånn er ihvertfall jeg.

Skrevet
Hmm, det er jeg ikke sikker på, men jeg vet iallefall at det er vanlig å miste mer hår i perioder. Jeg mister iallefall skremmende mye hår innimellom, og da merker jeg det spesielt når jeg vasker håret.

Men hvis du ikke har merket noe til dette tidligere så vet jeg ikke altså!

Det er det nok, jeg vet at jeg alltid mister litt mer på denne tiden av året f.eks. Det er lett å få panikk for slikt (been there, done that) - men det burde være greit.

Mens vi er inne på temaet har jeg forøvrighørt utrolig mye bra om de billige Schwartzkopf-shampoene, Gliss tror jeg de heter. Du kan jo prøve dem?

Å den rosa perle skimmer balsamen eller hva det var, fikk jeg streke hår i hårbunnen av..

...hva er "streke hår"?

Skrevet

Jeg mista nesten halvparten av håret mitt da jeg begynte å bruke Define. Frisøren min sa at hun hadde opplevd mange som ikke tålte denne sjampoen, og mange frisører jeg kjenner sier at folk skal holde seg unna denne sjampoen. Det er mange år siden nå, men håret mitt ble aldri det samme igjen.. og det var et par måneders bruk som utgjorde det.

Det er ikke dyrere å bruke frisørsjampo, man trenger jo utrolig mye mindre sjampo hver gang, og da blir det ikke dyrere totalt...

Skrevet
Jeg mista nesten halvparten av håret mitt da jeg begynte å bruke Define. Frisøren min sa at hun hadde opplevd mange som ikke tålte denne sjampoen, og mange frisører jeg kjenner sier at folk skal holde seg unna denne sjampoen. Det er mange år siden nå, men håret mitt ble aldri det samme igjen.. og det var et par måneders bruk som utgjorde det.

Det er ikke dyrere å bruke frisørsjampo, man trenger jo utrolig mye mindre sjampo hver gang, og da blir det ikke dyrere totalt...

Venninnen min påstår også at hun mistet mer hår når hun brukte Define.

Skrevet

Jeg mister mer hår nå på høsten enn hva jeg gjør om sommeren. Kanskje det er sånn med deg også?!

Gjest Gjest_Jenny_*
Skrevet

Billigshampo inneholder sterke stoffer(masse salter bl.a.) som faktisk kan føre til håravfall. Det er faktisk sant!

Skrevet

Skal du kjøpe billigsjampo, se om du får tak i urtekram sin uparfymerte. Koster ca 60 kr for 250 ml, og varer omtrent evig. Selges stort sett på helsekosten.

Iherb har forresten også endel greie og billige sjampoer. Bruker du den rabattkoden som stod i en tråd her *leter litt* RID044 så kan du få foreksempel denne til ca 5 dollar med porto. Samboeren min liker den gode, og det ser ut som om den har roet ned hodebunnene hans kraftig.

Gjest Gjest_Stine_*
Skrevet

Unngå alle shampoer, såper og tannkremer som inneholder SLS. Dettet stoffet får såper til å skumme og er ikke bra for hud eller hår!

Gjest Bolledeig
Skrevet

Jeg mister mye mer hår om høsten enn det jeg gjør ellers, så det trenger ikke nødvendigvis være shampoen som er synderen.

Gjest Gjest_gina_*
Skrevet
SLS=sodium laureth sulfate =såpe?

såpe trenger ikke nødvendigvis inneholde dette stoffet for at det skal klassifiseres som såpe. En såpe kan faktisk være såpefri=) Dessutten er jo dette stoffet i mange dyre ansiktsrenser.. :S

Skrevet
Unngå alle shampoer, såper og tannkremer som inneholder SLS. Dettet stoffet får såper til å skumme og er ikke bra for hud eller hår!

Kilder?

Skrevet

http://www.cosmeticsdatabase.com/ingredien...ingred06=706110

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?c...;term=(151-21-3[RN]%20OR%20%22SODIUM%20LAURYL%20SULFATE%22[TW]%20OR%20%22*SODIUM%20LAURYL%20SULFATE%20SODIUM%20LAURYL%20SULFATE%22[TW]%20OR%20%22SODIUM%20DODECYL%20SULFATE%22[TW]%20OR%20%22SULFURIC%20ACID%2C%20MONODODECYL%20ESTER%2C%20SODIUM%20SALT%22[TW]%20OR%20%22SODIUM%20SALT%20SULFURIC%20ACID%2C%20MONODODECYL%20ESTER%22[TW]%20OR%20%22MONODODECYL%20ESTER%20SODIUM%20SALT%20SULFURIC%20ACID%22[TW]%20OR%20%22SODIUM%20LAURYL%20SULFATE%20SODIUM%20LAURYL%20SULFATE%22[TW]%20OR%20%22SODIUM%20LAURYL%20SULFATE%22[TW]%20OR%20%22SODIUM%20DODECYL%20SULPHATE%22[TW]%20OR%20%22SULFURIC%20ACID%20MONODODECYL%20ESTER%20SODIUM%20SALT%22[TW]%20)%20%20AND%20(*toxic*%20OR%20cosmet*%20OR%20derm*%20OR%20irritation%20OR%20sensiti*%20OR%20%22personal%20care%20products%22%20OR%20skin%20OR%20gavage%20OR%20mutagen*%20OR%20carcinogen*%20OR%20%22biological%20activity%22)

Jeg har endt opp med å unngå det. Ser ikke ut til å være noe som helst positivt med det, så hvofor risikere å belaste meg selv, og miljøet med noe som ikke gjør noe nytte?

Skrevet

Den siste der ble rimelig maltraktert gitt. Men linken ligger på skinedeep, ca midt på siden.

Skrevet

Linke på nytt?, kommer ikke frem ti noe forståelig. Finnes det ingen sider på norsk?

Skrevet
Linke på nytt?, kommer ikke frem ti noe forståelig. Finnes det ingen sider på norsk?

Den øverste av de to skal virke. Litt tungt "system" å komme inn i, men ganske grei side jevnt over.

På norsk er det godt mulig http://www.gronnhverdag.no/ har noe, men jeg har desverre ikke tid til å lete nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...