Gjest millivanilli Skrevet 18. oktober 2008 #1 Skrevet 18. oktober 2008 Hei! Jeg liker å sykle og jogge, og trene styrke til tider, men går veldig raskt ned i vekt av dette. Nå er det slik at jeg ikke har lyst til å bli slankere, men heller bli stram og få mer markerte muskler. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Er det bare om å gjøre å spise som en gal? Føler jeg spiser myyye allerede. Trener mellom tre og seks ganger i uken - blir helt sløv hvis jeg ikke gjør det. Noen tips? Andre treningsøkter? Har jo lest at styrketrening er mer fettforbrennende enn kondisjonstrening, stemmer dette?
Gjest New Dawn Skrevet 18. oktober 2008 #2 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg må slå et slag for Body Pump ... det er virkelig noe som har forandret kroppen min .. pilates er også bra oppstramming synes jeg ..
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #3 Skrevet 18. oktober 2008 Jeg syns Pilates tar mye muskler rundt i kroppen som vanligvis ikke får så mye oppmerksomhet.
Gjest fragment Skrevet 18. oktober 2008 #4 Skrevet 18. oktober 2008 Tren mer styrke, både tungt og utholdende. Fortsett med kondisjonstreningen, men pass på at du spiser nok (og riktig). Jeg ville nok også prøvd å bytte ut en løpe- eller sykkeløkt med svømming innimellom.
hjema Skrevet 18. oktober 2008 #5 Skrevet 18. oktober 2008 Om du har problemer med at du går ned i vekt så kan du jo drikke proteindrikker eller noe i tillegg til maten. De gir deg jo da både flere kalorier og mye proteiner som hjelper å bygge muskler;)
Gjest Gjest Skrevet 18. oktober 2008 #6 Skrevet 18. oktober 2008 Hei! Jeg liker å sykle og jogge, og trene styrke til tider, men går veldig raskt ned i vekt av dette. Nå er det slik at jeg ikke har lyst til å bli slankere, men heller bli stram og få mer markerte muskler. Har noen tips til hva jeg kan gjøre? Er det bare om å gjøre å spise som en gal? Føler jeg spiser myyye allerede. Trener mellom tre og seks ganger i uken - blir helt sløv hvis jeg ikke gjør det. Noen tips? Andre treningsøkter? Har jo lest at styrketrening er mer fettforbrennende enn kondisjonstrening, stemmer dette? spis mer proteiner dersom du trener styrke, og karbohydrater når du trener kondistrening tren mer styrke - muskler er tyngere enn fett, dvs med samme vekt er du tynnere og mer markert dersom kroppen har mer muskler. når du sier "mer fettforbrennende"; mener du da "mer kalorikrevende", eller mener du at det forbrennes mer fett enn karbohydrater? Om styrketrening eller kondistrening er mest kalorikrevende er umulig å si uten å vite mye om din vekt, kondis, tidligere treningserfaring, dagsform, innsats osv, men som regel vil man ikke orke styrketrening like lenge som kondistrening, og dermed vil en kondisøkt gjerne svi av flere kalorier fordi økten varer lenger. Generelt vil ikke ulik trening påvirke hva som forbrennes; varigheten av treningen er viktigere, og hvor vant kroppen er med langvarig trening. Fett forbrennes når musklenes glykogenlager (karbohydrater) begynner å gå tomme; gjerne etter ca en time. Fett forbrennes lettere dersom kroppen har litt karbohydrater å forbrenne sammen med fettet. Dersom det er tomt for karbohydrater og man forbrenner rent fett, vil det dannes ketostoffer (lukter aceton) og er mer slitsomt for kroppen (kan føles som å "gå tom" slik at man må presse seg mye mer for å fortsette). Dersom du ofte trener lenge (mer enn en time i slengen) vil kroppen "lære seg" å starte fettforbrenningen tidligere slik at glykogenet varer lengere.
Muffinsdilla Skrevet 20. oktober 2008 #7 Skrevet 20. oktober 2008 Anbefaler Pilates og styrketrening. Har selv fått mye mer markerte muskler etter å ha trent på Pump-timer. Og støtter det å spise mer proteiner evt. tillegg av noe slag.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 20. oktober 2008 #8 Skrevet 20. oktober 2008 (endret) Markerte muskler får man ved å gå ned i fettprosent. For å gå ned i fettprosent må du ligge i kaloriunderskudd. Men en vektnedgang kan du eventuelt "bøte på" ved å trene styrke ved siden av slik at du ikke går ned i muskelvekt selv om du går ned i fettvekt. (Det er vanskelig å bygge muskler på kaloriunderskudd, men det går.) Eventuelt kan du periodisere - fokuser først på å bygge muskler (ligg i kalorioverskudd). Når du føler du har trent deg nok opp styrkemessig, legger du deg i kaloriunderskudd og driver vedlikeholdstrening av styrken samtidig som du kjører opp kondisjonstreningen for å mer effektivt forbrenne fett. Endret 20. oktober 2008 av O-Ren Ishii
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå