Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 hei.. jeg å samboren har snart jubileum og tenkte jeg skulle lage en gresk aften til minne om turen vår.. hva kan jeg lage(3retters) og hvordan får jeg den rette stemningen???? på forhånd takk
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 hei.. jeg å samboren har snart jubileum og tenkte jeg skulle lage en gresk aften til minne om turen vår.. hva kan jeg lage(3retters) og hvordan får jeg den rette stemningen???? på forhånd takk bør nemne at vi ikke spiser svin:D
ashera Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Forrett: Gresk salat (agurk, tomat, oliven, feta, rødløk, evt. også issalat) Hovedrett: Stifado Dessert: Matyoughurt med ristede hasselnøtter og flytende honning.
Brunhilde Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Forrett: Olivenbrød med tzatziki og tapenade Hovedrett: Calamare med poteter Dessert: Baklava og sterk, gresk kaffe
Fjellsippa Skrevet 19. oktober 2008 #5 Skrevet 19. oktober 2008 (endret) Forrett: Små porsjonspaier av filodeig fylt med fetaost. Hovedrett: Moussaka (bruk malt lammekjøtt) servert med gresk salat. Dessert: Fiken servert med is, honning og valnøtter. Edit - jeg glemte å si noe om hvordan du kan få den rette stemningen. Hva med en blå og hvitrutet duk, gresk musikk og levende lys. Og så en god gresk vin. Hør på polet om de kan anbefale noe ut fra hvilken meny du velger. Lykke til. Endret 19. oktober 2008 av Fjellsippa
Gjest t Skrevet 19. oktober 2008 #6 Skrevet 19. oktober 2008 tusen takk.. dere er noen små engler.. har ike helt bestemt meg ennå men har dere linker ti oppskriftene eller no??? tusen tusen takk..
Gjest ts Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Det ble: små greske kjøttboller med tzatsiki til forrett, Moussaka med gresk salat til hovedrett og hjemmelaget Baklava og sterk gresk kaffe til dessert + meg.. Til og sette opp stemningen laget jeg en cd med litt romantiske sanger+noen greske , hvit duk og blå lys og servise. Håper det blir så bra som jeg håpet.. gruer meg litt til å begynne med kaka.. hehe.. takk for hjelpen
Fjellsippa Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Med den menyen og stemningen må det bare bli vellykket. Baklava er vel ikke det enkleste å lage. Er middagen overstått? Hvordan gikk det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå